Citaat:
Ga ik nu best eerst verder met een filter om de kleuren naar elkaar toe te trekken, of de beschadigingen of...
Dat ligt eraan hoe het eindresultaat moet worden. Vaak is het later beter omdat je meer controle over te kleur hebt. Als je nu gaat chippen moet je rekening houden met de verwering ( dus hoeveel donkerder worden te chips). In het witte gedeelte zou ik nu al chips aanbrengen, dan kun je het met de filters afzwakken.
En ook een paar op de andere plaatsen. In het echt zijn er ook oude en nieuwe beschadigingen. Dus ik zou zowel nu als tegen het einde chips aanbrengen.
Wat ik altijd doe ( of probeer, lukt niet altijd) is het voertuig in zones ( Voorkant, wielen, koepel, achterkant, loopvlaktes ect) in te delen en dan na te denken wat voor beschadigingen daar kunnen optreden.
Bij het chippen het voertuig ook geregeld even verder weg houden om een indruk van het geheel te krijgen.
En tijd laten
( ook iets wat mij niet altijd lukt)
Ik werk : Basiskleur(en), Highlites, Satin Laag, Eerste chips en Decals, Satin/Glans Laag, Filters, goed laten drogen, Satin laagje, Washes, goed laten drogen, satin laagje, fading, goed laten drogen, modder zand etc.
Met wisselend succes
Gr
Helge