Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 18:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die vork is vermoedelijk een geweersteun als ik die zo zie. Zelf primer ik steeds met spuitbussen, dat komt er minder snel af. Maar geen Actionverf als je wil gaan verweren achteraf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
StevenVD schreef:
Die vork is vermoedelijk een geweersteun als ik die zo zie. Zelf primer ik steeds met spuitbussen, dat komt er minder snel af. Maar geen Actionverf als je wil gaan verweren achteraf.


Hoe bedoel je? Als je de haarlak-methode gebruikt of uberhaupt geen action-primer?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 20:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kan niet uit ervaring spreken want ik kocht tot hiertoe alleen primer in de bouwmarkt of de modelbouwzaak. De rest zou ik al uit principe niet vertrouwen, omdat bij verwering wel eens wat stress op de verflaag gezet moet worden. We hebben hier wel al wat problemen met Actionprimer zien voorbijkomen, maar dat is ook een gevolg van een product gebruiken waar het niet voor bedoeld is. Naar het schijnt komt plastic als ondergrond niet voor op de handleiding. Je kan dat dan gebruiken op eigen risico maar beter alleen op plaatsen waar geen stress komt. De merken die ik al gebruikt heb, zijn Tamiya TS, Armypainter (een soort wargamingverf), Humbrol Acryl, en uit de bouwmarkt Sencys en Multicolor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Vandaag lukte het spuiten met vallejo niet goed. Elke keer als ik even gestopt was leek de airbrush vast te zitten. Door de boel even volop open te zetten kwam de verstopping los en kon dan weer verder gaan. Wat doe ik verkeerd?

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2017 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Ik ben vandaag bij airbrush center in Almere geweest. Er zat een heel klein braampje op mijn naald. Ze hebben mijn naald gepolijst en een nozzle pakking vervangen. Nu doet ie het weer perfect.

Het andere probleem onstond omdat ik het princiepe van lucht-verf-lucht niet toepaste. Heb een lading papier meegekregen om te gaan oefenen. Top service!

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2017 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Sjiek, toch zou ik aanraden om te spuiten op een leeg blik of een fles... Deze ondergrond absorbeert niet, en zo krijg je een beter effect van wat je verf gaat doen op je model..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2017 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Silenoz schreef:
Sjiek, toch zou ik aanraden om te spuiten op een leeg blik of een fles... Deze ondergrond absorbeert niet, en zo krijg je een beter effect van wat je verf gaat doen op je model..


Het papier van airbrush service heeft een heel dun plastic laagje. Gedraagt zich dus niet als papier.

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2017 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Gisteren de laatste slag gemaakt en de camo erop gezet. Nu nog de decals erop en dan beginnen met het verweren
Ik ga hem een stoffige look geven met olieverf filters en poeder.

Eerst nog even de laatste puntje bijstippen waar het plakband heeft gezeten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Stickers geplakt en een filter met olieverf erop gezet met burnt sienna en titanium white. Hiervoor heb ik het model eerst een satin gloss finish gegeven en met een grote ronde kwast het filter aangebracht. Ik heb de verf van mijn kwast afgeveerd aan de rand van het potje. Dit is de eerste keer dat ik dat gedaan heb. Graag commentaar, want ik heb het gevoel dat ik de verf niet genoeg verdund heb.

Vandaag de banden er maar eens onder gezet. Tijd om de laatste onderdelen erop te plakken. Dit zijn ramen en lampen. Deze doe ik als laatste, omdat ik ze niet onder de olieverf wilde smeren.

Nu volgt nog wat poeder. Hiervoor ga ik geel met wit mengen, net zoals ik op de banden heb gedaan.
De laatste stappen gaan worden een wash worden met lamp black olieverf . Deze wil ik gaan opbrengen op de roosters en op de scharnierlijnen. En met potlood wat highlights zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 maart, 2017 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben zelf niet iemand die zijn projecten veel verweerd of vervuild (zou ik misschien wel eens moeten gaan doen maar dat is een ander verhaal) maar in mijn ogen ziet het er best ok uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement