Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ditishuub schreef:

Goeie tip! Ik heb heb het ook niet gebruikt voor verfschade maar meer voor handvatten, scharnieren, gereedschappen, trekhaak enzo


Hoeft niet, dit is allemaal groen. Blingbling accenten zijn niet zo nuttig op gevechtsvoertuigen....

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik volg de anderen hierbij. Als je eens rondloopt in de Brico enz zie je ook dat de gereedschappen daar niet bling zijn, en op tanks dus ook niet. Meestal zijn ze zwart of gezwart, om zo weinig mogelijk op te vallen (als de zon op een blinkend stuk gereedschap zit, probeer je maar te verbergen voor de vijand...)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Trouwens, vergeet niet het rubber loopvlak van de loopwielen nog even zwart te maken.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
MarChant schreef:
Ditishuub schreef:

Goeie tip! Ik heb heb het ook niet gebruikt voor verfschade maar meer voor handvatten, scharnieren, gereedschappen, trekhaak enzo


Hoeft niet, dit is allemaal groen. Blingbling accenten zijn niet zo nuttig op gevechtsvoertuigen....


Dan ga ik ze bij het verweren verzwarten, gaat misschien ook helpen bij het chippen. Thnx!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Ronald Kok schreef:
Als je geen fouten maakt leer je ook niets zo simpel is het :brouw: Zilveren vliegtuigen that`s funny :lol: ik maar denken aan aluminium maar dit gaat iets te ver off topic. voor beschadigingen kan je een zeer donker bruine kleur gebruiken zelf gebruik ik van Valejo chocolade brown elke andere kleur werkt ook. niet als een gek beschadigingen gaan aanbrengen zeker niet op een Sherman daar werd de verf op een andere manier aangebracht. Na het aanbrengen van het bruin kan je eventueel nog op de plekken waar de mensen veel gebruik van maken zoals handels nog even met een potlood overheen gaan voor metaal glans.


Wilde eerst heel voorzichtig beginnen met een hele dunne wash met zwart. (1 deel verf 1 deel colourmix) nadat ik vnvnd de decalls op heb gebracht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Silenoz schreef:
Ik volg de anderen hierbij. Als je eens rondloopt in de Brico enz zie je ook dat de gereedschappen daar niet bling zijn, en op tanks dus ook niet. Meestal zijn ze zwart of gezwart, om zo weinig mogelijk op te vallen (als de zon op een blinkend stuk gereedschap zit, probeer je maar te verbergen voor de vijand...)


Had ik beter eerder kunnen doen. Al doende leert men :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
MarChant schreef:
Ditishuub schreef:

Goeie tip! Ik heb heb het ook niet gebruikt voor verfschade maar meer voor handvatten, scharnieren, gereedschappen, trekhaak enzo


Hoeft niet, dit is allemaal groen. Blingbling accenten zijn niet zo nuttig op gevechtsvoertuigen....


ja maar ik maak natuurlijk een museumstuk :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ditishuub schreef:
ja maar ik maak natuurlijk een museumstuk :lol:

Ook goe gelachen... sommige (gerestaureerde) museumstukken lijken nieuwer dan dat ze destijds uit de fabriek kwamen, zo heb ik in musea al veel onwaarschijnlijkheden gezien hoor! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 15:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
walesha schreef:
Ditishuub schreef:
ja maar ik maak natuurlijk een museumstuk :lol:

Ook goe gelachen... sommige (gerestaureerde) museumstukken lijken nieuwer dan dat ze destijds uit de fabriek kwamen, zo heb ik in musea al veel onwaarschijnlijkheden gezien hoor! :roll:


Functionaliteit voor schoonheid natuurlijk. Er zit vaak zo'n vernis/glimlaag overheen bij Museumstukken, en ze zijn brandschoon, wat natuurlijk ook niet klopt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2017 11:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Goed, tijd voor de decals.

Na een beetje research heb ik begrepen dat er verschillende soorten sterren zijn voor het Amerikaanse leger en heel veel verschillende combinaties. In basis komt het erop neer dat de ster met de cirkel eromheen voor luchtherkenning is. (en voornamelijk tijdens de oorlog in west-Europa is gebruikt) en de enkel witte ster voor grond troepen. Aangezien er een duidelijke luchtsuperioriteit was, was herkenning uit de lucht het belangijkst.

De decals plakken ging goed. Met een wattenstaafje, eerst even plekje schoongemaakt. Waterdruppeltje erop. Decals weken, best lang zeker een minuut, en kon ze er vrij mooi op glijden. 1,5 uur laten drogen en daarna busje met lak even laagje erover heen. Dit leek toch de decals aan te tastsen. Wilde met een watenstaafje wat vermeende silvering eraf halen, heel dom. De decal was aangetast en veegde ik zo weg. Heb hem helemaal weggehaald, wat een lelijke plek achter heeft gelaten. De rest maar even zo gelaten.

Foto's zijn niet perfect, want s avonds en nog nat van de lak. Maar je ziet het wel.

Afbeelding

Hier zie je de weggeveegde decal.

Afbeelding

ze zaten er voor de lak echt mooi en strak op. Ben heel benieuwd wat er over blijft als het echt helemaal droog is

Afbeelding

Het is niet eenvoudig allemaal. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement