Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Wat netreft haarlak, dat hangt volgens mij van het merk af. Ik heb dure, professionele haarlak van mevrouw Korneel gebruikt, die was in twee minuten droog, en heel goedkope van de action en die leek wel voor altijd zacht te blijven en droop ook naar beneden, zodat er op randjes en kantjes een soort vochtophoping voordeed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
De filmpjes op youtube zien er zo makkelijk uit....totdat je zelf aan de gang gaat.

De tracks had ik al gedaan met een oliewash, maar ik vond dat er wel iets meer pigmenten op mocht.
Heb vallejo matt finish verdund met water en op mijn palet een papje gemaakt met verschillende pigmenten.
Als je dat aanbrengt met een kwast, dan wordt het al snel teveel. Omdat ik toen teveel donkere pigmenten had gebruikt, heb ik met een droog penseel wat lichtere poeders aangebracht. Dat werd al snel een rommeltje.
Ik heb eerst maar een waaierpenseel gekocht om wat kleinere hoeveelheden aan te kunnen brengen.

Op de body heb ik wat chips verwijderd, heb gewoon goedkope gekocht. Dit ging reuze makkelijk, maar toen ik met een afgeknipte penseel verder wilde gaan kwam er geen verf meer af.
Op de body zitten geen pigmenten, alleen olieverf. Gelukkig heb ik wel eerst een gloss aangebracht, anders kon je weinig meer verwijderen van het oppervlak.
Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel olieverf je moet oplossen in de white spirit.
Het hielp ook niet meer dat de onderlaag erg dik is opgezet. De olieverf loopt dan naar andere plekken, dan waar jij ze in gedachten hebt.

De tracks stonden eerst naar boven gebold. Ben toen met een verfbrander bezig geweest (met de thermometer vlakbij de tracks).
Ze zijn wel wat gezakt, maar nog niet genoeg. Ik durf er nu niet meer aan te doen.


Ik heb nog een geschutskoepel en een karretje te verweren. Kijken of ik dat wat beter kan doen. Misschien alleen een pin wash, verder niet.

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2016 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Als ik dit zo lees denk ik dat je veel te snel resultaat wild zien en de verven/pigmenten veel te dik gebruikt.
Hou het zo dun mogelijk dat het net is alsof je er niets van ziet en goed laten drogen, dit blijf je herhalen tot je wel resultaat ziet. Dus in laagjes opbouwen; hoe dunner en liefst zo weinig mogelijk.

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2016 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Maar probeer eerst het overtollige te verwijderen.

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2016 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar met spuiten met spuitbus gaat zowat op zelfde manier als met airbrush alleen heb je bij een spuitbus verf maar geen lucht. Wat eerder gezegd is, begin met spuiten voor je model en niet op het model en waaier er zo meerdere dunne laagjes op. Zorg er ook voor dat je spuitbus op de juiste temperatuur is (kamertemperatuur) en net als met verfpotjes, eerst goed schudden. Ik schud mijn spuitbussen minimaal 2 minuten. Overigens spuit ik voornamelijk met spuitbussen van de Action (primer en glans lak).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 maart, 2016 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Hiermee dan de laatste foto's van deze halftrack. Een uitermate leuke kit om te bouwen. Zelf heb ik amper wat verbouwd aan deze kit. Dit komt door het feit dat alle onderdelen erg klein zijn. Een vijl, schuurpapier zijn niet ge gebruiken, maaar een scherp mes heb ik vrij veel gebruikt.
Vooral de beplating aan de flak lijmen was erg lastig. Tijdens die klus zijn er wel een paar onderdelen afgebroken, maar die zijn allemaal weer hersteld.

Het leukste aan dit project was het oefenen met de weathering. Ben voornamelijk aan het oefenen met olieverf. De poeders laat ik voor nu even links liggen. Kan inmiddels al wat mooier en subtieler omgaan met de olieverf. De cockpit van mijn nieuwe project ziet er veel mooier uit na een lichte pinwash.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 maart, 2016 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
al bij al niet slecht, munitie ziet er ook goed uit
en in verband met het oefenen bij de weathering: oefening baart kunst...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 maart, 2016 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het is zeker geen slecht model geworden, voor de eerste keer verweren heb je het ook goed gedaan. En wat Silenoz ook al zei, verweren leer je het beste door het simpelweg vaak te doen. Je krijgt er dan meestal vanzelf handigheid in.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement