Nou, we zijn begonnen hoor. Dit is het resultaat voor pagina 1, er is zelfs rekening gehouden voor een aftermarket motor.
Pagina 2, het transmissie gedeelte.
De upper hull. Hier wijk ik even van de bouw volgorde af. Ik assembleer liever eerst de complete romp voordat de kleine onderdelen erop komen.
De Romp. Geen druppel plamuur tot nu toe, het past uitstekend.
Photo-etch spatborden.
De luiken. Deze zijn beweegbaar.
Er zitten markeringen voor de betreffende gereedschappen, maar deze zijn overbodig als je kiest voor de photo-etch vervanging. De gereedschappen worden ontdaan van het overtollige plastic en de photo-etch wordt gevormd. De pasgaatjes vullen en het riempje monteren.
En zo zit het schepje op z’n plek.
Dit gebeurd op dezelfde manier met de tools op de achterkant.
En de laatste tools zijn bevestigd. Lekker klusje.
Dan nu het onderstaande plaatje. Rivets plaatsen? Ik weet niet of dat wel mijn ding is, maar als ik het niet probeer zal ik het nooit weten, dus…
De rivets zijn mee gegoten op het gietraam. Met een scherp mesje - heeeeeeeeel voorzichtig lossnijden.
De rivets komen op de binnenkant van de velg…
… cocktailprikkertje vochtig maken, rivet oppakken, Tamiya Extra Thin laten vloeien aan de binnenkant van de velg en de rivet plaatsen. Niet echt moeilijk maar dit moet dus 144x.
Dan nu de suspension bogies, of wielophanging. Alle onderdelen zijn schoongemaakt en gescheiden…
… en de eerste flash is ontdekt.
De loopwielen zijn aan de armen bevestigd, nu kan de bogie in elkaar worden gezet.
De hefbomen die aan de vering komt kan op twee manieren. De rechter is de juiste manier.
1. Nu worden eerst drie stukjes rubber geplaatst, daarna de vering met hefbomen.
2. De voorkant van de bogie plaatsen en met een beetje wrikken kunnen de loopwielen op z’n plek.
3. Tamiya Extra thin tussen de naden laten vloeien en goed laten drogen.
4. Schuren en vijlen. Ook hier geen druppel vuller gebruikt.
Dit is nu helemaal klaar, compleet werkend. Waar de 4 gaatjes voor zijn die ik heb aangebracht weet ik niet. Op referentiefoto’s zijn ze duidelijk aanwezig… dus boren maar!
Dan is het kanon aan de beurt. Ook dit past heel goed…
… net als de tweedelige koepel, boven- en onderkant. Na het schuren is er van de lijm-verbinding niets te zien. Dit is de beste kit die ik ooit heb gebouwd.
De .50 mg. Erg mooie details op de loop en de munitie ziet er ook erg goed uit.
De .50 mg gereed. De munitie wordt later toegevoegd.
Sjongejongejonge, ik sla steil achterover van deze bouwdoos. Niet de makkelijkste, maar de uitstekende pasvorm maakt alles goed. Voor sommige onderdelen heb je referentiefoto’s nodig maar dat hoort een beetje bij de hobby. Tot de volgende!
Cheers
Jeroen