Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 7:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 8:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het altijd weer knap hoeveel info jij van die wazige foto''s weet te halen. :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 19:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het was me eerst opgevallen dat de plannen voor de schietklare toestand en de gesleepte opstelling beide het vizier geïnstalleerd toonden. Het werd er dus niet afgehaald. Toen moest ik een foto vinden waar je vanuit het voertuig achter het schild keek. Voorlopig heb ik er daar maar een van gevonden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 1:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De Voyagerset is besteld bij de genoemde site maar de totale kosten liepen wel op tot 17 i.p.v. de verwachte 11 euro. Mogelijk is dit omdat ik nog niet geregistreerd was als buitenlandse klant toen ik de eerste verkenning op de site uitvoerde.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 1:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kocht vandaag een aantal kaders in de kringloopwinkel. Ik zoek altijd buitenmaten, bij voorkeur tweemaal zo lang als breed. Ik maakte ook al een opvulplank en een aanzet voor een spoorwegtalud. Het is wel groot genoeg dat beide halftracks er op passen, korter hadden ze zoiets niet.

photo 399774

photo 399776

photo 399780

photo 399775


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 20:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De kit van Voyager is aangekomen.

photo 400116

photo 400115

photo 400114

Er zitten drie messing PE-vellen bij en eentje in staal voor de ballistische tabellen achter op het schild. Je kan daar ook een stukje film voor gebruiken. Verder plastic staafjes, een zilverdraad, een messingdraad en vier gedraaide stukken 150mm geschut.

photo 400113

Ik denk dat ik toch voor de PE versie ga, die heeft meer textuur.

photo 400111

photo 400112

De handleiding, afschrikwekkend ver opgevuld zoals we gewend zijn van Voyager. De hele achterkant is bestemd voor het schild.

photo 400110

De gedraaide munitie "Sturmhaubitze 43" links komt uit de set. Rechts zie je Aber exemplaren, die wel heel anders zijn. Straks maar eens opzoeken wat correct is.

photo 400109

De hoogte van het schild lijkt wat af te wijken van de tekeningen in Nuts&Bolts. Ik vind net even het plastic exemplaar niet om te vergelijken.

photo 400108

Het vooraanzicht kan je niet gebruiken om de hoogte te vergelijken, maar wel het observatieluikje.

photo 400107

De breedte klopt in elk geval.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is mooi spul wat er binnen gekomen is. Daar is wel iets moois van te maken. Van de munitie lijkt het in mijn ogen dat het niet die uit de kit zijn. Wat een (als ik het zeggen mag) lelijke dingen. Ik vind het ook raar dat de voorkant en aan de achterkant van het projectiel dikker zijn dan het middenstuk. IK zou voor die van Aber gaan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 8:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Over de projectielen heb ik al ontdekt dat beide variëteiten bestonden. De ene zullen HE zijn en de andere rookgranaten. Ik moet wel eens bekijken of ze door elkaar te gebruiken zijn, want bij de Aber set zitten beide types. De vorm wordt waarschijnlijk ballistisch bepaald om de hoeveelheid "drag" door het vacuum achter het projectiel te verminderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat is een mooi AM-setje van Voyager, wel jammer dat het schild iets te kort lijkt. Over die granaten; volgens mij is de ene inderdaad een rookgranaat en de andere een "gewone" HE-granaat, waarbij de links volgens Google de rookgranaat is (l Gr 38 Nb). Ik heb niet kunnen vinden of ze door elkaar gebruikt werden, maar aangezien dat het infanteriegeschut is, kan ik me wel voorstellen dat beide granaten meegenomen werden.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 0:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nuts&Bolts vermeldt negen verschillende variëteiten van munitie, waarbij sommige wel de eco-versie van andere zijn. Als er FES vermeld wordt op de huls, dan is er gebruik gemaakt van ijzer met toevoeging van sinters.

15cm infanteriegranate 33, 38, Grünring I (lichter), Kh (gasgranaat), Nb of 38Nb FES (rookgranaat), 38Br of 38Br FES (misschien een brandbom?), 39 Hi/A (pantsergranaat), 38 (ÜbT) en 38 FES (ÜbT) (oefengranaten). En dan nog de Stielgranate, een fin stabilised projectiel. Dit projectiel is ook voorzien in de kit, waarbij de representatie gelukkig correct is, in tegenstelling tot de versie die Dragon voorziet en die bijna 1/2 underscale is.

Vandaag heb ik de omkadering van het diorama uitgezaagd uit multiplex. Ik heb nog een gracht toegevoegd naast het talud van de spoorweg.

photo 400269

photo 400268

photo 400266


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 23:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De bekisting is nu klaar om plaaster op te gieten. Het is zo gemaakt dat er overal maar een centimeter plaaster moet gelegd worden en dat het overal voldoende ondersteund is om gewicht te kunnen dragen. Er is alleen gebruik gemaakt van houtlijm voor het multiplex en contactlijm voor de gelakte platen onderin.

photo 400361

photo 400360


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement