Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 22:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2015 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat is een beste bult plastic die je daar hebt, een mooie kit lijkt me zo. Wel mooi dat AFV de wielrubbers van de loopwielen apart heeft gegoten, dat verft wat makkelijker.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2015 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:27 pm
Berichten: 235
Woonplaats: oploo
Weet iemand of er ook interrieur kitjes te krijgen zijn van de Nashorn. Ik bedoel dus het motorruim en de bestuurdersruimte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2015 20:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Misschien kan deze site je van pas komen, Kplfoxtrot.

http://www.scalemates.com/search-solr.php?fkSECTION%5B%5D=Kits&q=nashorn&qs=Search

Ik denk dat je best die van AFV zelf neemt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2015 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:27 pm
Berichten: 235
Woonplaats: oploo
Ik heb een klein beetje kunnen doen vanavond.

Afbeelding
Dit zijn wat ze noemen de vroege sprockets echter is het niet zo dat alle vroege Nashorns deze hadden. Het is zelfs zo dat de bij de eerste Hornisse de latere sprockets op zaten, wellicht niet op allemaal.
Ook zijn er foto's van latere Nashorns met vroege sprockets.

Afbeelding
Dit zijn heel vroege Nashorns/Hornisse. dit is te zien aan de manier hoe het reserve loopwiel op het pantser zit. Later werd de beugel (niet echt geweldig te zien) alleen op het schuine pantser vastgezet en bij deze zit hij op het zijpantser vast.

Afbeelding
Dit is beter te zien op foto's van Kabinka.

Afbeelding
Nog weer later kwamen de reserve loopwielen achterop het pantser te zitten.


Afbeelding
Spanrollen zitten nog los om straks de tracks nog te kunnen spannen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2015 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:27 pm
Berichten: 235
Woonplaats: oploo
StevenVD schreef:
Misschien kan deze site je van pas komen, Kplfoxtrot.

http://www.scalemates.com/search-solr.php?fkSECTION%5B%5D=Kits&q=nashorn&qs=Search

Ik denk dat je best die van AFV zelf neemt.



TNX


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 0:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:27 pm
Berichten: 235
Woonplaats: oploo
Was nog eventjes bezig geweest tussendoor. Had de wielen wel al geschilderd althans het rubber. Nu eventjes aan de velgen geplakt. Zie alleen met een oog ff niet zo scherp omdat er met slijpen een stukje metaal in was gekomen en de dokter kreeg het er maar moeilijk uit. Dus het afsnijden van de sprue delen moet nog ff wachten maar de wielen zitten al gedeeltelijk in elkaar. Er zit zelfs tekst op het rubber al zie ik die zo niet zo goed lol

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Wat ik zo zie op de achtergrond tekening ziet het geheel er mooi gedetailleerd uit en AFV club kennende mooi ultra dun gegoten, dit wordt wat moois.
Elk geval zijn de tracks ook mooi scherp.

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Die bouwbeschrijving ziet er inderdaad mooi schoon en duidelijk uit! Dat mag ook wel met een kit als deze, veel succes met de kit verder. Ik zie uit naar het eind resultaat!

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 12:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Kplfoxtrot, waarom heb je het rubber al aan de niet geschilderde wielen geplakt? De bedoeling lijkt me om het afplakken zo onnodig te maken, maar nu zal je toch weer moeten opletten om niet aan de rubbers te komen met je penseel. Ook zitten er nog veel spruepunten aan je wielen, waarvan het lijkt of je die er niet af gaat halen omdat ze tussen de wielen belanden. Ze zitten er wel zodanig op dat het lijkt of ze er horen te zitten, maar de bouwtekening zou het tegendeel moeten aantonen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2015 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2010 20:27 pm
Berichten: 235
Woonplaats: oploo
StevenVD schreef:
Kplfoxtrot, waarom heb je het rubber al aan de niet geschilderde wielen geplakt? De bedoeling lijkt me om het afplakken zo onnodig te maken, maar nu zal je toch weer moeten opletten om niet aan de rubbers te komen met je penseel. Ook zitten er nog veel spruepunten aan je wielen, waarvan het lijkt of je die er niet af gaat halen omdat ze tussen de wielen belanden. Ze zitten er wel zodanig op dat het lijkt of ze er horen te zitten, maar de bouwtekening zou het tegendeel moeten aantonen.



De spruepunten gaan er nog af hoor. De wielen kan ik zo ook nog wel schilderen zonder problemen. kan ze wel in de sprue laten zitten maar dan moet je toch nog bijwerken waar de spreupunten zitten zoals bij de rubbers. Nu kan ik ze na het schilderen ook wegzetten zonder dat er iets met de verf in aanraking komt. bij de dubbele wiel is de sprue al verwijderd alleen zo lastig te zien. Ga inderdaad soms niet al te logisch te werk maar voor mij werkt het :wink:

Ik heb altijd problemen met van te voren schilderen dat ik de te lijmen delen per ongeluk mee schilder en deze niet meer goed te lijmen zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement