Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
Beste bouwers!

Ten eerste ben ik nu nieuw op dit forum en wil ik graag mijn vaardigheden delen met anderen en ervaringen op doen!
ik ben Jeff 31 jaar en woon in Haaksbergen. Ik mocht als kind graag bouwpakketjes kopen van kermis geld wat ik van me ouders kreeg want ik vond het maar jammer geld en had veel meer plezier aan knutselen. Nu 18 jaar later en toch vaak vervelen thuis dacht ik, laat ik is op marktplaats kijken naar een bouwkitje. ik kon voor 10,- een oud revell patton 1/35 tank kopen in mijn wijk toevallig. Hieraan merkte ik al snel dat ik dit weer met plezier mocht doen! Ondertussen heb ik 3 bouwkits gemaakt en krijg er toch steeds meer geduld en plezier in. Doordat ik nieuw ben op een forum heb ik er niet aan gedacht om foto's vanaf het begin te maken :wink: maar zal vanaf nu hier wel aan denken :) . De reden dat ik hier ben is om ervaring op te doen en technieken delen met mensen en eventueel iemand te leren kennen bijvoorbeeld als bouwmaatje als je snap wat ik bedoel :lol: Nu ben ik bezig met mijn vierde 1/35 King tiger Porsche turret, van het merk Zvezda en deze bevalt mij zeer goed voor wat je hebt voor een mooi betaal bare prijs! Ik hoop dat hier iemand is die goeie tips en trics voor mij heeft en een leuk contact wil over het bouwen van model tanks!? Groeten Jeff

Hier een paar foto's van de gespoten basis kleur Dark yellow met highlights.

photo 375604
photo 375603
photo 375602
photo 375601
photo 375600
photo 375599

Wielen gespoten en een wash

photo 375605


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
Hoi! en welkom op het forum!

Ik aas al langer op de King Tiger van Zvezda, ben jij nog gekke dingen tegen gekomen of dat heet niet helemaal lekker paste?

Voor de rest, het ziet er netjes uit, de wielen ook dus dat belooft een hoop :wink:

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
dodo schreef:
Hoi! en welkom op het forum!

Ik aas al langer op de King Tiger van Zvezda, ben jij nog gekke dingen tegen gekomen of dat heet niet helemaal lekker paste?

Voor de rest, het ziet er netjes uit, de wielen ook dus dat belooft een hoop :wink:


goedenmiddag en thnx :)

Ik vond Deze kit erg netjes en alles paste naar mijn weten heel goed. Het eniste wat gek genoeg ontbrak was het stroomkabeltje van het lampje aan de voorzijde. ik heb zelf maar een stukje dun draad gebruikt die eigenlijk nog iets te dik is. maar een leer voor de volgende keer.En wat ik tegen vond vallen was het uit kinppen en lijmen van de engine rooster, die krijg je bij de kit als een soort wit gaasje. de details zijn te vergelijken met Dragon op de pe onderdelen na.

groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Welkom op het forum Jeff, en als eerste onderwerp heb je gelijk al iets moois uitgekozen! :brouw: . Het spuitwerk is goed gelukt met de highlights, en het model is netjes in elkaar gezet. De roeststructuur op de uitlaten is ook een mooi detail.
Ik heb nog wel een opmerking over de kleur van de loop; als je de tank "historisch correct" wilt bouwen, zul je de loop donkergrijs moeten spuiten in plaats van het (normaal gebruikelijke) primerrood. De Duitsers gebruikten als primer voor de loop namelijk andere, grijze (hittebestendige) verf, omdat het normale primerrood niet tegen de hitte van de loop kon, die tijdens het vuren nogal warm kon worden. Bij de loopwielen is dit geen probleem, hier kun je het primerrood gewoon laten zitten.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Jeff,

Welkom bij Modelbrouwers :) !

Wat betreft je KT: ik vind dat je verf er technisch gezien zeer netjes op hebt zitten.

Van wat ik bij de foto's zie heb je, denk ik, "Color Modulation" proberen toe te passen. Dat op zich vind ik niet zo geslaagd. Ik vind de vlakken verkeerd verdeeld wat lichtinval betreft. Het beste voorbeeld daarvan is het frontpantser. Ook vind ik de overgangen veel te radicaal, daar hadden best nog wel twee, drie tinten tussen mogen zitten...

Color Modulation is niet makkelijk! Zelf bouw ik al meerdere jaren op een aardig niveau, maar ik waag me er niet aan. Om eerlijk te zijn vind ik het ook een hype die langzamerhand ook al weer aan het verdwijnen is. Maar laat mij je er niet van weerhouden om dingen te proberen

Maar technisch dus zeer netjes gespoten, daarvoor neem ik mijn petje af. Ook de kleuren zelf die je gebruikt zijn goed getroffen. Wash is netjes gezet. Bouw is netjes gedaan: ik zie geen kieren, gevulde naden of lijmresten.

Dit belooft wat voor het vervolg.... Ik neem aan dat je een "three tone"-camo gaat aanbrengen?

Blijf 'm met belangstelling volgen :D .

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 17:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Jeff. De Patton die je vermeldt is toevallig de kit die ik nu als tussendoortje aan het maken ben, dus zou ik het leuk vinden als je die bij de rubriek "Eindfoto's zonder verslag" zou plaatsen. De Tiger ziet er al goed uit, je kan nog een tip gebruiken wat betreft de zogenaamde ejector pin marks bij modellen. Er zit een stel voorop bij de sleepogen. Het is de bedoeling dat die dichtgeplamuurd worden, of gelijkgeschuurd als ze boven het vlak uitsteken. Wanneer je onderdelen uit de sprue snijdt en er gaat een stukje van verloren zoals bij de gun mantlet op de eerste foto geldt dezelfde tip, want dit is een van de opvallendste plekjes van de tank. Ook ik ben benieuwd naar de camouflage!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 17:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik volg de anderen met hun opmerkingen, mooie en verzorgde bouw, op het kleine uitstoterrondje na. Beetje raar met de kleurmodulatie, normaal worden de hogere vlakken bleker gezet dan de lagere (maar ben zelf verre van expert hierin... integendeel zelfs...), maar ik ben sowieso benieuwd naar het vervolg hierop.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
bedankt voor jullie reacties,

Ik ben nu ongeveer 5 maanden geleden begonnen met deze hobby, dus ik moet eigenlijk nog zoveel aanschaffen en dat wil ik ook zo graag maar dat komt met de tijd wel, bijvoorbeeld ben ik nu begonnen met airbrushen en het is een beginners airbrush setje van revell. hiermee lukt het niet mooi om modulation of camoflages te spuiten vandaar ik ook geen camoflage op deze tank maak. ik maak er ook geen diorama bij, de modulation heb ik gedaan en geprobeert omdat ik de tanks in een vitrine kast doe met een vrij zacht led ligt erboven. ik vind persoonlijk de effecten mooi uitkomen. en ik zal de volgende keer inderdaad de hoger liggende delen lichter maken dan de diepere delen. Aangezien ik wel wil verdergaan met deze leuke hobby zal ik binnenkort maar opzoek gaan naar een betere airbrush set. zodat ik het ook aandurf om camoflages te spuiten. Dit is mijn derde tank die ik maak en ik ben dus ik heb nog zat te leren :)

er moet nog veel gebeuren maar ik loop nog een beetje van hak op de tak door veel redenen.
ik moet echt nog uitzoeken welke stappenplan ik moet nemen. hierdoor loop ik soms een beetje vast kwa ideeën nog maar al doende leert men toch.
photo 375647


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
photo 375648


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 9:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
ik wou dat ik dit al kon bij mijn derde model... zelfs nu al...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement