Wat betreft de modder werd ik wel aangesproken door verschillende archieffoto's waarvan er een groot aantal gemaakt zullen zijn tijdens de trials in Aberdeen. Daar zullen ze er wel een schepje bovenop gedaan hebbben. Ook in Duitsland moest er gebruik gemaakt worden van bestaande wegen, die niet overal onberispelijk waren. Deed ik het niet, dan zou er dus alleen nog saai groen en rubber geweest zijn, en bij dit model wel heel veel rubber.
Als ik zo'n foto zie, zie ik echter geen aanleiding om te gaan drybrushen als ik al een pinwash met de airbrush gedaan heb. Ik ben dit zelfs even aan het doen geweest op de achterste draagarmen maar ben ermee opgehouden omdat ik het effect ervan niet meer zag. Ik zag gewoon al wat ik op de foto's zag en moest daar niks extra meer aan toevoegen. Van mij mag de afwerking saai zijn, want zo was dit ding nu eenmaal. Je dreigt ook om beïnvloed te worden door de slijtage, de kleurverschillen en de lekkage en roeststrepen die je nog op de bestaande wrakken ziet, die er al 60 jaar staan. De tips kunnen volgende keer nog van pas komen maar de show must go on. Het kan zelfs zijn dat ik door de olieverf te laten liggen, nooit bij de grote jongens terechtkom, net zoals ik weet dat er altijd opmerkingen over de figuren zullen zijn. Ik heb andere uitdagingen bij een model.
Atomic Annie was de naam die aan 1 van deze kanonnen achteraf toegekend werd, ik vind die nogal cliché. Het eenvoudige bijschrift is blijkbaar voor sommige kijkers echt nodig om door te krijgen dat dit een stuk geschut is, ik verzin het niet.