Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2016 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mag je van me hebben. Ik wil het wel houden tot op de ESM vanwege een thema wat we hebben met IPMS-Noord. Je mag het aan het eind van de dag wel meenemen. Kunnen we ook even kennis maken :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2016 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
tsjopper bob schreef:
Mag je van me hebben. Ik wil het wel houden tot op de ESM vanwege een thema wat we hebben met IPMS-Noord. Je mag het aan het eind van de dag wel meenemen. Kunnen we ook even kennis maken :lol:

René

Dan zien we elkaar daar in elk geval. Ik zoek ondertussen wel verder naar het doosje want ik heb het eerder al nodig.

Succes met het ombouwproject verder. Ziet er goed uit!

Erik

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jul, 2016 8:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ondanks 1:1 verbouw aan huis, 2 vliegtuigjes die af moesten, heb ik weer wat tijd aan de Wespe kunnen besteden met de bedoeling om hem nu binnenkort af te gaan maken.

Wederom extra's toegevoegd a.d.h.v. foto's en eigen interpretatie. De kleine stripjes aan de voorzijde moeten nog wat bijgewerkt worden, met het idee om er een soort van staalkabel omheen te leggen, dit is ook afgebeeld op de box-art, vond ik wel een leuke toevoeging, net als een stukje track aan de voorzijde. Hiervoor heb ik een stukje track op moeten offeren. Het idee is om een tank in onderhoud neer te zetten met één track aangebracht en de andere los op de grond, welke nog gemonteerd moet worden. Dan valt het wellicht niet zo op dat ik hem heb ingekort :mrgreen:

photo 377420

photo 377419

photo 377418

photo 377421

Nog even met een verfpotje ernaast voor een indruk van de grootte.
photo 377422

Binnenkort de basiskleur. Op advies van Heico wellicht verstandig om eerst het witte te doen en dan het vlekkenpatroon aanbrengen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
[afstofmodus aan]

Voordat ik deze in de ijskast had gezet, had ik alles wit gespoten, als basis voor de camo. Hieronder een afbeelding welke ik probeer na te maken. Of het echt zo heeft rondgereden is in mijn ogen niet belangrijk, ik vind dit een mooi schema.

Afbeelding

Afgelopen week even creatief met stukjes tape en verschillende kleuren bruin.
photo 398946

Als basis lijkt het al wat, maar ik wil het hoekige van de camo wat 'ronder' maken en het witte wat minder fel. Wellicht met een licht-grijze filter dat het wat meer bij elkaar komt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Leuk, flashback van mijn kindheid, volgens mij heb ik gevoelde 100 matchbox kits in de jaren 70 gebouwd.

Ik zou het een donkere beige wash geven om het na elkaar toe te trekken.

En ik heb nu zelf zin nog eens een Matchbox kit de bouwen...
Succes
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
tbs schreef:
Ik zou het een donkere beige wash geven om het na elkaar toe te trekken.


Neem ik mee als tip, dank voor je reactie.

De rechte hoeken heb ik inmiddels wat afgerond, maar ben nog niet tevreden. Ik wraksel verder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
Misschien wat laat maar je kunt de hoeken en overgangen vager maken door een soort nat-drybrushen. Dat heb ik op veel van de Matchbox kitjes met camo gebruikt. Daarbij zou je in dit geval het wit de randen niet moeten schilderen maar met een bijna droog penseel stippelen en vegen. Het penseel moet niet zo droog zijn als bij drybrushen maar ook niet zo nat dat er verfspoortjes ontstaan. Als laatste heb ik dat gedaan op een Me-109: http://ipms.freeforums.org/matchbox-1-72-messerschmitt-bf-109-klaar-t3430.html en daarvoor ook op mijn Wespe http://ipms.freeforums.org/sd-kfz-124-wespe-matchbox-1-76-klaar-t1901.html?hilit=Wespe. Gebruik vooral een kunstharen penseel want die kan de mishandeling beter aan. :? Ik gebruik graag een klein plat penseel.

Je zou het alsnog kunnen proberen om het langs de randen van het wit te doen.

Om de kleuren naar elkaar te brengen zou ik gebroken wit olieverf filter proberen. Bijvoorbeeld wit met een klein beetje bruin er door en dan extreme verdund over het hele model aanbrengen. Het wit breekt dan een beetje naar bruin en het bruin wordt wat valer.

Succes.

Erik

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hey Erik, dank voor je reactie, welke overigens nog niet te laat is hoor. Ik heb je verslagen even bekeken en ben met name onder de indruk van de Messerschmidt. Ik neem je tips mee en hoop dat ik er nog wat van kan maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 2:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
tsjopper bob schreef:
Hey Erik, dank voor je reactie, welke overigens nog niet te laat is hoor. Ik heb je verslagen even bekeken en ben met name onder de indruk van de Messerschmidt. Ik neem je tips mee en hoop dat ik er nog wat van kan maken.

René

Ben je in Sneek volgende week? Ik kan wel even wat voorbeeldjes mee nemen. :D

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2017 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, zoals gepland heb ik een tafeltje. Indien er geen erge dingen tussendoor komen, ben ik aanwezig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement