Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2017 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
Eindfoto's beginnen op pagina 8!!

Goedenavond,

Tijdens het drogen van de ondergrond van de KV85 ben ik al begonnen met de M48A3. Eerst een stukje informatie:

De M48 Patton is een Amerikaanse tank ontwikkeld in de jaren '50 en vervanger van de M47 Patton. De M48 was in tegenstelling tot zijn tijdelijke voorgangers ontworpen als compleet nieuwe tank. De ronde vormen van de tank zijn bedacht om de tank veiliger te maken tegen raket aanvallen. De eerste M48 had maar een rijbereik van 115km en werd al snel vervangen door de M48A1, deze tank had al een aantal verbeteringen maar werd nog steeds niet geschikt bevonden. Toen werd de M48A2 ontwikkeld met een nieuwe motor en vuurcontrollesysteem. Deze versie werd uiteindelijk nog verder ontwikkeld tot de M48A2C. In '59 werd deze weer doorontwikkeld tot de M48A3, deze versie werd voorzien van een nieuwere motor die het rijbereik aanzienlijk verbeterde. In '75 kwam er dan nog de M48A5 met betere wapens en andere verlichting. In de jaren '90 werd de M48 uitgefaseerd. De M48 is vooral bekend van de Vietnam oorlog.

Ik heb bij deze kit nog een uitbreiding besteld, aangezien het zoeklicht en de mantlet voor de barrel ontbreekt bij deze kit. Ook heb ik er andere tracks bij besteld (Bronco T97E2). Verder zal deze tank op een diorama komen, mocht ik hieraan beginnen zal deze in de desbetreffende sectie te vinden zijn.

Genoeg geluld, hier alvast een aantal foto's:

Afbeelding
De doos

Afbeelding
De sprues, wat me wel opvalt bij deze kit is dat er echt onnodig veel schuurwerk bij komt kijken! Zie onderstaande foto.

Afbeelding
Het ergste waren de wielen, hier zat op vier punten een stukje sprue.

Afbeelding
De onderkant is al zover klaar!!

Tot zover de eerste update!! Tot de volgende!!

Gr Marco

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Laatst bijgewerkt door DutchLegend op wo 02 aug, 2017 18:27 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 9:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 okt, 2014 22:58 pm
Berichten: 367
Woonplaats: vlaardingen
Ik ben benieuwd.
Veel succes en plezier.

Gr.
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 15:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Dat mondje voor op de tank vind ik 3X niks (maar dat zal jou een grote rotzorg zijn :lol: :lol: ), maar dat neemt niet weg dat ik deze ook weer volledig geïnteresseerd zal gaan volgen en gezien je vorige tank wordt dit ook vast weer een juweeltje.


Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
henri m schreef:
Dat mondje voor op de tank vind ik 3X niks (maar dat zal jou een grote rotzorg zijn :lol: :lol: ), maar dat neemt niet weg dat ik deze ook weer volledig geïnteresseerd zal gaan volgen en gezien je vorige tank wordt dit ook vast weer een juweeltje.


Haha eigenlijk is het geen grote rotzorg want ik vind dat mondje ook verschrikkelijk :lol: het wordt dan ook de versie zonder mondje. De bouw is al ver klaar, ben nog aan het wachten op het zoeklicht en de tracks. Hong kong is een eindje uit de richting :P. Thnx voor het volgen alvast!!

Gr Marco

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 23:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik wens je zeker geduld met de tracks, het zal volhouden zijn maar dan hou je wel iets moois over. Ik dacht even dat er drie koepels in zaten, maar dat lijkt een babyfoon.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 mei, 2017 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi, en benieuwd naar het vervolg...

In verband met die extra stukjes, soms ie het giettechnisch nodig om de matrijs volledig gevuld te krijgen... Dat de aangietpunten bovenop het vlak liggen is ook iets wat je regelmatig tegenkomt. Het geeft het nadeel van meer schuren, maar het voordeel dat de rand sterker is... het is een afweging van de fabrikant naar wat primeert... Maar meestal doen ze deze aan de achterzijde, niet aan de voorzijde...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 mei, 2017 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
Update 1

Na drie weken kwam gisteren eindelijk het zoeklicht binnen (de tracks zijn nog onderweg...). Dit is de eerste keer dat ik een aftermarket upgrade gebruik, en 'schrok' wel van hoeveel extra resin aan de stukken zit, maar dit schijnt normaal te zijn bij resin. Gelijk maar een paar tubes secondelijm aangeschaft, aangezien de gewone plastic cement hier niet gaat werken.

Afbeelding
Het doosje van Legend met in het roze de onderdeeltjes die bij de upgrade zitten.

Afbeelding
De onderdelen met instructie.

Afbeelding
Zoals in de instructie hierboven is te zien, moet er een stuk uit de koepel gehaald worden, helaas heb ik geen dremel dus heb ik eerst met een stift een template op de koepel getekend en toen helemaal rond gegaan met een klein boortje, toen kon ik het gedeelte er zo uitdrukken. En met een beetje passen en meten en veel schuurwerk en een beetje putty paste hij eindelijk... :) Helaas alleen vergeten foto's te maken van het hak en breekwerk!! :oops: :oops:

Afbeelding
Even een paar PE klemmetjes geprobeerd, deze zijn echt super KLEIN, de punt van de pincet is nog te groot om ze op te pakken.

Afbeelding

Afbeelding
En tot zover ben ik nu gekomen ondanks het lekkere weer van gisteren toch nog even wat kunnen plakken :D

Al met al best een hoop werk dat zoeklichtje, maar ik vind dit wel de moeite waard aangezien deze gewoon erop hoort op een M48 uit de Vietnam tijd!!

Oh ja en ik kwam er vorige week achter dat er ook een nieuwe versie van de Dragon M48 is MET zoeklicht.... :? dus voor de geïnteresseerden, ik zou even verder kijken!!

Tot de volgende update!!

Groetjes Marco.

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 mei, 2017 10:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk...

wat je ook kan doen voor de boutjes is:

de boutjes voorzichtig lossen terwijl de drager in een plastiekmap zit (gewoon erdoor snijden), dan voorkom je ongewilde lanceringen. Vervolgens een naald een heel klein beetje nat maken met je mond, en zo de boutkopjes opnemen, op de drager leggen en vastzetten met een beetje blanke lak of dunne secondenlijm.

Daarna de dragers uitsnijden, evt licht schuren om de aanhechtpunten te verwijderen, op dezelfde manier opnemen en goed positioneren op je model. Licht aantikken met tamiya ultra thin om op zijn plaats te houden, en dan allemaal fixeren met ultra thin CA en een fijn draadje (druppel op een stukje alufolie, met een draadje een beetje opnemen door deze in de druppel te steken en dan langs de verbinding wrijven)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 mei, 2017 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooie kit, en het zoeklicht geeft een model als dit altijd gelijk meer uitstraling. Hou er bij het schuren, boren en zagen van het resin wel rekening mee dat het stof niet echt goed voor de gezondheid is; een oplossing hiervoor is om het resin onder water /onder een lopende kraan te schuren met waterproof schuurpapier.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 mei, 2017 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
Bedankt voor de tips weer!! De PE klemmetjes zitten er eindelijk allemaal op, ik heb het inderdaad gedaan met een draadje en de klemmetjes erop gelegd en vastgezet met secondelijm.

Ik had inderdaad gelezen dat resin schadelijk is als je het schuurt. Bedankt voor de tip met het water! Zodra de bouw klaar is zal ik weer wat foto's posten.

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement