Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 apr, 2017 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
jup tomska heeft het bij het juiste end

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 apr, 2017 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hobbymodelbouwer schreef:
Ik weet dat mijn foto's onduidelijk zijn, maar ik weet ook niet hoe ik ze wel goed kan krijgen.


Gebruik goed licht (zonlicht of een goede lamp). Je camera gebruikt dan een korte sluitingstijd, waardoor kans op bewegingsonscherpte wordt verkleind.

Heb je dat niet en ook geen steady hand, gebruik dan een statief.

Als je zelf weet dat je foto's niet scherp zijn, maak ze dan net zolang totdat ze wel scherp zijn, van de 10 moet er toch altijd wel één lukken?

Wij (ik tenminste wel) zijn visueel ingesteld, dan heb je niks aan een foto waar niet zoveel op te zien is.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 mei, 2017 12:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Hobbymodelbouwer schreef:
...
Onlangs heb ik een nieuwe kit van Revell in mijn bezit, wat ook in de titel vermeld staat.
Daar komt een nieuwe 'techniek' denk ik voor. Ze willen namelijk dat je een schroevendraaier verhit.
....


.....Nieuwe techniek, hè...?

Nou....ik kan je verzekeren dat deze nieuwe techniek al ouder is dan plastic modelbouw !! Sinds de uitvinding
van plastic worden sommige delen al bij elkaar gehouden door pennen te verwarmen en plat te drukken.
Oftewel een zelfgemaakte klinknagel.
Ik verzamel oude kits en daar vind je regelmatig deze techniek terug. Je vindt het al in kits uit de jaren 50,
dus het is ouder dan ik !! ;-)

Nee...... niks nieuws, vrees ik.

Meer bouwen, joh !! ;-D

______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 mei, 2017 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
Goodmorning!!

Leuke kit, misschien nog een tipje voor de camera, als je de foto's met een smartphone maakt, zou je eens kunnen proberen eerst op het scherm te tikken (dus op het deel wat je wilt scherp stellen) en vervolgens de foto maken. Hetzelfde geld voor een fototoestel, meestal als je eerst een keertje kort op de sluiter klikt dan focust de camera om vervolgens de sluiterknop in te drukken om de foto te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Marco

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 mei, 2017 21:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi HobbyModelbouwer,

Het is wel leuk om te zien, maar ik weet niet of het altijd zo netjes lukt qua speling. Ik ken het inderdaad van de oudere Tamiya kits, waar je dit bij rupsbanden vooral moest en het eigenlijk altijd wel werkte maar anders kan lijm ook nog wel hoor. Het is een beetje aan jou of het leuk vind, ben je er echt fan van, dan zijn de oudere 1/72 kits van Dragon misschien nog wel een optie, die hebben dat die-cast chassis en opbouw, zodat je dan een beetje massa hebt. Wel voorzichtig doen, dat je rupsbanden het houden.

Hartelijke groeten,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 mei, 2017 23:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11865
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Als het mogelijk is om de wielen draaiend te houden, doe dat dan maar. Dat heeft niets met speelgoedachtigheid te maken. Als je "dropveters" als tracks hebt, kan het draaien van die wielen het aanbrengen van die tracks vergemakkelijken. Zitten ze vast, dan kan het zijn dat je de tracks met geweld tussen de sprockets en de fenders door moet sleuren. In dat geval trek je zeker de verf er af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement