Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 jun, 2017 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Inderdaad zeker een erg mooi en gedetailleerd model, ik zou alleen nog eens nakijken als de .50 schutter zo dicht op zijn wapen moet zitten......
denk dat er bij het afvuren wel wat beweging in zit, niet erg bevordelijk voor het gezicht......

Gerhard

photo 412355


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jun, 2017 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Heren, bedankt voor de reacties.

@Henri, dit komt allemaal niet vanzelf, er gaat echt superveel tijd inzitten. Het lukt niet altijd in één keer. Ik doe verschillende stappen vaak opnieuw net zolang ik tevreden ben.

@SNAFU, even twee foto's waar de inspiratie vandaan kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jun, 2017 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Een .50 die op een affuit staat gemonteerd kan je inderdaad zonder probleem vlak tegen je gezicht houden, op die manier is er geen terugslag. Anders is het als hij op een driepoot staat, dan kan je beter wat afstand houden bij het afvuren. Op vlak terrein zoals een steenweg of een vloer in een huis leggen ze dan meestal ook zandzakjes tegen de driepoot om het "dansen" tegen te gaan, op ruw terrein zoals een zandvlakte, bos of weide heb je daar minder last van.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jun, 2017 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Aha kijk...... dat is mooi referentie materiaal, zelf schiet nog regelmatig en heb ook al een met veel WWII wapens geschoten.
Maar nog nooit met een .50 dus ervaring heb ik niet met dit apparaat, maar bovenstaand bericht maakt weer meer duidelijk.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jun, 2017 22:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de aanvulling walesha.
@Gerhard, met een .50 schieten zal voor ons burgers in Nederland vrijwel niet voorkomen.

Dit model kan de kast in, het is wat mij betreft afgerond. Zo'n laag sneeuw maakt het een stuk makkelijker qua ondergrondje. Het is zuiveringszout, of bakingsoda. Kan je halen bij de apotheek en blijft wit. Foto's…

photo 415140

photo 415141

photo 415142

photo 415143

photo 415144

photo 415145

photo 415147

photo 415148

photo 415149

photo 415150

photo 415146

photo 415151

photo 415153

photo 415154

photo 415152

Bedankt voor het kijken

Jeroen


Laatst bijgewerkt door Jeroen Zuiderduin op ma 03 jul, 2017 15:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jun, 2017 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Dit vind ik nu echt een knap stukje werk in al zijn facetten, idéé, schilderwerk, uitvoering.......''diepe buiging, en pet af''..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jun, 2017 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
Mooi gemaakt!!

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 7:54 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Heel netjes geworden! Ik doe het je niet na in ieder geval. :brouw:

Echter is er wel iets wat me opvalt, en misschien is er wel een hele logische verklaring voor, maar ik vraag het toch even..
Het is duidelijk dat een doel in de verte onder vuur wordt genomen. Naast de .50 zijn er 2 mannetjes die hun wapen hebben aangelegd en één die aan het herladen is.
Dan staat er bij de openstaande deur een GI in de startblokken met z'n Thompson, ook helemaal prima!

Maar er staan een aantal GI's nogal casual bij in mijn ogen, zoals de 2 die linksachter de halftrack staan en de GI met de Garand die t.h.v. het voorwiel staat.
Het kan aan mij liggen, en misschien schat ik de situatie wel verkeerd in. Als de GI's een hinderlaag aan het opzetten zijn kan ik het me wel weer voorstellen, maar dan snap ik het figuur wat aan het herladen is weer niet.
Maar nogmaals, misschien schat ik de situatie helemaal verkeerd in. :wink:

Trouwens, de voetstappen in de sneeuw, fantastisch gedaan, ik kan de sneeuw bijna horen kraken! 8)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 11:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk. staat die loop van die punt 50 nu scheef? Op sommige foto's lijkt het zo.

Persoonlijk vind ik het schitterend gedaan, en gezien je kunsten, misschien iets meer spelen met kleuren voor de natte vlekken door de sneeuw, nu lijken de uniformen zo "droog" terwijl ze waar ze in de sneeuw terecht komen "natter/donkerder" gaan tonen .

ook misschien nog een beetje meer kleur steken in de sneeuw op de spatflappen, omdat deze daarniet wit gaat blijven, maar veel donkerder gaat tonen (modder, aarde, vermengd met sneeuw, maar nogmaals, ik doe het je niet na.... blijft een kunststukje...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Danny, als ik het geheel zo bekijk en me het plaatje voor ogen houd alsof het echt zou zijn, dan denk ik eerder dat ze de vijand in het vizier hebben en een ietwat afwachtende houding aannemen. "Ready to fire" dus.

@Jeroen, een bijzonder mooi dio, een lust voor het oog... toch één opmerking: ik vind, gezien de bedrijvigheid rond de halftrack dat er wel heel wat meer voetsporen in de sneeuw mochten staan. Los hiervan: hoed af! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement