Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 12:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Dit verslag betreft een 8-wielig pantserjager van het Japanse leger, voorheen de JGSDF (Japanese Ground Self Defence Force: zo geheten, omdat de Japanners officieel geen eigen leger meer mochten hebben na de tweede wereldoorlog). Het is bewapend met een 105mm kanon, een coaxiale 7.62mm MG en een 12.7mm M2 op de koepel. Het was de bedoeling dat het ging dienen om te besparen op gevechtstanks, zonder veel offensieve of defensieve kwaliteit te verliezen... De bepantsering weerstaat vooraan inslagen van 30mm kanonnen en op de zijkant tegen 12.7mm munitie

Afbeelding

Deze zouden dienst doen bij de snelle reactie strijdkrachten, zowel voor verdediging van de eigen eilanden, als voor stadsgevechten. Een eigen gewicht van 26ton zou hierbij roet in het eten strooien, omdat een eventuele aankoop van Kawasaki C2 vliegtuigen met een capaciteit van 30 ton net of net niet voldoende is om 1 voertuig met munitie, gevechts- en onderhoudscrew te transporteren. Het onderstel is voorlopig niet gepansterd tegen IED's en mijnen, en het 105mm kanon zorgt dat het enkel geschikt is voor het bevechten licht bepantserde voertuigen zoals IFV's, maar main battle tanks zijn een andere zaak... Ook zou er geen airco voorzien zijn binnenin het voertuig.

Momenteel staan de noordelijke eilanden onder discussie met Rusland waardoor dit project toch een go zou krijgen ter verdediging van deze eilanden, just in case dat er een tweede Oekraïne zou komen.

Nu ja, de kit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan begin je de stukken los te knippen en te assembleren, en voor je het weet heb je:

photo 404838

photo 404836

photo 404837

wat wel iets zegt over het montagegemak van deze kit... gewoon de aangietpunten op de zichtbare zijden verwijderen en kleven, waar ze intern zitten is er meestal ruimte voorzien zodat er geen opschoonwerk aan is. Kunnen de meeste nog iets van leren...

Nu gewoon plamuren en schuren, bepaalde gaatjes openen en kijken om bepaalde hendeltjes te vervangen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Gaaf onderwerp Silenoz, ik vind dit voertuig er persoonlijk beter uitzien dan de Westerse tegenhangers zoals de Stryker en de Centauro. Ik had er overigens nog nooit van gehoord, maar hij is wel gaaf. :mrgreen:
Het model is ook mooi gedetailleerd voor zijn schaal, je zou misschien wel nog kunnen proberen om de gaten van de vlamdemper uit te boren (maar ik weet ook dat dat wel erg klein is...).

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
thx, ik zie nog wat ik daarmee doe, want dan moet ik de ganse loop ook proberen uit te boren zonder ongelukken ...

Ie heeft wel mooie lijnen, en zoals elders ook al vernoemd, ie heeft redelijk wat mee van de Rooikat eigenlijk... (en ik hoop nog steeds dat er daarvan nog eens een deftig model op de markt komt...)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tomska schreef:
ik vind dit voertuig er persoonlijk beter uitzien dan de Westerse tegenhangers zoals de Stryker en de Centauro.

Nu, "er beter uitzien" zal wel weer onder de noemer: "smaak en kleur" vallen zeker? :mrgreen:
Panterwagens op wielen zijn heus niet van deze tijd, al sinds WO1 bestonden ze al (in zover je van een "pantserwagen" toen kon spreken). Maar goed, tegenwoordig zie je ze meer en meer en overal, van APC tot heuse tank op wielen. Veel naties willen van de rupsvoertuigen af, Rusland spant vandaag de kroon met tig modellen maar dan heb je ook nog de Europese Pandur, de Piranha, de Fuch en ga zo maar door. Vier, zes en acht wielen en allemaal zijn ze aan elkaar gewaagd. :)
Hoe dan ook, ik ga deze wel volgen al past het niet zo dadelijk in mijn interessegebied maar ik kan er misschien wel iets van opsteken. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
thx

@Tomska: toch maar geprobeerd, de loop verder uitgeboord met 1.2mm, en dan de gaatjes met 0.4mm, de bramen zijn weggesmolten met tamiya extra thin

photo 404922

photo 404921

ik moet nog bramen verwijderen dus op de rookwerpers...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat is nog mooi gelukt met de vlamdemper, maar met de vinger erbij zie je goed hoe klein het ding is.

En inderdaad Walter, het is een smaak-en kleurkwestie. :mrgreen: . Het apparaat "heeft gewoon wat", dat vierkante ontwerp ziet er lekker lomp uit. 8)

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart, 2017 14:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Thx,

een klein klein beetje progressie, alle handvatten zijn veranderd door koperdraad en de liftogen zijn uitgeboord:

photo 405351

photo 405350

photo 405349

photo 405348

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 15:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
top bezig, ik volg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 20:57 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Heel apart dat de gaatjes in de mondingsrem de trekken en velden van de loop volgen.
En jah, persoonlijk heb ik ook meer met 6 of 8-wielers dan met tanks (al zijn halftracks ook OK).


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement