Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 0:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Even een update doen, want er werden al mensen ongerust. De reden dat het niet zo snel gaat, is dat er nogal veel te doen is geweest deze maand, zoals beurzen en modelbouwbijeenkomsten. Er is al wel iets gebeurd, niet noodzakelijk een stap vooruit maar ik vond dat ik er wel doorheen moest.

photo 428509

Het ondoorzichtige glaswerk is terug uit de hull gepulkt zonder schade en kon daarna met een houten spateltje snel en spoorloos ontdaan worden van de verflaag. Dit zal dus opnieuw gespoten worden, als ik een glaasje gesneden heb om het bestuurdersluik mee af te sluiten.

photo 428510

photo 428511

Verder is er al wat aan de turret geplakt, nog niet alles zit er op maar hier heb ik het glas maar laten in zitten. Binnen is er namelijk toch geen detail te zien, dan is het beter ondoorzichtiger.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Balen van het glaswerk, maar gelukkig is de verf er zonder problemen af gekomen (was dit speciale verf trouwens? Bij mij krijg ik verf op glaswerk er met geen mogelijkheid meer af..). Eigenlijk was het handiger geweest als Takom gekleurd glaswerk in de doos gedaan had in plaats van het witte / kleurloze glas, aangezien het toch een standaard iets is op de G6.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 20:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het was gewoon Vallejoverf, het was me al opgevallen dat er een krasje in de verf gekomen was. De rest ging er dus ook af.Dat zou wel moeilijker geweest zijn als het niet heel sterk verdund opgebracht was met dus veel water erbij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Aha, zo dus. Dat is wel een handige om te onthouden, zo kan je nog het een en ander proberen zonder het glas gelijk te verknoeien. Het zal ook wel schelen dat het Vallejo is, enamels gaan er niet zo gemakkelijk vanaf.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 1:42 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het ontbrekende glas in het toegangsluik is nu aangemaakt met plasticplaat.

photo 428931

photo 428938

Een PE bagagerek op de koepel was een kwelling om ineen te plakken door de lange plastic steunlatten. Uiteindelijk bleek het ook nog voor geen meter op het origineel te lijken, maar ik ga er geen energie in steken om dit soort PE-grating uit te zoeken en aan een correct geproportioneerd hek te plakken. Het was al moeilijk genoeg met voorontworpen stukjes.

photo 428932

photo 428933

De stuurcomponenten die bewegend gemaakt zijn met behulp van messingbuis, werken wel goed.

photo 428930

photo 428934

photo 428935

photo 428937

Nu kan het glas gespoten worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2017 23:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik denk dat na de nieuwe spuitronde de glaasjes van de G6 een stuk doorzichtiger geworden zijn.

photo 429111

Nu is er dus een mengsel van drie druppels transparant Vallejo blauw met een druppel groen gemaakt. Dat zag er echter pas doorschijnend uit na een laag P+ die er over gekwast was aan de binnenzijde. Alleen nog terugplaatsen nu.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 21:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De bouw van de G6 is alweer afgerond, de koepel en het kanon zijn net samengebracht tegen de bodemplaat. Nog een paar kleine stukjes zoals het travel lock en de primer kan er al op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had het glaswerk nog niet getoond na de installatie. Het is er niet aan te zien dat ik het weggehaald heb en de bovenste plaat ziet er hetzelfde uit.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Flink apparaat zeg Steven, zeker op de foto met de lijmklemmen erbij zie je hoe groot het model wordt. Er zitten volgens mij wel nog wat naadjes op het kanon, met name rond het scharnierdeel (het ronde ding zeg maar). Ik weet wel niet in hoeverre ze nog te zien zijn nu het kanon in de koepel zit.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 13:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je zou dat alleen nog aan de bovenkant kunnen zien als de loop in het slot zit. Ik heb nu de ruitjes al afgeplakt en de grote stukken PE vastgelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De velgen zitten nu ook ineen. Je ziet nu nog de sporen van de omgewisselde ventielen, dat verdwijnt achter de wieldeksels. Dit kan geschilderd worden zonder de band, die gaat er makkelijk op.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 12:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De Rhino staat reeds in de primer. Zoals gewoonlijk heb ik weer een exquis kleurtje gekozen dat af zal steken tegen de zandkleurige verf die er op komt. Hier een dryfit met de wielen en de koepel. De eerste foto toont hoe er nog Add-On kettingen aan de rookpotten bevestigd zijn vooraleer de bovenkant in de primer ging. in een doosje naast het model zie je de koplampencovers in PE die apart gehouden zijn om de binnenkant van de beschermkap te kunnen schilderen.

photo 431850

photo 431851

photo 431853

photo 431852

photo 431854

photo 431857

De boodschappenmand aan de koepel is apart geschilderd, want die past erg ruim aan de koepel zodat je er tussendoor kan kijken.

photo 431856

photo 431855


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement