Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1/35 Academy M3 LEE
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2016 3:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Silenoz

Het is niet hard. Ik vind het een compliment dat je vind dat ik beter kan omdat je dat van me ziet. Die giet gaatjes.......geheel niet gezien. De andere opmerkingen neem ik ter harte en zal nog een uurtje aan de LEE besteden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Academy M3 LEE
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2016 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
Hi Tony,

Ten eerste mooie duidelijke foto's plaats je, zodat we goed kunnen zien wat je gehobby't hebt!
De pinwash, zie ik op de achterzijde links wel zitten maar verder over de gehele tank niet. ik zou langs al de pompnagels dit herhalen en dan het overtollige netjes weghalen met een schone kwast vochtig met white spirit.

de pompnagels zijn nu iets te direct geelig en om hierlangs of over nog een pinwash langs te doen zqal dit beter worden.

|De pigmenten, ik zie voorop de neus een andere kleur dan op de underhull, ik zou voortaan voor twee of drie kleuren kiezen, beginnen met een lichte kleur en hierover met een donkere. of twee vermengen.

verder netjes gebouwd!

Groetjes Jeff :brouw:


Laatst bijgewerkt door Jeff-tanks-84 op wo 21 sep, 2016 17:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Academy M3 LEE
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2016 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Hoi Ton,

je gaat lekker rap met je bouwsels. Je fotos gaan er ook steeds beter uit zien.
Je hebt al wat constructief comments gehad hier maar ik wil ook nog een paar dingen opmerken.

Ik vind je overgangen een beetje heftig allemaal. Je highlights op de klinknagels en de hoger gelegen delen van de upperhull zijn wel erg aanwezig. Dit is niet erg omdat je met verweren dit weer kan down-tonen. (voorbeelden van Adam Wilder zijn hierin een goed voorbeeld)
Echter je verwerking is een beetje hap snap, wat jeff ook opmerkt is dat op enkele plekken er een pinwash is aangebracht en elders (zo lijkt het) niet. Juist dit model met alle klinknagels leent zich er super goed voor.

Je roest op de kisten vind ik bij de decals niet slecht, echter bij de achterkant moeten deze nog verder blendt worden.

Als laatste kritiek heb ik op je kleur van de pigmenten. Ik vind zelf rode modder/stof/what ever alleen in een Vietnam diorama horen en verder nergens anders. Daarom vind ik het hier ook afbreuk doen aan je model. Een meer neutrale mud/dust kleur van MIG/AK/AMMO/Vallejo/what ever zou een stuk betere keuze zijn geweest.

Nu voor het opbouwende stuk.
Ik denk dat je met het uitvoeren van pinwashes je model nog een stuk aantrekkelijke kan maken. Deze pinwashes kan je vervolgens naar beneden trekken als ze te dik zijn aangebracht. (dan heb je gelijk het streaking effect)
Verder met een sponsje wat chips bij de luiken die nu open staan. En je bent al een heel eind. Nog even je .30 mg's uitboren. Dat schiet wel zo fijn voor de crew ;)

Tot slot:

Neem je tijd: ga systematisch te werk.
Basis laag, highlights, vernis, decals, details schilderen, pinwash, chips (eventueel 3D), streaking effects, dust effect (geen pigmenten) (humbrol 72 is de perfecte kleur) en tot slot modder/stof met pigmenten.

Doe deze stappen een voor een. Zo hou je focus en werk je je model systematisch af.

Succes, nogmaals, ik leg het je graag in person uit
Groet Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement