Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 5:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
dodo schreef:
En als je die voorbeeld foto's bekijk van het gebouwde model dan zie je daar ook geen ring op het dak

Dat had ik intussen al gezien ja, beetje belachelijk van die fabrikant om de gunmouth en de .50 mee te leveren terwijl je dat eigenlijk niet eens kan gebruiken... maar op hun boxart staat die ring dan wel afgebeeld! :evil:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
Tja, dan kan je ook naar mijn takom King Tiger kijken. Op boxart met zimmerit. Onderdelen zijn zonder.

Volgens mij hebben ze deze kit al vaker uitgebracht. Alleen dan met soft top cover. Of gewoon zonder enkele vorm van dak. Dat is wat ik eigenlijk al aan zat te denken

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
walesha schreef:
dodo schreef:
En als je die voorbeeld foto's bekijk van het gebouwde model dan zie je daar ook geen ring op het dak

Dat had ik intussen al gezien ja, beetje belachelijk van die fabrikant om de gunmouth en de .50 mee te leveren terwijl je dat eigenlijk niet eens kan gebruiken... maar op hun boxart staat die ring dan wel afgebeeld! :evil:


Dus we worden gewoon genaaid.... Kamervragen, Parlementaire Enquête!!!!!!!!!!!!! HERVERKIEZINGEN!!!!!!!......

Of ik bouw hem gewoon zo. Niet hysterisch correct. En dan is het verhaaltje dat ze die .50 pas in het veld erop hebben gezet, omdat ze er behoefte aan hadden.

Goed, eerst ff alles in de primer gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu vroeg ik mij af.... krijg ik mooiere "panellines" en dieptewerking met donker als ik ze voortaan in de zwarte/donkere grondverf zet......?

Voor mijn gevoel zie ik dat toch niet namelijk aangezien ik met kwast schilder en daarom toch niet zo'n dunne laag krijg als met airbrush?

Snapt iemand wat ik bedoel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
ik kan je geen antwoord geven, maar ik zou nog even schuren om die uitstoterrondjes weg te krijgen van de voorste band op de foto

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Silenoz schreef:
ik kan je geen antwoord geven, maar ik zou nog even schuren om die uitstoterrondjes weg te krijgen van de voorste band op de foto


Das de kant waarmee hij als reservewiel op het chassis wordt geplakt. Dus geef hem inderdaad een kleine schuurbeurt en dan plakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 apr, 2017 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ditishuub schreef:
ik bouw hem gewoon zo. Niet hysterisch correct. En dan is het verhaaltje dat ze die .50 pas in het veld erop hebben gezet, omdat ze er behoefte aan hadden.

Zo kan je het inderdaad oplossen en die uitleg lijkt me trouwens niet eens onmogelijk... zogenaamde "fieldmodification" kom je in oorlogstijd overal tegen. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2017 18:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Goed eerste verflaagjes

Eerst wat accesoires in de primer. Het zijn er veel meer dan hier op de foto te zien.
Afbeelding

Eerste laagje verf. Zeker nog niet dekkend maar wil het nog niet te dik erop zetten
Afbeelding

Dan hebben we hier een dryfit. Met nog niet geschilderde wielen
Afbeelding

Schilderbeurt van de andere onderdelen van de truck
Afbeelding

Motorblok verven, gewoon omdat het kan, niet omdat je het ziet
Afbeelding

Weer een dryfit
Afbeelding

Bij weer een dryfit opmerken dat je mudflaps te dicht op de wielen zitten. Klein beetje buigen en flexen
Afbeelding

Wat veel accessoires
Afbeelding

Alles geschilderd. Met wat kleurverschil, maar dat komt door de washes echt wel goed. Hier ook de .50 erop gemonteerd. Zonder ring. Maarrrr.... het was een fieldmodification. :)
Afbeelding

Dus nog ff laten drogen....details schilderen en vergeten puntjes bijwerken en dan...... klaar voor de lak!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2017 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Ziet er wel een klein dingetje uit.
Hoe lang (of hoe kort) is da beestje?? op schaal 1/72 zal dat wel niet zo groot zijn :)

Succes verder met afwerking :brouw:

groetjes,

Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2017 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Niet heel groot. Ter illustratie. Op mijn enalaatste foto zie je een tandenstoker én de truck. (Zoekplaatje)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 apr, 2017 12:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Fieldmodificaties, daar deed men vaak aan. Ik heb ooit een modelletje gebouwd van een guntractor waar mijn vader mee rondkarde in Nederlands-Indie. Aangezien zijn eenheid in een oude ambachtsschool gelegerd was waar van alles aan lasapparatuur en ijzerwaren voorhanden was, bouwde hij hele stellages op het dak van zijn truck voor reservebanden enzovoorts. Zelfs zijn bed was op het dak. Op de boxart van mijn modelletje stond dat allemaal niet..... Was leuk scratchen aan de hand van oude foto's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement