Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 10:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 feb, 2017 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Dat ziet er netjes uit maar heel voorzichtig een schuurstokje erlangs halen als alles goed vast zit is ook geen probleem hoor. Misschien is het iets voor later.

Toen ik begon aan de achterkant heb ik een lesje opletten gehad. Het onderdeeltje wat onder zit kreeg ik er niet fatsoenlijk opgelijmd. Bij passen zag het er wel goed uit maar met lijmen paste het voor geen meter. Best logisch als je het onderdeel er verkeerd om op wil zetten :oops: :oops:

photo 402617

Ook ben ik bezig met de uitlaten. (ik weet dat het dekseltje er officieel niet op hoort bij deze uitvoering maar ik vind het wel mooier en hij hoeft voor mij niet correct te zijn) Deze wil ik er pas opzetten als de tank gespoten is omdat de uitlaten een andere kleur moeten hebben. De kleur is burnt iron maar die heb ik niet en wil graag weten of een andere kleur ook mogelijk is, bijvoorbeeld gun metal ofzo.

photo 402620

En verder de kleuren die ik besteld heb die in één van de links genoemd worden. Als ik het goed onthouden heb zijn de eerste versies een iets andere kleur dan de latere en omdat ik nog niet weet welke ik ga gebruiken heb ik ze alle vier maar besteld.

photo 402618

En hier moet het ermee op gespoten worden.

photo 402619

Zoals vermeld gekocht voor een zeer zacht prijsje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2017 11:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Gisteren weer even bezig geweest met de hobby. Tot nu toe valt alles netjes in elkaar en ben ik zeer tevreden over de kwaliteit.
De koepel is nu af en om er niet helemaal een "dood" voorwerp van te maken heb ik één luik open gezet.

photo 402761

photo 402760

De achterkant is ook zo goed als klaar. De uitlaten zitten er los op voor de foto want die gaan er pas op als de tank gespoten is. De uitlaten moeten namelijk een andere kleur hebben. Daarna kunnen ook de bescherm schildjes over de uitlaten erop gezet worden. Ik weet dat de hoedjes op de uitlaten er bij deze versie niet op horen (net als de krik overigens) maar vond het toch een leuke toevoeging.

photo 402762

photo 402763

De volgende stap is de bovenkant waar ik eerst een paar gaatjes open moet maken met een 0.8mm boortje. De achterste roosters kun je in twee posities plakken, open of dicht. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet want als je ze open zet dan kijk je niet tegen de motor aan maar in een leeg omhulsel en dat kan niet de bedoeling zijn. De roosters zullen dan ook gewoon dicht gaan.

photo 402764


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2017 14:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Burnt iron (uit je vorige post) is een kleur die bij verschillende verfmerken waarschijnlijk een heel andere benaming krijgt. Het komt er op neer dat je het ding gewoon een roestig uitzicht mag geven, misschien eerst zoals je zegt gun metal maar zorg dat dat zeker niet meer mooi glanst. Wat je ook nog kan doen voor je begint te schilderen: hier en daar zie ik kleine uitbraaksporen afkomstig van het weghalen van aanhechtingspunten uit de sprue. Er zit er eentje in het midden van de linker uitlaat.

Citaat:
Afbeelding


Die kan je met plamuur dichtmaken, ik had het voor die luiken op mijn voorbeeldfoto ook nodig om onnodige holtes dicht te maken.

Bij veel tankmodellen zal je zien dat de luiken aan beide kanten afgewerkt zijn en open gemonteerd kunnen worden; ook het luik in je koepel toont nu een leeg interieur. Die zaken zijn voor gevorderde bouwers apart aan te schaffen. Om dat lege zicht te vermijden, kan je natuurlijk ook een commandant uit het luik tevoorschijn laten komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 9:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Zo te zien is dit een mooi gedetaileerde kit.
Ik blijf je volgen :brouw:
Je vrouw heeft wel een bos rozen verdiend.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
@ Steven
Na wat zoeken en lezen op dit forum heb ik een tube autoplamuur aan geschaft. De kuiltjes zijn minimaal en er komt nog een warmteschild omheen maar een nette afwerking ziet er toch wel beter uit. Ik zal er voortaan beter op letten. Wat betreft de lege ruimte waar je in kijkt is een commandant wel een optie. Je hebt helemaal gelijk dat een lege ruimte eigenlijk niet kan maar. Dus zal ik op zoek gaan naar een poppetje wat ik erin kan zetten. Dat geeft het model ook wat meer "leven". Zolang het niet te moeilijk is wil ik dat best doen maar een kompleet interieur gaat me nu echt te ver.

@Henri
De kit is naar mijn mening erg mooi. Maarja, wie ben ik. Iemand die net aan zijn tweede kit bezig is en er voor de rest geen verstand van heb :wink: Vroeger ooit eens een vrachtwagen van Revell (geloof ik) geplakt zonder te verven. Zag er wel leuk uit (vond ik toen) en heeft ook lang op de kast gestaan maar is na een interne verhuizing gesneuveld. Zijn tulpen ook goed? Ze heeft namelijk een hekel aan rozen. Twee jaar geleden had ik een rozenstruik in de tuin gezet, en toen ik maandagavond weer thuis kwam van mijn werk was hij vakkundig geknipt en in de kliko beland :cry:

Maar goed, we zijn ook weer een klein stukje verder met het lijdend voorwerp in dit verslag. De koepel is af en staat in de primer. Niet gespoten met de airbrush maar met een spuitbusje van de praxis. Met de airbrush durfde ik het nog niet aan en met spuitbusjes heb ik wel wat ervaring. De onderkant (lowerhull?) is op een aantal kleine onderdelen ook af. Gereedschap zit erop, luiken maar dicht gehouden en wat PE erop geplakt. Verder willen ze graag dat ik de bevestigingen van het gereedschap afhaal en het zelf van PE gaat maken. Dat was ik dus even niet van plan, dat spul is zo ontzettend klein dat ik er geen vertrouwen in heb dat dat goed gaat komen. Nu moet ik aan de voorkant nog de koplampen doen, aan de achterkant moeten nog twee dingen erop (die moet ik ook nog maken) en bovenop moeten nog twee kabels van PE erop. Die kunnen pas erop als alles in kleur is en dan kan ik ook de beugels erop zetten waar alles mee vast zit. En dan het leuke werk.............de tracks en de loopwielen :lol: :mrgreen:

photo 403600

photo 403601

photo 403602


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Mooie strakke tiger ,alleen op de eerste foto lijkt het wel alsof er een kier zit tussen de front plate en de bepantsering ,of zie ik dat verkeerd ?

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Nee dat zie je niet verkeerd. Ben op dit forum al aan het zoeken om dat dicht te krijgen. Ik was al iets tegen gekomen om het dicht te maken met autoplamuur (vandaag gekocht) en wattenstaafjes. Het is maar een heeeeeeeel klein kiertje maar met verven krijg ik het nooit dicht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Misschien kun je een stukje sprue stretchen en met een beetje modelbouwlijm de kier dichten. Bovendien kun je het wat bewerken met een hobbymesje zodat het deel uitmaakt van de lasnaad.

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Die optie was ik ook al tegen gekomen. Kan ik wel eens gaan proberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 maart, 2017 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
De kier aan de voorkant vandaag even gelaten voor wat het is. De afbreek punten waar Steven het over had op de uitlaten heb ik glad gekregen door er lijm in te laten druppelen (deze tip had ik op dit forum gevonden) en na het drogen glad te schuren. Voor kleine putjes werkt dit heel goed.
De luchtinlaten en luchtfilters voor de motor zijn ook af. Deze zitten nog niet vast (evenals de uitlaten) om het spuiten te vergemakkelijken. Ook de sleepkabels zijn in elkaar gezet. Dit is een stukje van gevlochten koperdraadjes die verlijmd is aan twee "haken" (ik weet even de naam niet van die dingen.

photo 403846

photo 403847

Over het laatste heb ik een vraag. Die kabels komen rechts en links op de tank te liggen Achter komen ze aan een beugel vast, dan lopen ze via de zijkant naar voren om daarna weer naar achteren te gaan waar ze ook weer vast komen te zitten. Maar als ik ze nu van kleur ga voorzien dan springt de primer en de verf er toch vanaf als ik ze goed ga leggen op de tank? Verf is niet zo flexibel als dat de kabel is.

De rest van het (zeer) kleine spul wat er nu nog op moet zit nog aan de sprues vast. Dat zijn allemaal dingetjes om hem af te werken zoals de hitte schildjes rond de uitlaat, vleugelmoertjes, beugels etc. Deze komen er op als de tank gespoten is en als de onderdeeltjes uiteraard ook in kleur zijn.

De volgende stap is alles in de grondverf zetten en de loopwielen en de tracks in elkaar zetten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement