Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 jan, 2009 20:38 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Gent
Mooi geschilderd, die camo is echt mooi gelukt! Ik heb deze ook liggen, en het is inderdaad een mooie kit van Dragon, helaas met een paar stomme foutjes/vergetelheden...
- Normaalgezien zit er een sleufje naar de buitenkant tussen het luik van de lader om regenwater te draineren, dit is Dragon vergeten maar erg snel op te lossen.
- De basis voor het "vane sight" van de commandant, dat geplooid metalen pinnetje dat in de kit zit en je in een plastiek plaatje moet monteren, staat aan de verkeerde kant gegoten, nl de kant van de lader. Op de volgende foto zie je mooi wat ik bedoel:

Afbeelding

Op de foto zie je ook dat de zimmerit boven het kanon verticaal staat ipv horizontaal... Wat daar de reden voor is, en of al die Tigers dit hadden, weet ik niet, op de foto's van jouw tank kun je het trouwens ook niet opmaken...
- Voor één of andere bizarre reden is de zimmerit op de flanken, thv waar de achterplaat er zit ingelast, loodrecht ten opzichte van de rest gegoten...
- De Tiger die je bouwt, net zoals bijna alle Porsche Tigers behalve de hele vroege modellen als ik me niet vergis, gebruikten een monoculair vizier, maar waren ontworpen voor een binoculair vizier (zie de twee sleuven naast het kanon). Voor de buitenste sleuf werd gewoon een plaatje gelast, als je goed kijkt op deze foto dan zie je het:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik dat je sleepkabels te ver naar achter uitsteken, met die twee grote lussen achterop zou je Tiger achter vanalles "blijven hangen" :)
Je ziet maar wat je er mee doet :)En nogmaals, mooi model!

Edit: met nog eens naar de foto's van die tank te kijken, lijkt het alsof die Tiger uitgerust is met een later model 8,8cm (dat uit twee delen bestaat):

Afbeelding

zoals deze hier:

Afbeelding

Nu ben ik zelf wat verwonderd, ik wist niet dat er ook Porsche Tigers waren uitgerust met dit wapen :shock:
Weeral bijgeleerd zie, en dat op een vrijdagavond :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: camping carl en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement