Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 1:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2016 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
In een vorig leven maakte ik freelance demo-treintafeltjes voor een invoerder van miniatuurtreintjes en de zakjes ballast dat die had waren veel fijner van structuur, weliswaar op schaal 1/87 maar volgens mij perfect geschikt voor 1/72.
De welke jij hebt doen me eender denken aan die witte zwerfkeien die je op stranden in bvb Spanje vind en op 1/35 zouden deze wel perfect kunnen zijn. Toch misschien een goed idee om eens een echte spoorlijn van dichtbij te bekijken. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2016 21:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Deze is al eens eerder gebouwd op een ander forum, waar de bouwer een zak kattengrit fijngehamerd heeft:

http://www.plakkers-inc.nl/viewtopic.php?f=37&t=1527&sid=698c82c95af3baf1d100e4c215f328f1

Van zulke topics moet je bij zo'n omvangrijke kit wel eerst gebruik maken om je bouw voor te bereiden, dat kan je op voorhand al verderhelpen. De tip van Walesha lijkt me anders ook handig, want het lijkt veel werk met dat grit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2016 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 aug, 2015 7:14 am
Berichten: 64
Woonplaats: Ardennen, België
Hoi Steven,

Ik heb die link eens goed bekeken, en dan kom ik tot de conclusie dat mijn korrelgrootte ok is 8)
Er staat een pannetje rijnzand op de kachel te drogen, morgen doe ik wat testjes of het daarmee iets realistischer wordt ..

:brouw:
Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2016 21:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat materiaal is ongeveer tweemaal fijner gemaakt dan de gegoten steentjes, lijkt het.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Gewoon lekker doen wat jij zelf het beste vindt want jij zit er zelf het dichtst bij. En je moet uiteindelijk zelf tevreden zijn met het resultaat. De topics van Grendel zijn in ieder geval de moeite waard, gezien het hoge niet l*llen maar poetsen gehalte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 aug, 2015 7:14 am
Berichten: 64
Woonplaats: Ardennen, België
Wel, ik heb er even mijn engineersoog tegen gelegd en het is eenvoudig : volgens de schaal berekening zijn ze zelfs nog te klein!
Ik heb er 72 uitgeteld en samen gelegd, ik kom nog maar net aan een halve echte ballast steen.

:brouw:
D.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach Danny, een topic lokt altijd diverse reacties uit... ieder geeft zijn visie, tips & tricks en commentaar maar zoals Kees zegt: "het belangrijkste is dat jij zelf tevreden bent". :)
Doe maar lekker verder. Dora zelf vind ik trouwens veel interessanter om de bouw te volgen dan dat ondergrondje, dat is maar display, ik gaf enkel aan hoe ik het zag... no heartfeelings hoor. :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2016 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 aug, 2015 7:14 am
Berichten: 64
Woonplaats: Ardennen, België
Avond lieve dorakijkbuisbrouwers :wink:

De opmerkingen van collega brouwers indachtig ben ik dus verder aan de slag gegaan, hieronder het resultaat.
De opzet wordt stillaan duidelijk, het 'diorama' wordt Dora in de stelplaats. Op een eindspoor dus, aan een kant toch zeker.

photo 367651

photo 367649

Er komen stootblokken (ik moet nog om houten latjes om ze te maken), iemand een idee hoe die eruit zagen anno 1940-45..?
Vast en zeker niet die met hydrolische pompen die je nu ziet, ik denk enkel een houten stellage met wat stalen banden rond..
Er komt hier en daar een olievlek, wat meteriaal en als ik ze kan vinden, enkele werkers..

Nog een detail fotootje.. Er zit een vage roestlijn tussen de sporen en stof op de bedding, maar ik heb rotte belichting zie ik net, alles komt niet goed tot z'n recht.. Ik moet foto maken in daglicht..

photo 367650

Wordt vervolgd!

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2016 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Heel netjes en die roestplekken zijn op de foto moeilijk te zien maar dat is meestal met hele fijne vervuiling. Zelf (maar ik bouw hem niet :( ) zou ik het grit nog behoorlijk verder vervuilen met zwart en wat andere tinten. Ben benieuwd naar het kanon eigenlijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2016 9:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Mooi mooi mooi. Griezel of kiezel maakt niet uit. Mooie natuurgetrouwe verroesting. Misschien her en der op de houten nog een beetje verwering, die zin er nu een beetje eentonig uit. Maar als die houten niet te zien zijn omdat Dora erop staat heeft dat weinig zin natuurlijk.

(houten zijn de dwarsliggers. Tegenwoordig zijn die van beton en metaal maar heten nog steeds houten, meldde mij een NS'er ooit)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement