Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 nov, 2017 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Wel Jeroen, dat bevestigd mijn vermoeden dat de chauffeur stapvoets door het water rijdt wat ik al eerder zei.
Jouw visie op de beweging van het water en de mijne dat de soldaten in de bak er zo rustig bijzitten versterkt enkel mijn redenering! Goh, dit diootje vertelt echt wel een verhaal en is zeer geslaagd om reden dat het - alweer - bepaalde discussies uitlokt i.v.m. een groter geheel.
Waarom "alweer"? Omdat er enige tijd terug ook een dio was dat ongeveer hetzelfde soort reacties teweeg bracht!
200% geslaagd dus! :brouw:

Btw: wat is nu interessanter dan een dio dat tot speculatie, redenering en tot nadenken leidt?
Ik zei onlangs nog tegen iemand dat een diorama een deeltje is van een groter geheel, in dit geval moet de kijker zelf bedenken wat er voor en achter de truck buiten het dio gebeurt... mijn definitie: dat deze truck deel uitmaakt van een konvooi dat samen een artilleriebatterij vormt op weg naar hun stelling. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2017 9:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Verduveld mooi stukje werk, Jeroen, ik heb eigenlijk helemaal heen kritiek, terwijl ik best een mierenn**er kan zijn. Ik vind het extra gaaf dat er zelfs water op de velgen ligt, dit is echt detailwerk. De waterwerking is eigenlijk zoals ik verwacht en met langzaam rijdende trucks krijg je dit effect

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2017 14:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
ik vind hem toch zo ongelooflijk mooi. Het motiveert en ontmoedigt tegelijkertijd. Bedankt voor het delen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2017 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Jeroen

Als Sherman freak ga ik er wat van vinden. Of nee,toch maar niet...... het klopt.... het klopt allemaal. Mijn complimenten.

De truck, bemanning, het werk in de boom prachtig. En tsja...dat water maakt het af.

Vraag me af of dat water al dan niet gekleurd moeilijk is.

gr

Ton(y)sherman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2017 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Prachtige setting, wat ik een heel leuk detail vind is dat hondje! Ik weet wel 1 minpunt en dat is dat deze niet hier staat! :)

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Geweldig gedaan dat water. De hele setting trouwend. Veel lef voor nodig denk ik dan.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

@tonyshermans, het water kleuren is makkelijk. Giethars en verharder mengen, drie of vier druppeltjes Revell 87 toevoegen en goed roeren.

@Rob, het hondje zit bij de Tamiya 'Accessory parts set' en was te leuk om niet te gebruiken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Jeroen,

Echt mooi resultaat, inderdaad lijkt het water gewoon mooi stil te staan, wat ook kan natuurlijk in een dal.
Ik denk dat de kritiek dan niet zozeer is dat er geen munitie bij zit, maar meer dat ie niet zo enorm veel bezet oogt.
Misschien is het nog een optie om de Tamiya Vehicle Accessoiry set toe te voegen met rugzakken, slaapzakken en plunjebalen in het gangpad en aan de buitenzijde, wel voorzichtig met lijm natuurlijk dan. Eventueel heb ik zelf nog wel wat dingen liggen, kun je altijd even pb-en.

In ieder geval gewoon heel mooie build!

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor je reactie Anne. Ik had het besluit al een poosje geleden genomen om de truck niet vol te proppen, ‘less is more’ zeg maar. Toch bedankt voor je aanbod :brouw: .

Jeroen Zuiderduin schreef:
@Anne, ik wil de truck niet volproppen, alleen de soldaten met een aantal van hun spullen. Wel een hele mooie foto, die kende ik nog niet.


Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Verdraaid knap werk Jeroen. Heel realistisch gedaan, zelfs de boom is heel knap en dat is niet makkelijk. Mijn complimenten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement