Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 21:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: M103A1 beest 1/35 Dragon
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 11:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Hoi allemaal,
mijn Ka-Mi is alweer een paar weken af. Ik heb de smaak weer te pakken voor wat betreft militaire voertuigen. Dus ik heb weer een doos uit de kast getrokken. Mijn vinger heelt sneller dan ik dacht en de pijn valt reuze mee. Het ziet er alleen niet uit en ik moet nergens tegenaan stoten want dan zak ik door de grond. Daarnaast zit het nog ingepakt dus helemaal kan ik de hand niet gebruiken. Maar een beetje brouwen lukt al wel! :brouw:

Even een stukje geschiedenis van Wikipedia:
De M103 was een zware tank die gebruikt is het Amerikaanse leger tijdens de Koude Oorlog. Tot en met de de ontwikkeling van de M1 Abrams in de jaren 70 was de M103 de allerzwaarste tank die het Amerikaanse leger had. Van de 300 gebouwde tanks gingen er 80 naar het Amerikaanse leger (74 van deze tanks werden verbouwd tot de M103) en 220 gingen er naar de Amerikaanse marine om te worden gebruikt als infanterieondersteuning. De opeenvolgende versies van de M103 deelden veel onderdelen met de M47, de M48 en ook de M60 Patton. De M47 en M48 werden in tegenstelling tot de M60 met hun 90mm-kanon als middelzware tank beschouwd. De rupsbanden, de rollers en veerelementen waren op deze vier tanks hetzelfde, met enkele wijzigingen om rekening te houden met het grotere of kleinere gewicht van elke tank.De motor en de overbrenging van de M103 waren nooit voldoende aangepast aan de extra energie die nodig was om het gewicht te verplaatsen. Ook waren de besturingssystemen fragiel. De koepel van de M103 was groter dan die van de M48 of die van de M60. Dit werd gedaan om ruimte te creëren voor het reusachtige 120mm-kanon en de twee laders die nodig waren voor het kanon. In deze koepel moesten ook nog de schutter en de kapitein werken.
photo 393363

photo 393362

photo 393361

Wat een koepel hè!! Man! Daarom heb ik deze kit gekocht! Wat een lomp ding!! Hoe cool zou die staan met de olive drab en daar dan de grote gele decals overheen?
photo 393360

Nu schijnt de kit van Dragon niet helemaal historisch correct te zijn. Enfin, dat is nu eenmaal zo, daar ga ik niets aan veranderen. In mijn kast ziet niemand wat het verschil is tussen een correcte en deze.
Dus start! Veel wielen, dus veel schoonmaakwerk.
photo 393364

photo 393365

Jaaaaaaa, en dat is hem hoor! De koepel in een dryfit. Kiek oan! Mooi.
photo 393366


Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Wel val nu om.... nu ken ik heel wat Amerikaanse voertuigen, pantserwagens en tanks maar van een M103 heb ik nog nooit gehoord! :roll:
Op de ene of de andere bizarre reden heb ik die blijkbaar altijd al gemist, maar goed... ik ga deze volgen, lijkt me inetressant! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 11:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
en waar gaat die koepel... euh tank heen? Impressionant model en succes... een hele poos geleden ook in het gips gemodelbouwd, lukt wel, handig is wat anders ;-)

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Koepel is groter dan mijn huis :shock:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 17:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Héhé. grappig ;).

Weer stukje opgeschoten met de kit, het valt allemaal prima in elkaar. De romp was vrij vlot in elkaar gezet, wieltjes ed. erbij.
photo 393487

Maar toen bedacht Dragon een mooie constructie. En dat paste voor geen meter, dus heb ik delen los van elkaar gesneden om het zo dan maar weer tegen elkaar aan te zetten. Past nog steeds voor geen meter maar anders kreeg ik het er niet op.
photo 393489

Lekker plak lijm ertussen en de knijpers erop!
photo 393488

photo 393485

Vanmorgen wat Vallejo putty erop gesmeerd.
photo 393484

Gelukkig zie je er straks helemaal geen bal van. Er komt nog het één en ander overheen en tegenaan. Ik heb het gedryfit en je ziet er echt niets meer van.
photo 393486

Nou dag hoor.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Hmm, dat is inderdaad een vrij wazige constructie die Dragon daar bedacht heeft. Maar wat een bakbeest zeg, erg gaaf om te zien! Ik heb al genoeg gehoord en gelezen over deze kit uit de onderhand beruchte Black Label-lijn van Dragon, maar ik deel je mening dat ik de foutjes in de verhoudingen/dimensies van het model niet heel erg spannend vind; er komt nog steeds een erg indrukwekkend model uit rollen!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 dec, 2016 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Dragon heeft wel meer over-geëngineerde modellen.
Succes verder Eelco.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2016 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Eelco,

Wat een bakbeest :shock: ! Pas bij die eerste foto van opzij zie je hoe groot de koepel is t.o.v. de romp! We gaan 'm weer volgen :D ...

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement