Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 jan, 2018 19:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het geheel is behandeld met matte lak. De spuitbus van Vallejo gaf een bedenkelijk resultaat met allemaal opgedroogde druppeltjes. Gelukkig kon dat grotendeels weggewerkt worden door Vallejo Polyurethaanvernis uit de airbrush er over te spuiten. Dat betekende dat de voorruit al terug ontmaskerd kon worden.

photo 435286

photo 435285

photo 435288

photo 435287

Ook de koplampen werden nu afgewerkt.

photo 435289

photo 435290

photo 435291

photo 435292

De roosters zullen nog eens apart een wash moeten krijgen. Daarna wilde ik nog een extra verfvlak aanbrengen over de kulas van het kanon. Op foto's is dit ingekleurd met wat men "burnt metal" noemt. Ik heb dit benaderd door bij Tamiya Gunmetal wat roodbruin te druppelen.

photo 435296

https://www.scalenews.de/g6-rhino-walkaround-202/

photo 435293

photo 435294

photo 435295

Ook de rest van de tools zijn met deze kleur afgewerkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2018 1:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het pigment is ook gebruikt op de onderste delen van de G6. Het levert een opvallende kleur op, dus heb ik gewerkt met verdunningen in water. Het pigment blijkt erg kleverig eens het aangebracht is. Op de loopvlakken van de banden ga ik proberen het terug weg te polijsten.

photo 435441

photo 435447

photo 435440

photo 435442

photo 435445

photo 435443

photo 435444

photo 435446


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2018 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 okt, 2016 14:29 pm
Berichten: 13
Het ziet er fantastisch uit, Steven.
De weathering is ook mooi. Hij ziet er vies uit, de kleine details zoals een beetje roest bij de schroefjes van de lampkappen is erg mooi.
Ik ben het eens over het rood van het zand. Het lijkt nu net alsof hij over een bak tomaten heeft gereden, maar dit kan lichtval zijn.
Ik ben benieuwd naar het resultaat en ondanks dat ik redelijk stil ben, kom ik nog altijd dagelijks kijken en hopen op een update :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2018 23:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt! Het was nu even wachten op een update, maar ik denk dat het de moeite loont, want het diorama is nu afgewerkt! Eerst even kijken hoe de neushoorn aangepakt is, want die stond nog in de glanzende fabrieksverf.

photo 436196

Op de buik stond nog een keurmerk en wat tekst, die met een mes verwijderd werden. Dat leverde een zone zonder rimpels op, wat misschien op zou vallen.

photo 436195

Daarom wilde ik eens een andere aankoop uittesten. Deze Distress Paint barst bij het uitdrogen uiteen in snippers. Een echt huidpatroon zou dit niet opleveren, maar ik hoopte wel dat het opgedroogde en gebarsten modderkorsten zou opleveren, die dan geschilderd konden worden. Het product is nogal wasachtig en mag dik opgebracht worden. Hoe dikker het is, hoe grover het patroon.

photo 436197

Toen ik na een paar uur controleerde, was vooral het gedeelte op de buik gaan barsten. Helaas vielen de schilfers er bij aanraking soms af; ik veronderstel dat het plastic niet genoeg hechting geeft.

photo 436198

photo 436199

De neushoorn heeft hier een behandeling met de airbrush en het rode pigment gehad. Er is al mat afgelakt maar dit heeft weinig effect. De ondergrond is ook met oranje ge-airbrushed, waarbij de graskanten iets donkerder gehouden zijn. Het oranje was hier nog iets te fel. Dat werd dus bijgewerkt met een blekere roestkleur. Ook de G6 werd daarbij aangepakt en heeft nog een ruitenwissereffectje gekregen door de omtrek van de wisser af te plakken voor het stof verneveld werd. De neushoorn werd nu op de rug behandeld met de AK wash voor regenstrepen die ook al op de G6 toegepast werd. Door de enamel-samenstelling krijg je vanzelf een veel mattere uitwerking dan bij het acrylic Vallejovernis dat ik nu gebruik. Ik heb daarbij afwisselend de spuitbus en de airbrushversie gebruikt, maar ik moet zeggen dat er niks zo goed werkte als het Armypainter vernis waar ik vroeger mee werkte. Het is helaas nog moeilijk verkrijgbaar.

Hier volgen de eindfoto's met op de achtergrond een kudde kafferbuffels (die wat te groot afgebeeld zijn in schaal, maar de sfeer voor een duel is er nu wel). Er zijn een paar foto's bij waar ik de flash afgedekt heb, daar krijg je een betere indruk van de lichtweerkaatsing en de kleur die er bij gewone belichting te zien zijn. De neushoorn is met twee pinnetjes vastgezet in de ondergrond, de G6 is bij elk wiel met contactlijm vastgemaakt op plaatsen waar er weinig gras groeide.

photo 436200

photo 436201

photo 436202

photo 436203

photo 436204

photo 436205

photo 436206

photo 436207

photo 436209

photo 436208

photo 436210

photo 436211

photo 436212

Ik heb overdacht om er nog wat begroeiing aan toe te voegen, het mag natuurlijk niet afleiden. Ik had ook het gras achter de banden plat willen leggen, maar dat is daar te stug voor geworden. Sporen zijn er niet aangebracht want deze ijzergronden zijn toch nogal compact als er gras op groeit. Ik heb eens getest hoe het plaatje werd als de G6 in artilleriestand gezet werd maar dan was het dio niet meer in evenwicht. Jammer voor de metallic schijn van de hydraulische plunjers, dat zal dus niet te zijn zijn. De loop blijft bijna vanzelf in het travel lock liggen, ik ga dat los laten maar het is niet de bedoeling het kanon in elevatie te brengen, want dan wordt een ongeschilderd gedeelte zichtbaar. Wat ik er wel nog bij moet opmerken, is dat de koepel zo nauw past tegen de turretring dat er een paar plekjes zijn waar de verf van de hull afgeschuurd wordt door de koepel er op te draaien. Je kan dus best de paspinnetjes daarvan wat bijschuren. Ik heb ook geen remleidingen meer geïnstalleerd zoals in het artikel van SMMI, ik had de referentie hiervoor te laat ontdekt en er zou heel wat werk aan zijn om de leidingen natuurgetrouw te maken omdat er over de hele lengte een spiraal rond zit. Ik heb ook mijn twijfels bij de gescratchte dakruit die ik toegevoegd heb, omdat aan de binnenkant van het luik een grendel zit die nogal zinloos wordt als er glas voor zit. De grendel interfereert ook zichtbaar met het glas als je het luik denkbeeldig afsluit. Misschien was het glas een optie die alleen voor de VAE exemplaren voorzien was, of moest het glas dieper in het luik zitten en naar achter verschuifbaar zijn? Wat meer referentiemateriaal zou hier uitsluitsel kunnen brengen, hier hebben we waarschijnlijk het laatste nog niet van gezien. In elk geval een zeer aan te raden kit voor beginners, alles past mooi in elkaar en het PE levert ook geen noemenswaardige problemen op als je het niet verplooit. Gebruik voldoende lijm voor de roosters voorop, want die kunnen wel aan de hoeken loskomen.

Voor ik nog eens een nieuwe kit opentrek, probeer ik eerst de shelfqueens nog eens aan te pakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2018 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 okt, 2016 14:29 pm
Berichten: 13
Hoi Steven,

Ik zou hem graag eens in het echt zien.
Neem je hem mee naar Overloon?

Mvg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 1:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
In het najaar zal het op 2 beurzen in Nederland te zien zijn, de ESM en Brouwersdag. Overloon bezoek ik echter alleen tijdens Militracks en dan is het nog een kilometer stappen tot aan de ingang.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement