Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 21:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
niet alleen over beide benen en schoenen loopt een naad, maar ook over de schouders en zijkant van het scherfvest


ik zit zo eens te kijken maar op mijn scherm lijkt de broek een soort vaal grijs.

ik zou eerst eens moeten zoeken wat de officiele kleur zou moeten zijn, maar met een bruin gele basiskleur kom je al een heel eind, dit mag best wel donker zijn, omdat je dan de schaduw kleur al heb.
Dan meng je een mixje van 75% schaduwkleur (dus de kleur van je broek) met een hele lichte geel) Wit gaat een bepaalde fletsheid geven aan je kleur en dat wil je niet
Daarmee drybrush je de broek, mag best wel zwaar.
Dan meng je opnieuw 25% lichtgeel door je kleur en dan weer een drybush, maar nu subtielen en steeds van boven naar beneden
Opnieuw 25% geel toevoegen en dan subtiel, heel subtiel de zgn highlights opbrengen

dit doe je voor het scherfvest, alleen neem je daar de voorgeschreven kleur en daar meng je ongeveer 40% donkerbruin doorheen
Dan herhaal je de routine zoals hierboven beschreven, dus ook weer met het lichte geel

let wel, ik zou dus ook zo starten, maar waarschijnlijk wel gaan bijsturen op kleur, dus misschien zelfs wat rood voor de broek en wat lichtblauw voor het scherfvest

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Deze foto brengt misschien meer duidelijkheid? (de man in het bruin is een Irakees)

photo 383263

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 16:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Zie dus dat dit toch inderdaad hele lichte uniformen zijn, dus mijn kleurkeuze is niet correct
ik zou dan voor een middelgrijs als basis nemen, dan de cammo erop zetten, in deze schaal zou ik alleen maar vlekken maken met een groen grijs die een paar tinten donkerder is en dan de basis kleur volgens mijn eerdere posting steeds lichter maken met een lichtgroen en daarmee drybrushen. het scherfvest is hooguit een paar tinten donkerder dus voor de basiskleur een paar donkergrijze druppels bij uniformkleur en het zelfde drybrushen als voor je uniform

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Bedankt voor het helpen!

In een eerder bericht had ik een link geplakt. Dat uniform had ik in eerste instantie voor ogen.
Daar staat in dat de kleur van het uniform Deck Tan is met daarover heen de cammo kleuren.
Als ik je goed begrijp Bert, moet ik eerst een basis leggen van middel grijs, daaroverheen
de Deck Tan en dan de cammo?


Laatst bijgewerkt door Bowzer op do 01 sep, 2016 16:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Hier is het misschien allemaal nog wat duidelijker, zo liepen de Amerikanen er in Irak rond:

photo 383329

(De rechtse hier is geen Amerikaan)

photo 383331

photo 383330

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
In een eerder stadium hadden ze dit uniform. Dat had ik ook voor ogen en dan een
ander uniform voor de Special Forces.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
In de eerste golfoorlog droegen de GI's zowel de Woodland als de bruine six-tone camo, de ene eenheid had Woodland, de andere de six-tone... in het verloop van de oorlog kreeg je zelfs een mix van beide. De laatste foto die jij laat zien is de opvolger van de six-tone die oorspronkelijk bedoelt was voor de Delta-force maar later de six-tone verving.
De innovatie gaat echter door en het gaat zo snel dat je op de duur nog nauwelijks kan blijven volgen! :roll:
Het zou kunnen dus dat jouw foto er eentje is uit de eerste golfoorlog maar in de periode waarin deze Humvee werd gebruikt zijn de uniformen grijs getint. (De Amerikanen die vandaag op de luchtmachtbasis "Kleine Brogel (B)" gelegerd zijn, dragen net dezelfde grijs getinte uniformen).

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Oke, top bedankt voor je informatie! Het worden dus de grijs getinte uniformen :D
Gelukkig heb ik nog wat figuren om te oefenen hahaha.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2016 20:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Dat digitale cammo is een hell om te doen zeker op 1/35, daar waag ik mij niet eens aan, ik zou dus de foto verkleinen naar ca 54 mm en dat dan namaken.
Nee, afhankelijk van welk schema je gaat doen (zo te zien ga je voor het grijzige digit cammo gaat de donkere kleur dienen als de schaduwkleur) je gaat dus van donker naar licht je uniform kleur opbouwen.
Ik schilder zelf eerst de basiskleur zoals het moet zijn, schilder dan de schaduwen in, en dan de lichte partijen, daarover komen dan de highlights, maar voor een beginner gaat drybrusshen prima werken.
Uhh, zelfs voor een pro werkt dit goed, ik ben even de naam kwijt, maar oa Jogy is een fan van hem

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2016 13:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
walesha schreef:
In de eerste golfoorlog droegen de GI's zowel de Woodland als de bruine six-tone camo, de ene eenheid had Woodland, de andere de six-tone... in het verloop van de oorlog kreeg je zelfs een mix van beide. De laatste foto die jij laat zien is de opvolger van de six-tone die oorspronkelijk bedoelt was voor de Delta-force maar later de six-tone verving.
De innovatie gaat echter door en het gaat zo snel dat je op de duur nog nauwelijks kan blijven volgen! :roll:
Het zou kunnen dus dat jouw foto er eentje is uit de eerste golfoorlog maar in de periode waarin deze Humvee werd gebruikt zijn de uniformen grijs getint. (De Amerikanen die vandaag op de luchtmachtbasis "Kleine Brogel (B)" gelegerd zijn, dragen net dezelfde grijs getinte uniformen).


Ik heb nog even op internet gekeken maar als ik het goed heb (weet niet hoe betrouwbaar de sites zijn) waren de M1151 Humvees in 2000 inzetbaar. De grijsgetinte uniformen zijn vanaf 2004 gekomen. Zie hieronder de afbeelding. Als het klopt kan ik toch six color (desert) uniformen maken?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement