Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 12:21 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
@ Walesha, ik zat ook aan dat scenario te denken, maar dan snap ik de GI niet die aan het herladen is. Dat zou betekenen dat hij met een leeg wapen uit de M2 is gestapt, en dat lijkt me weer vrij stug. :wink:

Toch een teken van een geslaagd dio als je er een heel verhaal achter aan het bedenken bent. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Juggernaut schreef:
@ Walesha, ik zat ook aan dat scenario te denken, maar dan snap ik de GI niet die aan het herladen is.
Danny

Lijkt me ook niet onmogelijk, na het laatste gevecht door de commotie gewoon vergeten??? :roll:
De meeste soldaten aan het front waren volgens de normen van toen nog maar kinderen en totaal onervaren soldaten in een oorlog.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 13:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Jongens, bedankt allemaal voor de reacties en visies.

Het valt niet altijd mee om het verhaaltje kloppend te maken en daarbij een diootje in evenwicht te houden. Het eerste uitgangspunt was om - vanaf elk punt naar het geheel kijkend - er altijd een interessant plaatje te zien was. Dit ten koste van het verhaal die ik er eigenlijk niet in heb zitten. Toch leuk dat mensen een verhaaltje zoeken en de reactie van walesha klinkt aannemelijk.

Over de ladende GI, de Garand schiet uit clips. Misschien had deze soldaat daar eerder vier schoten van gelost en wilde het magazijn vol hebben. Een Garand bijladen kan, maar de clip ejecteren en een nieuwe laden kan ook.

@walesha, meer voetstapjes, tja, het is een keuze. Ik kan makkelijk meer sporen toevoegen maar laat het idee eerste even bezinken.

@Silenoz, De loop staat recht maar ik snap je opmerking. Soms lijkt deze inderdaad krom. Over de figuren heb je gelijk maar ik wilde het niet ’te’ smerig wat ze in werkelijkheid natuurlijk wel waren. Dit geld ook voor de spatflappen, maar daar heb ik mij laten leiden door de referentiefoto's. Op een gegeven moment begon het in de Ardennen te vriezen en waren de wegen keihard. Dit zou een reden kunnen zijn dat alleen sneeuw en ijs zich ophoopt.

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Het valt niet altijd mee om het verhaaltje kloppend te maken en daarbij een diootje in evenwicht te houden. Het eerste uitgangspunt was om - vanaf elk punt naar het geheel kijkend - er altijd een interessant plaatje te zien was. Dit ten koste van het verhaal die ik er eigenlijk niet in heb zitten. Toch leuk dat mensen een verhaaltje zoeken en de reactie van walesha klinkt aannemelijk.

Het feit dat de kijker in je dio een verhaal achter het verhaal zoekt is enkel maar lovenswaardig, dat bewijst maar weer hoe realistisch het werd opgebouwd. Dit is voor zover ik weet, reeds het tweede dio hier waar een gelijkaardige discussie over werd gevoerd. :D
Maar als je je kan vinden in mijn visie erover is "READY TO FIRE" misschien een mooie titel wat het dan ook misschien voor anderen meteen duidelijk maakt wat het geheel omhelst? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Is allemaal niet zo moeilijk, dat de man herlaad is omdat hij al 8 patronen der heeft ''uitgejast'' hij schiet ff sneller dan zijn buurman......
Is gewoon een ''snelle'' schutter..... :mrgreen:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 7:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dit heel fraai en realistisch overkomen. Heel erg goed gedaan!

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
walesha schreef:
...........heel wat meer voetsporen in de sneeuw mochten staan.......


Was ook mijn eerste reactie, maar de reden erachter weten we inmiddels.
Rest mij alleen nog te zeggen dat ik van zo'n eindresultaat alleen maar kan dromen.
Ik draag geen pet, maar als het wel zo zou zijn had ik hem met respect af gezet. :brouw:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2017 12:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de comments en jullie visie mensen.
@Ferry en Henri, bedankt voor jullie reacties. Ik zit nog in dubio aangaande de voetstapjes.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2017 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Jeroen,

Heel mooi! Een titel als "Fire support" zou ook heel goed kunnen. Dat zou een beetje het verschil laten zien tussen de Armoured -en de 101st Division.
Verder gewoon niet alleen heel netjes, maar ook een heel coherente stijl laten zien. Misschien dan nog wat chipping van die jerrycans. Nog een idee om iets met kogelgaten in de muur, of whitewash op de helmen te laten zien?

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 jun, 2017 18:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 14 jun, 2017 20:51 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Veenendaal
:mrgreen: kon het niet wat minder netjes ! :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement