Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Citaat:
Hoewel ik er nog geen gebouwd heb met zim lijkt het me geen eenvoudige klus zeker decals en verweren zijn dan niet zo makkelijk.


Hoi Modeforest,

Nog bedankt voor de reactie via de Pb :wink:

Jouw Pe werk ziet er al goed uit :D

Over de zimmerit: Ik heb al wel een tank gebouwd met zim erop, Hoe? Ik heb gekozen voor de easy way 8) Met een PE set van Eduard ook voor een tamiya tank en dat werkt echt zeer gemakkelijk, het is echt recht toe recht aan opplakken, dat ging me wel goed af. En als je SET/Sol o.i.d. gebruikt dan zijn de decals ook geen probleem.

Er zijn ook andere methoden zoals een dun laagje plamuur of putty en dan met een platte schroevendraaier het patroon aanbrengen. Maar een Pe set op maat past altijd.

Succes verder :brouw: :brouw: :brouw:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Het lijkt erop dat de bevestigingspunten voor de Feifel-filter rechtsachter zijn afgesneden/geschuurd? Waarom is dat?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
MarChant schreef:
Het lijkt erop dat de bevestigingspunten voor de Feifel-filter rechtsachter zijn afgesneden/geschuurd? Waarom is dat?


Die moeten er af omdat de Feifels met PE bevestigingsstrips aan de tank bevestigd moeten worden. En daar zitten dus geen bevestigingsgaatjes in.

@ vliegtuigfan: met plezier hoor :D. Tja die Zim. Het trekt me eigenlijk niet echt aan, ik vind het ook niet mooi. Maar das smaak hè. Bovendien zijn de meningen nogal verdeeld of het indertijd wel veel nut had om dat spul aan te brengen. Las zelfs dat de meeste Tigers verloren gingen door mechanische problemen brandstofgebrek en daardoor vernietigd werden door de eigen bemanning. Soit voor mij hoeft het niet.

Greeeettzzz. Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ok, ja duidelijk.

Ik deel trouwens jouw mening over Zimmerit; )

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2015 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het begint een mooie bak te worden zo, met al dat PE. Ik vind Zimm eigenlijk juist wel wat hebben, omdat een Tiger normaal gesproken een vrij "kale" tank is, op de manier van veel grote, lege vlakken. Met Zimm krijg je er wat meer variatie in. Maar je hebt wel gelijk dat het geen gemakkelijk klusje is (ik moet er met een Elefant ook nog aan gaan geloven, dat is ook de reden dat 'ie nog steeds op de stapel ligt :mrgreen: )

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 9:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
in verband met zimmerit heb je ook nog een resinvel van Attack... dit is gemakkelijker mocht je beschadigingen willen aanbrengen in de zimmerit dan in de PE...

blijft een leuk "tankje" hoewel ik meer fan ben van zijn voorloper/neef de Elefant en opvolger de kingtiger...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 9:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Bij sommige modellen in een specifieke periode ontkom je niet aan die zimmerit, ik heb nu ervaring met de messing en resin variant en moet zeggen dat de zimmerit van ATAK mij verreweg het beste bevalt. Ik schuur de achterzijde (heel voorzichtig natuurlijk) net zo lang dat het bijna eruit valt.
Prima te veerwerken, gebruik Gatorglue voor het geheel en de randen met afwerken met een prikker met daarop sec.lijm dun.
Geen trek in dit alles? Dan zit je al gauw vast aan een grijze kleur en/of met winter camo.
Maar ook zonder zimmerit kan het nog een interessante bak worden, kwestie van het internet goed doorspitten.

Maar ik blijf erbij, door jou mooi geplaatste PE zou het zonde zijn dat je bespaart op Zimmerit.

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Beste mensen, de tank die hier gebouwd wordt, heeft alle kenmerken van een vroege versie uit hooguit februari/maart 1943. Toen werd Zimmerit nog helemaal niet toegepast, dus waarom zou hij dat dan wel op deze tank maken?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het was (voor mij dan) ook niet de bedoeling om te zorgen dat er op deze Tiger Zimmerit zou komen hoor, want je hebt inderdaad gelijk over het feit dat vroege Tigers nog geen Zimmerit hadden. Het was meer dat áls het historisch gezien mogelijk is om een Tiger te Zimmeritten, bij een Mid bijvoorbeeld, ik het zou doen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
inderdaad, dit is een vroeg model dus geen Zimmerit :D
Gisteren nog wat met de PE bezig geweest en de sleepkabel naar de haaien geholpen. Die is zo fijn en dan moest ik er nog de bevestigingspunten afvijlen met het gevolg dat het ding nu in drie stukken is :evil: :evil: :evil:
Heb het ding zo goed en zo kwaad ik kon terug aaneengezet en ligt nu te drogen. Volgende week verder wegens werken dit weekend
Hartelijk dank voor alle reacties !

Greeetttzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement