Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 0:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Zaterdag 13-feb eindelijk mijn P.E set van Eduard binnen gekregen van mijn Jagd panther, dus rustig alles bekijken, een brouwverslag maken en lekker beginnen. Niet dus. Ongeveer 30 minuten na dat ik het binnen had, belt mijn schoonzoon op, met de vraag of ik even met hem mee wilde gaan naar het ziekenhuis, laatste 2 trede gemist, een hoop gekraak en een dikke enkel! Nou om een heel lang verhaal iets in te korten, enkel zwaar gekneusd, dus viel gelukkig nog mee. Waarom vertel je dit ons hoor ik jullie denken! Dat komt nu: Op de terugweg zei mijn schoonzoon "dat wordt een paar dagen flink vervelen" ach zeg ik voor de lol "ik heb nog wat bouwpakketten liggen, als je jezelf toch verveeld" FOUT FOUT FOUT!!!!!! Goed idee, ik zoek me een leuke uit, u raad het al, mijn mooie jagdpanther met een nog mooiere P.E set. ik zeg nog, begin hier niet aan, veel te moeilijk, wat denk je van die Porsche of die leuke Kever, ach ik heb als kind zat van die modellen in elkaar geflanst, gaat wel lukken, hoor je dan.

Ik ga er geen woorden (cynisme aan: het is toch de man van je dochter! :cynisme uit) aan vuilmaken en hij neemt de doos mee en als deze spuitklaar is mag ik deze spuiten en gaat hij de "plakplaatjes" er wel op plakken.

Om een heeeeel lang verhaal nog iets in te korten, Ik heb van zondagochtend tot maandagmorgen zeker 12 á 13 whatsapjes gehad met vragen en foto's enz. Maandagochtend kwam het verlossende telefoontje "of ik die *&^^%(& op wilde halen (graag!!)

Het is misschien een iets andere inleiding als jullie gewend zijn, maar dat verklaart het een en ander. genoeg geouwedinges, foto's!!

photo 360683

photo 360685

photo 360684

photo 360682

photo 360680

photo 360677

photo 360678

Hoe ik het terug kreeg, Alle wielen losgeknipt en in een zakje door elkaar, 4 kleine (1 x 3 mm) stukjes pe weg en de onderdelen van het achterschot en het achterschot zelf in een ander zakje.

Dus eerst maar orde op zaken gesteld en de wielen uitgezocht, gelijk maar de losse onderdelen op het achterschot geplaatst.

Van de week maar eens goed gaan beginnen aan deze jager.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het was dus toch iets te hoog gegrepen voor je schoonzoon. :mrgreen: . Ik ben benieuwd wat je ervan maakt, ik heb laatst ook nog een JP in elkaar geflanst (wel een Dragon). Het blijven toch mooie dingen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Zeg je mij wat!!. Ik moet die van mij ook nog eens gaan afbouwen.

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 23:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is een grappig verhaal ondanks de medische verwikkelingen, maar de schade lijkt me nog beperkt. Ik zie een wiel waar een hoekje afgevijld is, maar niet de gevreesde lijmvingers, ondersteboven gekleefde onderdelen of verplooid PE. Dit is trouwens een kitje waar out of the box niet veel mee kan mislopen, ik heb er ook veel plezier aan beleefd en volgens mij had ik hetzelfde PE erbij gebruikt. Zie dat je de schurzen goed monteert, ik heb ook al iemand het fout zien doen: voor de schurzen die niet aan het uiteinde zitten, wordt elk haakje verdeeld over twee platen:

photo 94363

Ik raad je ook aan om andere tracks te kopen, als je dat al niet gedaan hebt. Da's het enige minpunt van de kit; ik heb het misschien al eens getoond.

photo 94319


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Het mooiste was, dat wat hij dacht nodig te hebben, los had geknipt, ook het pe en daar gaf hij het op na 4 stukjes kwijt te zijn!!!
Tracks ben ik mee bezig, weet nog niet wat wil, fruill of iets anders.
@steven, bedankt voor de tip, ga er op letten.

Met zijn enkel gaat het wel beter, dat dan wel weer!! :D

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2016 8:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
Grappig verhaal jij maakt er vast iets leuks van

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2016 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
niet zo jeugdige overmoed... maar wel een prachtige tank. benieuwd naar het vervolg...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2016 16:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Mooi verhaal! Ben benieuwd naar de verdere bouw. Tsja en dan die tracks hahahahahhaha dat probleem had ik ook met de Dragon M521 Sherman.......frustratie alom.
Het blijft lastig en de enige betere zijn de metalen tracks maar daar zit een kostenplaatje aan. Ik verdeel het nu over de bouw 1/5 uurtje tracks en dan stoppen en weer lekker bouwen beperkt het "track syndroom".

gr

ton(y)sherman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2016 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
@tony,

Als ik de Fruill tracks gebruik, ga ik er voor zitten, goed stukkie muziek op en doorgaan tot ik klaar ben. op ze minst 1 track.

Tot nu toe valt deze kit makkelijk in elkaar.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 feb, 2016 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Weer een stukje verder met jagd panther,

photo 360725

photo 360726

photo 360727

loop past ook zeer goed,

photo 360728

photo 360730

Veel pinmarks!!

photo 360732

Lensjes gemaakt, eerst zilver daarna wat cristal clear.

photo 361001

photo 361002

Beetje primer.

photo 361005

photo 361006

Beetje PE en wat luikjes en luchtverversing geplaatst.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement