Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 22:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Brouwers,

Een paar weken terug was het Kerstmis. En wat lag daar onder de boom op mij te wachten :

photo 357089

Deze mooie Tiger. Ik had deze op mijn wishlist gezet nadat ik daar een filmpje had over gezien op YT. Deze kit zat namelijk boordevol goodies zoals een metalen loop, magic tracks, PE....
Eens de doos opengemaakt kreeg ik toch een kleine koude douche, namelijk geen metaal of magic tracks of andere extra's te bespeuren. Vreemd dacht ik maar op de achterkant was duidelijk aangegeven dat er DS tracks inzaten en van de extra's was al helemaal geen sprake. Ik heb hier dus met een nieuwe uitgave van de originele kit. Ik heb deze gekregen, indien ik zelf in de winkel was geweest had ik dat zeker gezien, maar een leek merkt dat niet op. Na wat navraag ben ik tot de conclusie gekomen dat deze kit serieus is afgeslankt echter de prijs is dezelfde gebleven, foei Dragon dit is boerenbedrog, jullie profiteren van de populariteit van Tiger kits en jullie prijzen zijn kompleet van de pot gerukt. Ik koop enkel nog jullie kits op Ebay of tweedehands en er zijn ook nog andere spelers op de markt !!!!!

Wat zit er dan wel in de doos:

photo 357090


photo 357091


photo 357092


photo 357093


photo 357095

photo 357094


photo 357096


photo 357097

Daar ik deze doos cadeau kreeg was er dus nog wat budget over voor wat extra. Macabre heeft mij op een ideetje gebracht ivm tracks van Spade Ace, dus even een bestelling gedaan bij Hobbyeasy en een paar dagen later zaten deze in de post

photo 357114

Ik denk dat deze een mooie toevoeging zullen zijn mede doordat de ophanging werkbaar is, maar das voor later :D


De bedoeling is om de tank te bouwen op een ondergrondje als een nieuw exemplaar die zijn eerste stappen zet op Russische bodem, daarbij gefilmd om een propaganadefilm te draaien ,een beetje geïnspireerd op de box art. De figuurtjes zitten daarvoor ook in de doos.
Heb al een namiddag of twee gebrouwd en heb al een beetje resultaat:

photo 357098


photo 357099


photo 357100


photo 357101


photo 357102


photo 357103


Als je het bouwplan van Dragon volgt moet je in stap zeven onderdeel G19 of P8 aan de badkuip bevestigen. Als iemand deze kit wil bouwen: LIJM IN GEEN GEVAL dit onderdeel vast in stap zeven !!!!!!

photo 357105


Twee stappen verder moet je namelijk de bovenbouw bevestigen en aan de frontplate zit een gigantische lip die onder dit onderdeel moet komen, als deze laatste vastzit kun je het betere breekwerk bovenhalen om deze lip op zijn plaats te krijgen

photo 357104

Dus eerst de bovenbouw en pas daarna de voorste plaat aanbrengen.

photo 357106


photo 357107


photo 357109

Dit luik zal open blijven staan, op de foto zie je een clear part voor de periscoop (veronderstel ik) weet iemand welke kleur dit moet krijgen?

Het onderstel is al klaar maar alles is nog dryfit dus als de wielen wat scheef staan is dat normaal

photo 357108


photo 357110


photo 357112


Zo dat was het voor nu, tips en comments zoals gewoonlijk zeer welkom

Greeeeeeeeeeeeeeeeeetttttttttzzzzzzzzz Modest


Laatst bijgewerkt door Modestforest op do 28 jan, 2016 23:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 okt, 2014 22:58 pm
Berichten: 367
Woonplaats: vlaardingen
Jammer dat ze de kit zo uitgedund hebben.
Ik heb laatst al meer gelezen dat mensen wat minder tevreden waren over dragon en de prijzen die ze vragen.

Maar je zal er vast een mooie tank van maken.

Gr.
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 23:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Het is inderdaad een mooie tiger, jammer dat Dragon zo duur is geworden en deze kit heeft uitgekleed.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 7:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Modest,

Mooie kit! Ik heb de uitgebreide versie in aanbouw, maar hier geen verslag. Op mijn Facebook pagina zijn wel een aantal foto's te zien en op Twenot wel een bouwverslag.

Ik weet niet of je van plan bent om "histerisch correct" te gaan bouwen, maar mocht je dit willen dan "moet" je het volgende even in acht nemen.

De Tiger op de boxart is Tiger "100". Dit is één van de negen allereerste Tigers die ooit gebouwd zijn (vandaar ook de toevoeging Initial) en ze werden toebedeeld aan sPz.Abt. 502 dat in 1942 vocht in omgeving van Leningrad (de olifant is hun kenmerk). Na die eerste negen zijn er rapporten opgesteld op basis waarvan er aanpassingen zijn gemaakt en de productie echt op gang kwam. Men stapte over op de toevoeging "Fruh".

Waar het om gaat: van die negen is Tiger 100 de enige die sidebins had (zoals de boxart en zoals ik 'm aan het bouwen ben), de rest had Panzer III turretbins. Beide opties zitten als het goed is in de doos. Mocht je voor de sidebins kiezen dan is turretnummer 100 dus je enige optie wat decals betreft. Verder had 100 nog wat meer specifieke kenmerkken. Op Tiger im Focus vind je nog veel meer info over sPz.Abt 502 en deze Initiële Tigers in het algemeen en Tiger 100 in het bijzonder.

Tot zover. Je hebt, ondanks dat 'ie behoorlijk uitgekleed is, een kit in handen waar heel wat moois van te maken is. Ik lees dat je het probleem met de front armour plate al getackeld hebt :D , de rest van het model paste bij mij als een fluwelen handschoen...

Wat betreft de figuren: persoonlijk zou ik ze niet gebruiken. Ze zijn gemaakt van "soft resin": hetzelfde spul als waar ook de DS-tracks van gemaakt zijn. Nadeel van dit spul is dat je de gietnaden bijna niet van de figuren af kan krijgen. Destijds was Dragon geweldig enthousiast over dit product en hebben ze een aantal series met figuren van dit materiaal gemaakt. Daar zijn ze vanwege de laaiend enthousiaste reacties (... :roll: ...) weer snel van afgestapt... Wellicht kan je een scrapbox-figuur ombouwen tot cameraman? Zo heb ik het gedaan.

Ik ga deze hoe dan ook volgen. Succes :brouw: !!

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Laatst bijgewerkt door remarc777 op vr 29 jan, 2016 16:48 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 10:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Als ik ooit een Tiger zal bouwen dan zal het deze uitvoering zijn, mooie kit lelijke prijs :)

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 11:15 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met de bouw van deze mastodont...

blij dat ik nog hun oude kingtiger en elefant heb... met nog alle extra's nog inbegrepen... vooral die laatste was een koopje (26€)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Wat betreft de pyroscoop van dat luik wat open blijft, gewoon matzwart. En dan merk je ook gelijk, al verf je de beide zijden (waar men doorheen keek) totaal niet meer helder zijn, dus dat schiet niet op.
Wat ik doe; ik verf het kijkgedeelte niet. laat hier precies een druppel Tamiya thinner in vallen en gelijk een druppeltje Tamiya X-25 (clear green) er achteraan. Door de thinner verdunt en verspreid de clear green zich mooi in de hoeken en krijgt nog meer een heldere tint wat aardig op dik glas lijkt. Anders zou ik het niet weten, zilver vind ik persoonlijk niks, want het is geen spiegel.

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 20:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Volgens mij kon je de figuren even een nacht in de vriezer leggen, dan gaan die gietnaadjes er met eens scherp mesje best wel makkelijk vanaf. ik ken het spul niet zo 123, maar ik kan mij er wel een voorstelling van maken wat voor spul dat is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Bert Takken schreef:
Volgens mij kon je de figuren even een nacht in de vriezer leggen, dan gaan die gietnaadjes er met eens scherp mesje best wel makkelijk vanaf. ik ken het spul niet zo 123, maar ik kan mij er wel een voorstelling van maken wat voor spul dat is


Kijk, zo leer je nog 's wat :D ! Dank je wel Bert!

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2016 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Beste Brouwers, bedankt voor jullie reacties tot nu, dit wordt hier zeer geapprecieerd !!!
@ Remarc : ik had je verslag op Twenot al bestudeerd voor ik begon :D knap werk trouwens. Ik ga inderdaad Tiger 100 bouwen. Als ik je goed begrijp is dat dezelfde versie als die van jouw. Ik heb gezien dat jij een andere soort uitlaten hebt op jouw model, is dat een toevoeging ? Als er maar eentje is geweest met sidebins dan kom je gauw uit op deze foto op het net

photo 357159

Ik weet dat deze door de Russen is veroverd en tentoongesteld is in Gorky Park. Dit is een zwart wit foto maar ik vind de kleur van de tank nogal donker om Panzer Grey te zijn, weet jij misschien meer ?

@ Macabre : bedankt voor de tip, ik ga dit zeker proberen. Voor de Turret zitten er ook clear parts in, ik veronderstel dat deze op dezelfde manier moeten ?

@ Bert : top tip !!!! Ga ik zeker gebruiken.

Vandaag nog wat verder gebrouwd maar geen pica's gemaakt. Als het wat meezit zal dat voor morgen zijn.

Grrreeeetzzz. Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement