Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 19:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allen,

Het oude maar gouden Matchbox-ding moet onderdeel gaan worden van een dioramatje, maar het is de bedoeling dat daar zoveel voertuigen en voertuigjes op komen dat ik ze ook los op het forum wil "uitzetten" ;)
Eerder maakt ik dio's vooral met voertuigen en voertuigjes die ik nog had liggen, maar deze moest wel van van achterin de kast komen. Ooit al een keer gebouwd, maar niet verder gegaan want grote tube lijm, schots en scheef en afgebroken; kortom voor de restauratie. In een military modelling die ik al een hele tijd heb en die toen ook niet de laatste uitgave was, een fraaie remake van het gebakje, dus dat helpt ook.

Onderdelen loshalen:
photo 408160

En opnieuw weer vast (nagemaakte onderdelen in wit)

photo 408159

Bedankt voor het kijken, graag tot de volgende,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op zo 04 feb, 2018 0:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 0:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Anne, kijk de tweede as eens na. De afstand tussen de wielen links en rechts verschilt. Het lijkt wel of een wiel niet gecenterd is op de as.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 13:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Steven,

Inderdaad er zit iets daar inderdaad. De vering zit ook niet helemaal recht. Ik denk ook dat het een kwestie is van dat de velg en as verbindingen bij de ene volledig links uitgelijnd zijn en bij de andere volledig rechts.

Gelukkig is het dan de bedoeling en dat heb ik er nog niet bijverteld dat het een "schaal-diorama" moet worden waar je maar de helft van het voertuig op de achtergrond ziet :P .

Ik heb ook niet alle onderdelen willen loshalen, maar één of twee wielen moest ik wel opnieuw van een asje voorzien en ook opnieuw centreren. Maar dat heb ik dus niet bij allemaal willen doen.

Ik kijk nog wel wat ik eraan kan doen, ik zie dat het wiel rechtsonder ook niet helemaal volledig haaks op het chassis staat.

Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jun, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Steven en anderen,

edit:
En weer een klein upditje -en datje.
Grootste wijziging is een bevestigingssysteem en wat meer detaillering aan de voorzijde van de trailer. Daar zitten wat geleidingswielen en ophangogen, die niet bij de kit zaten, maar wel dienen om de tank of iets dergelijks vast te kunnen zetten, al is de vorm hiervan niet altijd goed te zien op foto's door dat er allerlei beugels etc. aan bewaard worden. Excuses voor de wat kleine foto's maar ik het eigenlijk niet anders als bij een tank gemaakt.

Verder is dan nog een blok (katrol te zien die de terugloop van de kabel verzorgd, deze verdeelt het gewicht (natuurlijk;)

Even nog dik stukje ketting scoren, ze hadden er echt met ogen die zo groot waren dat je maar één zijde tegelijk kon vastpakken.
Uiteindelijk moet hier dan iets van een armoured bulldozer vanaf gekomen zijn, ben ik stiekem wel fanaat van.

Verder dan de spiegels en wat ruiten, zal het model niet gaan verschillen van het kitje. Wat dat betreft niet te vergelijken met de Renwall Atomic van Steven (is ook 1/35;).

Genoeg gepraat, hier wat foto's. De stowage is afkomstig van het Chevrolet LRDG kitje en die foto is vooral om de passing te testen.

photo 413811
photo 413810



Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op za 24 jun, 2017 19:59 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jun, 2017 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Hoi Anne, wat voor ketting heb je nodig: maat van de schakels, hoe lang?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jun, 2017 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik weet niet of je er (nog) wat aan hebt, maar deze heb ik twee jaar terug in Bastogne Barracks gemaakt:

photo 413814
photo 413813
photo 413812

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jun, 2017 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tnx Marchant, maar als het die veiligheidskettingen van de Rogers zijn die ze nodig heeft lijken die me toch niet zo zwaar dan ze laat uitschijnen. Zoal Anne ze beschrijft laat me dat al meer aan een ankerketting denken? :roll:

(Btw: het is weer Belgisch zeker.... dei ketting moet normaal door dat oog daar gaan!) :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2017 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, Marchant, Walesha,

Als eerste super bedankt voor de foto's; er is me nu een hoop duidelijker (had eerst zwart wit foto's vanaf de achterbak).
Ik zit al wel te kijken, waar en hoe ik dingen ga kunnen vereenvoudigen, maar ik heb nu wel een prachtig overzichtje. Ikzelf wil een soort van drieluik maken, met allerlei voertuigen, met 1/76 op de achtergrond, maar misschien ook wel als losse elementen.

Wat dan gebruikt wordt om een tank de trailer op en misschien ook wel af te slepen is dan zeg maar de grootste ogen die je op de 'lengterichtingfoto' ziet en die dan allemaal achter elkaar.

Ikzelf heb iets van 1 mm ketting liggen (ongeveer lengte van de schakel), en dat ongeveer overeenkomt met de losbreekinrichting/veiligheidsketting (iets groter), en de "vastzetkettingen".

Wat ik dan zou zoeken is een 2 mm stukje ketting, ik heb de 1 mm bij ScaleLine (NL) vandaan, maar dat bestaat niet meer, zit jij er nog wel goed in. Walesha? En of je dan een schakel of wat (10;) kunt missen? Ik hoor het wel.

Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jun, 2017 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Hoi Anne, ben je hier iets mee... schakels zijn zo te zien ongeveer twee à drie mm maar ze oogt in het echt minder zwaar dan dat de foto doet uitschijnen:

photo 414224

photo 414225

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jun, 2017 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Dag allemaal, Walesha,

Zojuist pb gestuurd!

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: no leaf clover en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement