Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 8:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
StevenVD schreef:
Je zal de tank in donkerbruin en groen moeten spuiten, er dan propjes op kleven en het geheel daarna lichtbruin moeten spuiten om op die camo te lijken.


Hmm. Ik dacht dat het wel zou lukken met de conventionele methoden; een gele onderlaag en daarna de vlekjes aanbrengen. Omdat ik niet alle schurzen gebruik kan ik even oefenen; ook met jouw methode. Wat voor proppen zou ik kunnen gebruiken?

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 9:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
posterbuddy, blutack, ... zijn ideale proppen daarvoor

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 17:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik had achteraan vlekjes gezien waar de twee kleuren in voorkwamen maar ik ik zie nu dat de meeste toch in 1 kleur zijn. Dan is jouw methode bruikbaar, maar het zal concentratie eisen om ze overal even groot en even ver van elkaar af te houden. Je zal ook snel last hebben van overspray. Als je mijn methode gebruikt, kan je de vlekjes op voorhand bijregelen als ze niet goed zitten maar er zullen wel overgangen zijn van groen naar bruin. Dat zou eerder geschikt zijn voor een whitewash en kan niet gebruikt worden voor eenkleurige vlekken op een Dunkelgelb basislaag. Ik gebruik altijd kneedgom van Faber-Castell voor het maskeren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2016 14:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Iemand nog tips voor het verbuigen en verweren etc. van de spatborden en schurzen?

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2016 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
De eenvoudigste methode hiervoor is met een aansteker de boel iets verhitten, om het daarna te verbuigen. Dit is wel ook gelijk de minst "mooie" methode, want de kans op smelten/verbranden en roetplekken is wel vrij groot. Ikzelf heb hier een klein gasbrandertje voor, waar het wel iets beter met gaat (geeft een blauwe vlam zonder roet, en het plastic is sneller op zijn buigpunt). Wat je ook zou kunnen proberen is heet water, hier heb je geen last van roet en verbranden.
Over de camo: op de foto zijn de camovlekken redelijk hard-edge (scherpe overgangen tussen de kleuren), dus in plaats van spuiten zou je ook handschilderen met een penseel kunnen overwegen. Het kost iets meer werk, maar het is denk ik wel eenvoudiger dan spuiten. Let wel op dat je de verf zeker niet te dik aanbrengt, dan krijg je verfranden en strepen in de camo.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 9:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
zo dun mogelijk vijlen/schuren en dan manueel verbuigen of met een fijn tangetje...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 20:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik zou dat niet doen. Je hebt al voldoende andere aftermarket om de aandacht op te vestigen, als je nu deze plastic fenders gaat vervormen kan het gaan opvallen dat je daar geen PE voor hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 6:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
StevenVD schreef:
Ik zou dat niet doen. Je hebt al voldoende andere aftermarket om de aandacht op te vestigen, als je nu deze plastic fenders gaat vervormen kan het gaan opvallen dat je daar geen PE voor hebt.


Te laat; twee dagen terug al gedaan.

Ik betwijfel of iemand daarover valt, maar dat maakt ook niet uit. Dit is pas m'n tweede model; alles wat ik doe en leer is goed voor mijn leercurve. Dus hoe meer feedback, hoe beter.

Ik neem het de volgende keer dus mee als ik alle onderdelen bij elkaar zoek.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2016 21:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Gents,

Er volgt snel een update.

In de tussentijd nog wat vragen:

- Zoals te zien is op onderstaande foto komt er achterop nogal wat afgedekt spul te liggen. Ik vraag me af of deze zeilen een specifieke kleur/kleuren hadden. Of is het meer "anything goes"?
- Heeft er iemand wat tips om de zeilen goed te schilderen?
- Zijn er methoden om gegalvaniseerd metaal goed te schilderen?

photo 383966

Ik hoor het graag.

Grt,

Ruud

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2016 22:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
En nu maar hopen dat je geen motorpech krijgt, sta je mooi die zooi van je tank te tillen :lol:

Schilderen van een zeil is het zelfde als het schilderen van je tank, je gooit de gewenste kleur erop (alles kan alles mag, want het is toch vaak doek ergens geritseld, al zou het geen felle kleur zijn, of je moet de hakenkruisvlag er op willen hebben (gebeurde als herkenning voor eigen luchtstrijdkrachten)

Dan een wash er over voor de schaduw in het doek en dan highlighten met zacht geel of zachtgroen, pak ik ieder geval geen wit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement