Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 21:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Een week bezig en alle onderdelen, uitgezonderd de tracks en de bijbehorende blokken, zitten al aan het model vast.
De mitrailleurs zijn mooi gedetailleerd. Wat ik wel jammer vind is dat je ze van binnenuit moet inbouwen waardoor je ze niet na het spuiten kunt toevoegen. Dat wordt dus achteraf schilderen.
Ik heb maar weinig hoeven toe te voegen. Alleen de lopen en de uitlaten uit boren. Oja, wat nerven in de houten bakken aan de achterkant gekerfd met een zaagje, simpel maar doeltreffend.
En dat spuiten dat kan nu dus echt beginnen.

Bewapening en de gaten waar ze in horen.
photo 369759
photo 369761
En alles aan elkaar vast.
photo 369760
photo 369762
photo 369763
photo 369764
photo 369765

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2016 10:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het is eigenlijk meer een IFV als je dat zo ziet met al die machinegeweren. Begint al heel wat te lijken zo! :brouw:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2016 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Daar zitten inderdaad een hele hoop mitrailleurs op ja, het geeft wel een imposante uitstraling zo. Wel apart dat Takom geen houtnerf in de onderdelen van die bakken gemaakt heeft, dat zou je wel verwachten van een nieuwe kit als deze. Maar je hebt het mooi opgelost, de nerven zien er overtuigend uit zo.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 12:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Zo, beetje groen er op en daarna wat lichter groen (groen, geel en wit) om fletsere kleuren te creëren. Tot nu toe tevreden.

photo 370053
photo 370054
photo 370055
photo 370056
photo 370057
photo 370058
photo 370059

Oh, de drie laatste foto's lijken een stuk lichter maar dat komt ook door het natuurlicht i.p.v. kunstlicht.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 12:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
die drie laatste foto's is wel effen schrikken als je ze vergelijkt met je eerste.

kleine vraag: staat de plaat met de achterste mitrailleur nog los?

benieuwd naar het vervolg, maar ik denk dat je deze nog een paar groen/bruine filters zal mogen geven zo...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op do 28 apr, 2016 13:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Op de laatste foto's oogt hij inderdaad wel erg licht, bijna zandkleurig in plaats van groen. Wel apart je aangeeft dat dit door natuurlicht komt in plaats van het kunstlicht, meestal is het andersom. Maar op foto's is de echte kleur niet altijd goed te beoordelen. Maar ik ben het ook wel eens met Silenoz dat je nog wel wat groene en bruine filters kan toepassen, dan komt dat donkere/groene weer wat terug.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ik ben amper begonnen jongens :mrgreen:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tomska schreef:
Op de laatste foto's oogt hij inderdaad wel erg licht, bijna zandkleurig in plaats van groen. Wel apart je aangeeft dat dit door natuurlicht komt in plaats van het kunstlicht, meestal is het andersom. Maar op foto's is de echte kleur niet altijd goed te beoordelen.


Zal door de instellingen van de camera komen. Indien je de witbalans en sluitertijd kunt beïnvloeden, krijg je al veel mooiere foto's. Ik denk dat deze foto overbelicht is waardoor het zo licht lijkt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 17:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik schrik daar niet van, mijn ervaring is dat het na een glanslaag al veel milder lijkt. Daarom is 'overdrijven' in dit stadium best 'toegestaan'.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2016 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
tsjopper bob schreef:
Tomska schreef:
Op de laatste foto's oogt hij inderdaad wel erg licht, bijna zandkleurig in plaats van groen. Wel apart je aangeeft dat dit door natuurlicht komt in plaats van het kunstlicht, meestal is het andersom. Maar op foto's is de echte kleur niet altijd goed te beoordelen.


Zal door de instellingen van de camera komen. Indien je de witbalans en sluitertijd kunt beïnvloeden, krijg je al veel mooiere foto's. Ik denk dat deze foto overbelicht is waardoor het zo licht lijkt.

René


Het zou inderdaad ook aan de camera-instellingen kunnen liggen ja, daar had ik nog niet bij nagedacht. Mijn "modelbouwcamera" is niet zo geavanceerd om die dingen aan te kunnen passen, daarom sta ik niet snel stil bij het effect van de camera zelf bij foto's.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement