Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
mooi...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2016 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 aug, 2015 7:14 am
Berichten: 64
Woonplaats: Ardennen, België
Effe minder gebrouwd om diverse redenen en mooi weer.. Maar het gaat verder :

De bedding is nu klaar en voorzien van boordstenen, trapje en zand.

photo 373511

photo 373510

Een overzicht van de huidige stand van zaken :

photo 373512

photo 373513

photo 373514

photo 373509


Alles past tot hiertoe lekker, ik kan de bovenbouw en loop beginnen monteren en dan de eindkleur derop.

Dan nog de complete schietkamer en brug met projectiellift, nog flink wat te gaan, maar het begint al ergens op te lijken nu .

:brouw:

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2016 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Mooi hoor. Ik blijf je volgen tot het einde. Dit kan niet meer mis gaan !

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2016 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Zo van een afstand gezien ziet de ondergrond van de rails er erg goed uit, de boordstenen zijn ook een leuke toevoeging. Ik vind ze wel nog wat schoon vergeleken met de rest, misschien dat je er nog een drybrush met een lichtgrijze kleur overheen kan doen, en daarna eventueel nog wat pigmenten/sterk verdunde zandkleur. Dan mengen de stenen wat mooier in met de rest van de bedding.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2016 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 aug, 2015 7:14 am
Berichten: 64
Woonplaats: Ardennen, België
Ik ga de boordstenen drybrushen met stofpgiment, om de glans eraf te halen en ze wat 'ouder' te doen lijken. Ik twijfelde, maar ga er toch nog even overheen gaan, hab ik dat ook eens gedaan 8)
.
Ik zou ook graag enkele kleinere (1/72 uiteraard) 'random ' dingen willen toevoegen : een roestige emmer, een stuk staal, wat draad, misschien een wiel, kortom, wat rommel.
Iemand een idee waar je dat kan kopen in schaal..?

:brouw:
Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2016 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 aug, 2015 7:14 am
Berichten: 64
Woonplaats: Ardennen, België
OLa!!

Tussen de regenhoosbuien, half onder gelopen straat (gelukkig werd ons huis gespaard), donderslagen en kijken naar de voetbal -al nijg ik regelmatig in slaap te doezelen door het hoogstaand niveau :roll: - door brouw ik lekker verder :evil: Omdat het hier zo'n lekker weer is ben ik al een flink stuk opgeschoten..

Opeens merk ik dat het laatste grote stuk klaar is, dus tijd voor een update!

De lanceerkabine en draagconstructie. Op onderstaande foto's omgekeerd gefotografeerd om de trapjes te beschermen tegen afbreken - de eigenlijke constructie steunt op de kanondragers zelf). In totaal zo'n kleine 150 stukjes..
Ik heb dit gedeelte ook afzonderlijk in 3 keer geairbrushed om de moeilijke plekjes ook te kunnen inkleuren. Weatheren komt als laatste.

photo 375956

Bijna klaar dacht ik tot ik mertke dat de steuntjes nog ontbraken.. Bij het uitknippen uit het frame braken de erg fijne staafjes er gewoon af bij 6 van de 16 steuntjes, dat werd een paar uur priegelen.. Maar het resultaat is redelijk te noemen, na verven zal je er niks quasi meer van zien hoop ik.

photo 375955

Dan gestart met het samen lijmen van de laatste 'constructies', goed voor nog een stuk of 60 stukjes.

photo 375954

Nadien moeten bij het samenbouwen nog een massa beugeltjes, leuningen enz. geplaatst worden, maar dat is voor later.


:brouw:

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement