Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2016 20:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 17:29 pm
Berichten: 41
Woonplaats: Barneveld
Na veel navraag op deze site en veel gezoek op het wereldwijde web heb ik me vol enthousiasme gestort op de ombouw van een rsov naar een verkenningsversie van de land rover zoals gebruikt door de special forces van het Israëlische leger. Nickname: 'Raider'
Een korte introductie van het voertuig:

Waarschijnlijk door het feit dat de Hamerim (HMMWV in Israëlische dienst) te groot warem om te worden overgevlogen in de Sikorsky CH-53 Yasur
helicopters, werd de Land Rover Defender 110 geïntroduceerd in Israëlische dienst als een platform voor de luchtlandings speciale krachten. Deze versie lijkt
een verkenningsvoertuig te zijn. Het dak, samen met alle ramen en framing, is geschrapt. In plaats daarvan zijn twee roll bars bevestigd, een aan de
achterkant en de ander net achter de voorstoelen. Dit voertuig heeft geen deuren. Het voertuig wordt meestal gespot met een enorme hoeveelheid aan personal gear. De achterklep lijkt te zijn bevestigd bij een 45 ° hoek. Deze voertuigen zijn allemaal gecamoufleerd met patronen van licht groen, licht bruin en lichtgrijs.

Enkele foto's:
photo 370939
photo 370940
photo 370943

De spullen die ik heb aangeschaft zijn:
de Meng idf loadcarrying equipment:
Afbeelding
de Hobbyboss RSOV (with mk19)
photo 370945
de hobbyboss land rover 110 hard top
Afbeelding

Tot slot uiteraard de info over het project zelf:
De opening in de achterkant is breder gemaakt en er is een achterklep geplaatst die echter nog iets moet worden bijgewerkt. Ook zijn 2 jerrycans geplaatst waarvoor de houder is gemaakt van putty.
photo 378611

de verhoging in de laadbak is aan de voorkant verlengd en aan de achterkant juist ingekort.
dit om de extra stoeltjes te kunnen plaatsen, maar ook om aan de achterkant de bak vol te stouwen met rugzakken er dergelijke:
photo 378615
photo 378613

Ook heb ik twee koperen staven gebogen die als roll bar geplaatst zullen worden.
photo 378610
photo 378614

er is goed te zien dat zeker de rollbars zich nog in het beginstadium bevinden.

verder komt er nog een stoeltje tussen de twee voorstoelen en er komen er nog twee strak naast elkaar vlak achter de twee achterste stoeltjes zoals te zien is op de referentie foto's.

Opbouwende kritiek is welkom!

Voor meer foto's zie het andere topic over mijn vraag naar referentie.
Nog een paar overzichtsfoto's:
photo 378607
photo 378608
photo 378609

_________________
bezig met:
trumpeter figuren us supply 1/35
orange lion revell 1/72
kitty hawk f-35 iaf 1/48


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2016 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Zou het kunnen dat die koperen buizen iets te dik zijn om op schaal te zijn ?

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jul, 2016 0:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je kan voor de rollbars ook aluminium buis gebruiken als je de buis opvult met styreenstaaf voor het plooien. Dan heb je een staaf die gerecht is, want die voorste is nu te ver doorgeplooid. Neem de staaf ook iets te lang en boor een gat in de carrosserievloer waar je hem kan door steken. Dat zal de bevestiging ten goede komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jul, 2016 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 17:29 pm
Berichten: 41
Woonplaats: Barneveld
Beste medebouwers,

Hartelijk bedankt voor de tips aangaande de rollbars, ik zal ze zeker meenemen.
Zoals ik al zei, is het echter nog maar een proefopstelling.

Ik ben bang dat ik de komende tijd weinig gelegenheid heb om verder te bouwen, maar ik hoop jullie binnenkort weer mee te laten kijken met de bouw

Als er nog andere dingen zijn waarvan je denkt dat het beter kan, meld het vooral!
Het is goed om te leren, zeker omdat dit mijn eerste ombouwprojectje is.

tot nu toe in ieder geval bedankt!

BJ

_________________
bezig met:
trumpeter figuren us supply 1/35
orange lion revell 1/72
kitty hawk f-35 iaf 1/48


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2016 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 17:29 pm
Berichten: 41
Woonplaats: Barneveld
Zo! de afgelopen dagen weer verder kunnen gaan met de extra stoeltjes.

Omdat de rollbars voor mij een projectje apart zijn heb ik maar besloten om die iets uit te stellen naar het einde van de bouw.
Eerst de andere dingen maar eens zien te fixen.

Morgen hoop ik de foto's van de stoeltjes erop te kunnen zetten, met de foto's van de extra kitjes die ik erbij heb gekocht.

Ik had ook nog een vraagje voor jullie.. heeft iemand enig idee of er 1/35 'BF Goodrich Mud-terrain' banden op de markt zijn? ik heb nu de dunne bandjes eronder zitten, maar die vette dingen zullen het model iets stoerder maken hoop ik.. Als jullie daar iets vanaf weten hoor ik het graag..

Tot morgen met de foto's hopelijk...

Barend Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2016 23:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedoel je een setje zoals dit?

https://www.scalemates.com/kits/221915-e-t-model-er35-046-rsov-road-wheels-weighted


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 aug, 2016 21:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 17:29 pm
Berichten: 41
Woonplaats: Barneveld
Afspraak is afspraak, dus hierbij de foto's!

Eerst een plaatje van alle gebruikte of nog te gebruiken sets bij elkaar:

photo 380655

2 laro's, moderne israëlische infanterie, hun bepakking en verf om deze mannen op kleur te brengen..

De bepakking is naar mijn mening machtig mooi gedetailleerd! Ik weet alleen niet of het komt doordat het echt mooi is of doordat ik er nog gewoon geen verstand van heb :wink:

photo 380648

Hieronder een foto van alle referentie die ik heb.. het is weinig dus ik kon er met gemak een foto van maken.. :?
photo 380657

Maar... de foto's die ik had beloofd waren niet van alles erom heen maar van de laro zelf... Ben verder gegaan met de stoeltjes... heb ze gemaakt van de hardtop laro of gescratcht, met daaroverheen keukenrol gedrenkt in verdunde houtlijm... oordeel zelf. Uiteraard moeten de randjes nog bijgewerkt worden, maar de opstelling is er!

photo 380651
photo 380647
photo 380643
photo 380641

De figuurtjs die ik waarschijnlijk ga gebruiken staan er al bij...

photo 380649
photo 380645

Alsmede de tunnel die ik ga gebruiken, ooit gekocht bij een modelbouwzaak, van het merk Belgo Models.. als ik me dat goed herinner..

photo 380652
photo 380650
photo 380644

Als laatste nog een sfeerfotootje met z'n big brother in arms ernaast:

photo 380653

Nu dus nog een hoop te doen.. zoals al eerder gezegd bewaar ik de rollbars even tot later en focus ik me eerst op de binnenzijde..
Heb je opbouwende kritiek of eventuele ideeën? Ze zijn van harte welkom! Ik post tenslotte om ervan te leren! :brouw:

Tot een latere update!

Barend Jan

PS: Steven, Bedankt voor het meedenken! Ik zoek vooral een setje bredere banden.. Ik kan hier niet goed zien of ze breder zijn, of alleen de natuurlijke doorhang hebben. Weet je daar iets van? Alvast bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement