Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2017 11:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Klaasdebouwer schreef:
Juist. Papo in de liboza (paspoort in de linker boven zak) De krijgsmacht met zijn afkortingen. :)

Leuke tank geworden. De modder is inderdaad erg mooi geworden. Ik vind de bemanning wat minder overtuigend. Niet dat je ze niet mooi gemaakt hebt. Niets mis mee maar die helmen. Dat herken ik zo niet direct. Ziet er wat Sovjet achtig uit. Maar dat is natuurlijk maar wat ik vind. Ik heb mijn tijd bij de Lua gediend. (lucht afweer, flycatchers) De enige tanks die ik gezien heb waren de Pruttels (PRTL, Panser Rups Tegen Luchtdoelen) (kan ik nog meer afkortingen vinden?)

Maar echt een beste Leopard. mijn complimenten :)


Hahaha, ja die ken ik ook nog! " papo in de liboza" , van dat soort afkortingen had je er ik weet niet hoeveel van , klonk altijd wel grappig.
Vwb de tankhelmen van de bemanning; ik had mij een mooi boekwerk aangeschaft over de Leopard 1 in de Koninklijke Landmacht en daar stonden dus foto's in van bemanningen met dat soort "helmen" op hun hoofd. Dus zodoende en ik vond ze ook mooier dan met baret of veldpet. :D :D

Gr Patrick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2017 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Kijk, zo leer ik nog eens wat :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Patrick,

Ik had later al zo'n vermoeden, dat met die Kmar.
De Laro weet ik nog van "vroeger" :D

Ik heb je foto's voor de honderstekeer weer bekeken en ik heb toch nog een ding gevonden wat mij vreemd voorkwam.
Je hebt een fles op de koepel staan, die stuiterd er direct af bij één keer gas geven. :D :lol:

Flauwekul natuurlijk, ik wil gewoon wat te mekkeren hebben :mrgreen:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 14:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
henri m schreef:
Patrick,

Ik had later al zo'n vermoeden, dat met die Kmar.
De Laro weet ik nog van "vroeger" :D

Ik heb je foto's voor de honderstekeer weer bekeken en ik heb toch nog een ding gevonden wat mij vreemd voorkwam.
Je hebt een fles op de koepel staan, die stuiterd er direct af bij één keer gas geven. :D :lol:

Flauwekul natuurlijk, ik wil gewoon wat te mekkeren hebben :mrgreen:

Henri

Hey Henri,

Prima hoor, daarvoor zet ik mijn werkjes ook op een forum natuurlijk! :D
De bedoeling van de diorama is dat de Leo stilstaat tijdens een route overleg met iemand van de Kmar , dus kan die fles rechtopstaan voor de time beïng (tijdelijk) . Maar ben het wel met je eens dat het wel gek lijkt zo.

Gr Patrick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 feb, 2017 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Patrick.

je hebt er een mooie tank neer gezet ook mooi verweerd , geen overkill daarin. en afkortingen bij defensie ken ik ook wel. zelf bij de kLU gezeten -->kon. luchtmacht of Kijken Lachen Uitboeken zoals wij het zagen.
altijd heerlijke lupa's gegeten (lunchpakketten) en als je binnenkwam of het over burgers had had je het over een NUKUBU.

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2017 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
viper_technician schreef:
Patrick.

je hebt er een mooie tank neer gezet ook mooi verweerd , geen overkill daarin. en afkortingen bij defensie ken ik ook wel. zelf bij de kLU gezeten -->kon. luchtmacht of Kijken Lachen Uitboeken zoals wij het zagen.
altijd heerlijke lupa's gegeten (lunchpakketten) en als je binnenkwam of het over burgers had had je het over een NUKUBU.

groeten chris

:D :D :D
Bedankt!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2017 19:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 24 okt, 2012 15:33 pm
Berichten: 11
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
De pantserkraag voor de IR-apparatuur vind ik niet helemaal overtuigend, de diameter zou wat groter moeten zijn en de buitenzijde is hiervan schuin. Voor de rest ziet ie er leuk uit.

GJ


Wat bedoel je met de pantserkraag voor de IR-apparatuur, daar heb ik even geen beeld bij :) Daarnaast, ik kan de toren niet vinden bij Perfect Scale models, welke toren is het precies?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2017 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Daan schreef:
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
De pantserkraag voor de IR-apparatuur vind ik niet helemaal overtuigend, de diameter zou wat groter moeten zijn en de buitenzijde is hiervan schuin. Voor de rest ziet ie er leuk uit.

GJ


Wat bedoel je met de pantserkraag voor de IR-apparatuur, daar heb ik even geen beeld bij :) Daarnaast, ik kan de toren niet vinden bij Perfect Scale models, welke toren is het precies?


Hoi Daan,

Die IR pantserkraag zit vanuit de commandant gezien links voor op de toren (wel nog bovenop de toren), ik moet je zeggen dat ik ook niet precies wist waar het voor dient en heb hem een beetje op de gok nagemaakt omdat ik er geen duidelijke foto's van kon vinden.

Het torentype van Perfect Scale is de Leopard A1A1 toren, hier en daar nog wat aangepast aan het Nederlandse model. Ook wel te vinden op de webshop van Modellbau König.

Groeten en bedankt voor de complimenten, :D

Patrick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Ik hoop dat het aan hand van onderstaande linkjes het wat duidelijker wordt.

https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/pos ... 2&t=49199#
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/pos ... 2&t=49199#

GJ

Lijkt niet echt te werken. :(

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 11:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
photo 402358
photo 402357

Poging 2. Nu wel.

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TomCat75 en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement