Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2016 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Ziet er leuk uit Jogy! Kan je eens iets meer vertellen over die kleiwas? Ik heb daar nog nooit van gehoord?! Of bedoel je gewoon een normale wash maar in klei-kleur?

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2016 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Het is een waterbasis wash gebaseerd op klei en hoe het precies gemaakt wordt weet ik niet. Ik heb ze van het merk Promodeller/Flory Models en werkt er al een tijdje mee. Het is even wennen omdat het anders werkt.
http://www.florymodels.co.uk/washes/

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2016 22:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Op de foto's lijkt dat groene onderdeel een soort afdekkap te zijn (van niet al te dik materiaal bovendien). Het zou me niet verbazen als dat inderdaad een vervangend / gerepareerd onderdeel is waarbij men zich niet al te druk heeft gedaan over de kleurstelling. Dat gebeurt kennelijk wel vaker, gezien de andere foto's.

Ik heb hier van Tiger Models de AMX10 liggen (met een eggplane erbij). Hoewel je van hun website niet heel veel wijzer wordt hebben ze wel wat interessante modellen voor de liefhebber van modern pantser (BMPT72 Terminator II, AMX 30 B2).

Grtz.
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 mei, 2016 3:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Jogy schreef:
Het is een waterbasis wash gebaseerd op klei en hoe het precies gemaakt wordt weet ik niet. Ik heb ze van het merk Promodeller/Flory Models en werkt er al een tijdje mee. Het is even wennen omdat het anders werkt.
http://www.florymodels.co.uk/washes/


Is dat niet de zelfde basis als die modelbrouwer verkoopt?

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 mei, 2016 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Klopt Bigbear, ze brengen vooral moderne materiaal uit. Nu ben ik vooral van de moderne wielen, tracks heb ik iets minder mee, heel soms bouw ik een tankachtig iets ;)

Rob geen flauw idee, ken niet de ingrediënten van de Modelbrouwers washes.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 mei, 2016 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Aan alles komt een eind en ook zo aan dit project. De Panhard is klaar, ik leer steeds beter af te ronden en aangezien je op een bepaald moment meer kunt vernielen dan beter maken, is het afgerond.

De laatste stappen bestond uit wat afbladerend verf, wat in modelbouwtermen chippen wordt genoemd. Ik had na aanleiding van foto’s op Primeportal besloten ook mijn Panhard wat te verouderen en dat is aardig gelukt. Daarna nog wat zand en dergelijke aangebracht op zowel de onderkant als de wielen en dat grotendeels weer verwijderd zodat het wel een beetje gebruikt er uit ziet, maar niet afgeragt.

De foto’s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het, benieuwd wat jullie er van vinden, ik ben er klaar mee ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 mei, 2016 22:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Dat is toch een erg stoer wagentje geworden zeg. Verwering is mooi gelukt.
Kan je er een tank naast zetten om een idee te krijgen van de grote?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Wow, Gaaf karretje is het geworden. Ik wil ook al heel lang een VBL bouwen maar heb (gelukkig) nooit de resin kit gekocht. Een ding viel me op, de naad boven dat boxje achter het achterwiel (waar de achterlichten op zitten) moet daar ook zitten, maar die op dezelfde hoogte doorloopt aan de voorkant van het achterwiel en voor de deur had eigenlijk even geplamuurd moeten worden (en heel licht geschuurd want in werkleijkheid is dit een ronding (gebogen pantserplaat). Dat is toch wel heel jammer maar ik zou hem mooi zo laten en genieten van het resultaat, want dat mag er wezen! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Hoi Jogy,

Deze is inderdaad goed gelukt. Mocht je er (toch) nog wat aan willen veranderen, hier zijn mijn opmerkingen:

Het 'schone' gedeelte op de voorruiten is aan de kleine kant en volgt ook niet echt een mooi regelmatig patroon. Op deze foto kun je zien dat de ruitenwissers bijna de hele ruit schoonvegen. Als het een wash is die je er makkelijk af kunt halen, dan is dat misschien nog iets om aan te passen. Als het verf is, dan zou ik het lekker zo laten. De kans dat je meer schade aanricht met het veranderen is dan groter dan wat er mee te winnen valt.

De kleur van de gereedschappen kun je waarschijnlijk eindeloos over discussiëren (maar dat doen we maar niet). Soms zijn ze meegespoten in het camo-patroon, soms zijn ze serieus verweerd, alles kan wel, volgens mij.

@siepie: niet echt een gebogen pantserplaat, maar eerder een lasrups (hier te zien), maar die naad hoort daar inderdaad eigenlijk niet te zitten. Nu nog herstellen doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed.

Grtz.
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2016 0:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Hey bigbear

Je hebt gelijk, goede foto trouwens, en ook ik een beetje want de pantserplaat van de cabine/motorcompartiment is wel gebogen maar het inzetstukje voor de uitlaat is inderdaad gelast (was me nooit eerder opgevallen). En eens, lekker zo laten Jogy, toch een stoer karretje zo, live and learn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], mr.vdh en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement