Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 5:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 678 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2017 8:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
TOP!

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2017 22:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor jullie complimenten. Hier het kanon op zijn definitieve plek.

photo 431021

photo 431020

photo 431019

photo 431022

photo 431023


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Hoi Steven,

vol verwondering heb ik je topic gevolgd en ik heb veel respect voor je scratch werk.
Ik vind het erg knap dat je vanuit de fotos de details na maakt en aan alle kleine dingen denkt.

Met elk project groeien je skills en ik denk dat we nog mooiere dingen van je te zien krijgen.

Als ik constructieve feedback mag geven. (dit is mijn visie op het geheel)

Ik vind het jammer dat al je harde scratch werk (letterlijk) niet goed uit de verf komt.
Je zet de correctheid van je bouw door in je verf werk waardoor hij er wel eens waar realistisch er uit zien (monotoon groen) maar het als model een beetje saai is.
Ik denk dat door bijv een simpele drybrush of het accentueren van details je werk nog beter tot zijn recht komt.

Dit is natuurlijk mijn mening en doe er vooral mee wat jij zelf wilt.

Nogmaals ik doe het je niet na en ben een onwijs luie bouwer en ben al blij als ik een vierkantje uit een stukje evergreen recht kan snijden maar let daardoor weer meer op de afwerking.

Succes met alles en ik kijk uit naar je volgend project

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Strak hoor, ik heb zo'n idee dat Steven een belangrijk persoon is op dit forum?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 23:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 feb, 2006 23:38 pm
Berichten: 265
Martin Visser schreef:
Ik vind het jammer dat al je harde scratch werk (letterlijk) niet goed uit de verf komt.
Je zet de correctheid van je bouw door in je verf werk waardoor hij er wel eens waar realistisch er uit zien (monotoon groen) maar het als model een beetje saai is.
Ik denk dat door bijv een simpele drybrush of het accentueren van details je werk nog beter tot zijn recht komt.


Ik denk dat daar heel veel bouwsels / onderwerpen op stranden.

De eind-afwerking.

Buiten het feit dat hier gigantisch veel tijd in het model en het detail zijn gestoken, komt dit niet tot zijn recht inderdaad in de eind-afwerking.
Ik heb echt heel veel bewondering voor je bouw en je oog voor detail. Bij een volgende model wordt de eindafwerking net zo... :wink:

Mooi gedaan, mooi resultaat, op naar je volgende. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zoals ik al eerder zei: niks dan welverdiende lof voor dit huzarenstukje maar eigenlijk vind ik het een beetje jammer dat je voor het naamplaatje niet de - iets meer poëtisch klinkende - nickname hebt gekozen... "Atomic Annie"!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 0:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Steven,

Dit is denk ik wel waar modelbouw z'n perfectie nadert en dat is nooit echt leuk, of in ieder geval in eerste plaats de vraag hoe jij er zelf in staat.
En dat is denk ik met in het achterhoofd dat dit een vrij uniek bijna conceptueel voertuig is, waarvoor je de keuze ook gemaakt hebt om die op een super originele maar vrij technische manier te showen.
En daar pas denk ik een niet al te flinke verwering bij. Ik zou zelfs zeggen waarom zoveel modder op de banden, als ie misschien niet van het asfalt is geweest;)

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 11:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Wat betreft de modder werd ik wel aangesproken door verschillende archieffoto's waarvan er een groot aantal gemaakt zullen zijn tijdens de trials in Aberdeen. Daar zullen ze er wel een schepje bovenop gedaan hebbben. Ook in Duitsland moest er gebruik gemaakt worden van bestaande wegen, die niet overal onberispelijk waren. Deed ik het niet, dan zou er dus alleen nog saai groen en rubber geweest zijn, en bij dit model wel heel veel rubber.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik zo'n foto zie, zie ik echter geen aanleiding om te gaan drybrushen als ik al een pinwash met de airbrush gedaan heb. Ik ben dit zelfs even aan het doen geweest op de achterste draagarmen maar ben ermee opgehouden omdat ik het effect ervan niet meer zag. Ik zag gewoon al wat ik op de foto's zag en moest daar niks extra meer aan toevoegen. Van mij mag de afwerking saai zijn, want zo was dit ding nu eenmaal. Je dreigt ook om beïnvloed te worden door de slijtage, de kleurverschillen en de lekkage en roeststrepen die je nog op de bestaande wrakken ziet, die er al 60 jaar staan. De tips kunnen volgende keer nog van pas komen maar de show must go on. Het kan zelfs zijn dat ik door de olieverf te laten liggen, nooit bij de grote jongens terechtkom, net zoals ik weet dat er altijd opmerkingen over de figuren zullen zijn. Ik heb andere uitdagingen bij een model.

Atomic Annie was de naam die aan 1 van deze kanonnen achteraf toegekend werd, ik vind die nogal cliché. Het eenvoudige bijschrift is blijkbaar voor sommige kijkers echt nodig om door te krijgen dat dit een stuk geschut is, ik verzin het niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 678 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: albert1957 en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement