Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het is inderdaad juist goed dat het wat scheef zit, het waren immers toch losse spatborddelen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Silenoz schreef:

Mhh, met touw moet je rekening houden dat het 99% zeker gaat beginnen pluizen. je kan het vetter maken met behulp van was om dit tegen te gaan, maar dan kan het een probleem worden om te kleven. Door de houtlijm of secondenlijm komen de haartjes op het touw ook recht te staan, beetje zoals vernis op een pasgeschuurde plank.


Bij de Tamiya IS-2 zit een stukje nylon touw, dat dat gedrag niet vertoont. Weet niet of dat soort koord ook los te verkrijgen is?

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Beste Brouwers,

Tijd voor een kleine update. Ttz klein in resultaat maar groot in uren brouwen :D
Ben nog altijd bezig met PE uitsnijden ,vijlen ,plooien, lijmen, priegelen, vloeken omdat die onderdelen ontiegelijk misdadig klein zijn. Maar opgeven doe ik niet. Deze keer de Feifels in elkaar gezet. De plastic onderdelen van Tamiya bestaan uit twee delen dus moet er al flink geschuurd worden om naden weg te werken. Dan drie PE onderdelen per stuk en dan de slangen aansluiten. Ben er wel tevreden over.


photo 342230


photo 342231


photo 342234


photo 342235


Heb ook de sleepkabels van het nodige metaal voorzien, die liggen wel los op de tank divm de schilderwerken. Zo ook de jack block en al het gereedschap.

photo 342236


photo 342232
photo 342236


photo 342237


Nu nog wat kleinigheden en de kabel voor de tracks proberen te redden.

Laat jullie massaal gaan met tips en reacties.


Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2015 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Volgens mij gebruik jij alles van die PE Set :wink: Echt strak werk :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2015 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Update : De bouw zit er zo goed als op

photo 343619


photo 343620


photo 343622

Daarna de AB uit de kast gehaald en de verfpotten. Eerst een laag XF 1 flat black. Vervolgens een laag XF 63 German grey. Daarna heb ik datzelfde grijs gemengd met enkele druppels geel en vervolgens de grote vlakken hiermee een laagje gegeven om wat diepte te creëeren.

photo 343623


photo 343624


photo 343625


photo 343626


photo 343628

De tracks zijn ook eerst zwart gespoten en daarna wat soorten bruin door elkaar de guide horns en loopvlakken gedrybrusht met zilver. De rubberen delen van de loopwielen zijn met XF 69 NATO black
De wielen en tracks zijn nog niet vastgelijmd dus als het wat scheef is.....

Ik wacht nu op daglicht om te zien of het grijs genoeg contrasteerd met de mengeling van grijs geel. Anders word de Tiger een saaie grijze blok en dat is niet de bedoeling.

Rond de uitlaten zitten beschermers voor de uitlaten. Die " kachelpijpen " zijn van PE en ik zou die graag wat beschadigen met blutsen of kogelgaten. Ik kan mij niet voorstellen dat die in het echt mooi rond en netjes gelakt waren. Alleen weet ik niet goed hoe hieraan te beginnen. Misschien kunnen jullie wat ideeën geven.

photo 343629


Dat was het voor nu. Tips en comments zeer welkom

Greeeeeetttzzzz. Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2015 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Dat is een gemene tank geworden, zie alleen nog wat "heilige dagen" (kale plekjes in het PE)
De loop van het machine geweer zou ik een andere kleur geven, wat zwart om de monding (heet dat zo?) van de loop. Misschien wat drybrushen hier en daar.

Het is wel een hele nette bouw.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2015 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
:shock: Wow die ziet er gaaf uit :brouw:

Door de PE set kan je het verschil in detail wel zien, echt mooi gedaan.

Om kogelgaten na te maken kan je het PE onderdeel aan de binnen kant opvullen met de poster buddy blokjes. Je moet er genoeg van gebruiken om de holte op te vullen, anders vervormt je onderdeel. Dan met een klein boortje (maat van de kogel/granaat) een gaatje boren. Daarna met een spijkertje in het gat drukken en duwen zodat je vervormingen en deuken krijgt. die kan je doen totdat je zelf te vrede bent. Dan kleur je dat gat met wat donkere verf/chips en dan kan je er nog wat roest sporen opmaken.

Ik heb zoiets vergelijkbaars gedaan maar dan met plastic. ik kan je foto's laten zien als je dat wilt?

Groetjes Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2015 14:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Wouw!! Deze wordt mooi!!
Voor het behandelen van die ronde delen zou ik een rondhout van dezelfde diameter pakken en met een klein hamertje er deukjes proberen in te tikken, zo krijg je de minste vervorming.

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 9:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Heren,

Bedankt voor de tips ivm de kachelpijpen, hier kan ik iets mee doen. Het machinegeweer krijgt uiteraard nog een zwart jasje en een drybrush met Gunmetal.Het 88mm kanon krijgt echter geen zwarte monding, heb namelijk gelezen dat dit niet zo was in het echt ,maar door veel modelbouwers gedaan wordt voor wat kleurvariatie en dramatiek toe te voegen. Ondertussen al een beetje aan het expirimenteren met een drybrushsessie voor de carosserie. Zou graag een beetje de weg opgaan van de Italeri Sherman van Tonyshermans,: gebruikt maar niet afgeragd. Ondertussen heb ik ook het topic van Ome Dick gevolgd, nu is er daar een discussie aan de gang over de kleur van de binnenkant van de openstaande luiken. Nu ging ik de binnenkant van de koepel ook in een vuil wit sprayen inclusief de luiken, maar nu twijfel ik ook, want die zouden inderdaad afsteken bij zo'n donkere tank. Anderzijds zou het wat variatie brengen in het grijs. Wat denken jullie ?
Alle tips voor het vervolg zijn nog altijd welkom


grreeeeeeeetttzzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Tja, wat is de kleur van de deksels aan de binnenzijde, ik heb ritsen foto's bekeken om daar een antwoord te vinden, maar deze Tiger benaderd die van jou.
Ik zie hier toch duidelijk, enfin kijk zelf maar.

Afbeelding

En een mooi geluid hadden deze monsters wel!

https://youtu.be/ROnb5ouBjNc

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement