Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2016 5:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
hey iedereen

Mijn volgende kit is de chieftain mk5 van takom. Dit is mijn eerste takom kit, verder heb ik enkel nog maar trumpeter en hobbyboss kits gemaakt. De chieftain was een verjaardagscadeau, want zelf zou ik nooit een chieftain kopen. Ik vind dit de lelijkste tanks ooit! :lol: Na wat research heb ik wel wat meer respect gekregen voor de chieftain, vooral omdat het een geduchte tegenstander was. Het heeft actie gezien in de iran-iraq oorlog en de Golfoorlog. In de iran-iraq oorlog werd hij vooral gebruikt door de Iraniërs en in de Golfoorlog door Koeweit en door Irak. De Iraakse waren buit gemaakte tanks van Koeweit. Er zijn geruchten en fotos van chieftains, die nu gebuikt worden tegen IS in noord irak. Waarschijnlijk gebruikt door de Iraanse milities. De versie die ik wil maken is een Iraanse versie uit de iran-iraq oorlog. Ik kijk uit naar het bouwen van deze kit omdat ik benieuwd ben naar de bouwkwaliteit van takom. ik heb alleen nog maar positieve dingen gehoord over deze kit.

De boxart:

photo 383680

Na een ontvettingskuur:

photo 383681

De versie die ik wil bouwen:

photo 383706

Een Iraakse chieftain (medina divisie) tijdens de Golfoorlog:

photo 383707

_________________
Usmc groepsbouw:


Laatst bijgewerkt door alain_vandam op vr 20 jan, 2017 15:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2016 7:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Knap model, ik heb die van Tamiya hier nog gebouwd: https://modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-35-tamiya-135-chieftain-mk5-done/. Over Takom kan ik je ook nog niks vertellen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2016 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
Mooie build steven. Ben net klaar met de roadwheels en een deel ban de suspension. Alles past naar behoren, en een goede kwaliteit van plastic. 1 roadwheel bestaat uit 6 stukjes, dus ik ben wel even bezig geweest :D

_________________
Usmc groepsbouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2016 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Lelijk? Dat valt toch best mee. :mrgreen: . Ik heb de Chieftain nooit een lelijk ding gevonden, maar ik moet wel zeggen dat ik niet echt weg ben van al die bakken rond de koepel.. :roll: . Maar ja, als ze zo bestaan hebben, dan heb je vrij weinig keus. Over de kwaliteit van Takom kan ik je niets vertellen, ik heb ook nog een kit van hun hand in de voorraad liggen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Ben benieuwd, heel veel details denk ik, zoals ik bij verslagen van Takom lees. Takom heb ik ook nog niet gebouwd, 1 gekocht, daar zit de douane op mijn kit.
Ik volg vol belangstelling!!!

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
De bouw gaat zeer vlot vooruit. Deze kit is echt een droomkit, ik dacht dat trumpeter al goed was maar takom is toch een paar klassen hoger. Wat een detail, wat een kwaliteit. Alles past perfect! Deze kit bouwt zich praktisch zelf. Een echte aanrader!

Hier wat foto's

photo 384464

photo 384465

photo 384466

photo 384469


De tracks heb ik verdeeld in 2 stukken langs beide kanten. De bovenkant ga ik vrijlaten zo kan ik gemakkelijk de tracks plaatsen en verven. Aangezien de bovenkant bedekt wordt door sideskirts, maakt het niet veel uit dat ik de bovenkant van tracks niet doe. Het is valspelen, ik weet het, maar zo ga ik het properste resultaat hebben, denk ik.

photo 384467

photo 384470

De roadwheels heb ik wat bewerkt met een hobbymes en schuurpapier om wat een verweerde look van de rubbers te krijgen

photo 384468

Suggesties en tips zijn altijd handig.

Groetjes

_________________
Usmc groepsbouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
Tomska schreef:
Lelijk? Dat valt toch best mee. :mrgreen: . Ik heb de Chieftain nooit een lelijk ding gevonden, maar ik moet wel zeggen dat ik niet echt weg ben van al die bakken rond de koepel.. :roll: . Maar ja, als ze zo bestaan hebben, dan heb je vrij weinig keus. Over de kwaliteit van Takom kan ik je niets vertellen, ik heb ook nog een kit van hun hand in de voorraad liggen.



Welke heb jij liggen? Heb er ook nog twee liggen

_________________
Usmc groepsbouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2016 21:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Stoere tank. Takom bouwt inderdaad lekker weg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2016 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
@Alain: Ik heb de Flakzwilling van Takom nog liggen, een iets "oudere" kit dan deze Chieftian. Goed om te horen dat het merk lekker wegbouwt!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 sep, 2016 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
De bouw is klaar! En alles staat klaar voor een primer. Een zeer leuke kit om te bouwen, niets op aan te merken! Niet op letten bij sommige pe parts... Ik ben nog volop aan het leren om deze proper en correct te plaatsen. Dat is voor mij altijd het frustrerenst bij een kit, die klote pe parts... :lol: maar er is vooruitgang!

photo 385170

photo 385171

photo 385172

photo 385173

photo 385174

photo 385175

photo 385176

_________________
Usmc groepsbouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement