Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 14:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
eventueel kan je ook volgens de PE-set werken, waarbij je verschillende fijne koperdraadjes in elkaar twist tot ze eruitzien als een kabel, en dan dien je enkel de uiteinden van die kabels over te bouwen, maar het is maar wat je zelf ziet zitten:

dan gaat het van dit:
Afbeelding

naar zoiets:

Afbeelding

mocht het heel erg nood doen kan je ook nog deze weg op:

http://www.axels-modellbau-shop.de/kata ... :8977.html

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2015 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Bedankt Silenoz,

Heb eigenlijk verkeerde kabel in mijn vorige post gezet, het gaat over die andere om (vermoed ik) de tracks te verwisselen. Maar dat komt op hetzelfde neer he. Had gedacht om er zelf een te maken met koperdraad maar dat is niet zo makkelijk en dan moet ik alle (7 reeds) PE onderdeeltjes er weer afpulken en ik vrees dat dit niet zonder schade aan deze laatste zal lukken. Een andere piste zou kunnen zijn om een stukje touw van dezelfde dikte te zoeken en er dan de haken en ogen en bevestigingen aan vast te lijmen. Misschien dan met een oplossing van houtlijm die in de goede vorm laten drogen en schilderen. Een nieuwe ga ik niet kopen dat zou te gemakkelijk zijn :D :D
We zijn tenslotte brouwers hee


Greettttzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2015 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Brouwers,

Een kleine update. Heb de kabel even gelaten voor wat het is en ben verder gegaan met de smoke launchers. Ik zag er wel tegen op omdat die dingen rond zijn en PE is plat dus moesten er cilindertjes gemaakt worden. Dat zijn de nummertjes 96 in de fret

photo 335131

Het rechthoekje is de cilinder en het cirkeltje is de bodem van elke launcher. Na wat denkwerk, want die dingen zijn echt klein, een tooltje gemaakt van een nagel ( spijker voor de Nederlanders :D ). De nagel is ongeveer de diameter van de cilinder. Daar wat Tamiya tape rond gewikkeld. Dan op de manier waarop je een sigaret zou rollen de PE rond de spijker plooien. Eens in vorm de nagel verwijderen en het rolletje tussen duim en wijsvinger licht dichtdrukken. Dan met een kopspeld vanaf de binnenkant ca lijm aanbrengen en de randjes tegen elkaar drukken. Dan nog het bodemplaatje op zijn plaats plooien met wat lijm. Dit nog vijfmaal herhalen en dan heb je het volgende.

photo 335127


photo 335128


photo 335126


photo 335123


photo 335124

Tenslotte nog een dryfitje van de vorderingen.

photo 335129

Ben eigenlijk best tevreden over de vorderingen. Het gaat natuurlijk redelijk traag met die PE. Maar ik vind het reuze plezant. En voor iemand die pas een jaartje bezig is vind ik het toch een mooie prestatie. Dus bij deze raad ik het aan iedereen aan die graag bouwt en veeeeeeeeel geduld heeft : ga voor een PE setje !!! Het brengt bovendien veel extra detail aan aan je brouwsel.


photo 335130

Dat was het voor nu, tips tricks en commentaar zijn welkom.


Greeeettzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2015 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Knap denkwerk, zier er super uit :brouw:

Ik ben nu mijn Jagdpanzer E100 van trumpeter aan het overspuiten.

Ga zo door :wink: :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2015 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi werk met die rooklanceerders! Knap dat je de ronding er zo mooi in gekregen hebt, dat is iets wat heel snel fout kan gaan.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 5:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Modest,

Het eerste model dat ik ooit bouwde met PE was ook een vroege Tiger. Ik sloopte alles wat vervangen kon worden van de tank af en kwam er toen pas achter dat dat PE spul toch niet zo heel makkelijk was :? :roll: ....

Dat in ogenschouw genomen vind ik het knap wat je laat zien! Ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat, ik blijf op de eerste rij zitten :wink: ...

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Ziet er schitterend uit en wees eerlijk, door dit priegelwerk leer je ook het meeste hoe om te gaan met PE tegenover alleen spatborden ed.
En het geeft de meeste voldoening naar dit model te kijken, chapeau!!

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Modestforest schreef:
Bedankt Silenoz,

Heb eigenlijk verkeerde kabel in mijn vorige post gezet, het gaat over die andere om (vermoed ik) de tracks te verwisselen. Maar dat komt op hetzelfde neer he. Had gedacht om er zelf een te maken met koperdraad maar dat is niet zo makkelijk en dan moet ik alle (7 reeds) PE onderdeeltjes er weer afpulken en ik vrees dat dit niet zonder schade aan deze laatste zal lukken. Een andere piste zou kunnen zijn om een stukje touw van dezelfde dikte te zoeken en er dan de haken en ogen en bevestigingen aan vast te lijmen. Misschien dan met een oplossing van houtlijm die in de goede vorm laten drogen en schilderen. Een nieuwe ga ik niet kopen dat zou te gemakkelijk zijn :D :D
We zijn tenslotte brouwers hee


Greettttzzz Modest


Mhh, met touw moet je rekening houden dat het 99% zeker gaat beginnen pluizen. je kan het vetter maken met behulp van was om dit tegen te gaan, maar dan kan het een probleem worden om te kleven. Door de houtlijm of secondenlijm komen de haartjes op het touw ook recht te staan, beetje zoals vernis op een pasgeschuurde plank.

Met die foto's wilde ik gewoon enkele mogelijke work-arounds meegeven, niks definitiefs...

BTW: mooi PE-werk wat je hier laat zien...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
@ Silenoz. Heb die kabel even aan de kant geschoven. Maar ga daar later op terugkomen. Ik apprecieer ten zeerste je input hoor. Merci :D

@ Macabre. Priegelen is inderdaad het juiste woord. Had het eerlijk gezegd onderschat, maar ik ben geen opgever van aard. Dus op karakter door en als het niet meer plezant is leg ik het aan de kant en doe iets anders. De zin komt dan vanzelf terug weet je. Maar ik beklaag het niet dat ik voor die PE set ben gegaan. Het brengt echt een meerwaarde aan het model aan!!

@ Remarc. Ik weet wat je bedoeld hoor. Ik bouw eerst de PE en sloop daarna het plastic. Das veiliger :D

Heb vandaag nog wat verder gedaan en waar ik het meest naar uitkeek ,de mudguards , in elkaar gestoken. Wel veel plooiwerk aan, de clou bestaat er in te weten welke plooien eerst te maken om dan de volgende nog te kunnen doen. Eduard zou hier toch wat duidelijker kunnen zijn met hun instructies vind ik. Heb dat gedaan met behulp van een meetlat een platte tang en een massa geduld. Een sectie, er zijn er acht in totaal ,bestaat uit maar liefst 7 onderdelen! De plaat zelf moet 3 keer geplooid worden
Als het goed gaat krijg je dan dit :

photo 335329


Op het model ziet het er dan zo uit.

photo 335324


photo 335326


Doordat je met losse secties werkt ziet het resultaat er dan niet zo clean uit als wanneer je de plastic versie van Tamiya zou gebruiken want die is uit een stuk gegoten en is kaarsrecht wat niet echt realistisch is naar mijn mening

photo 335325

Dit was de eerste sectie die ik gemaakt heb en er zitten wat imperfecties in doordat ik de verkeerde volgorde van plooien had aangehouden. Dan geprobeerd om met de tang wat te corrigeren. Ben niet ontevreden en heb dan maar zo gelaten. In het echt zaten die dingen ook vol met blutsen en builen.
Verder nog de twee koplampen gemaakt en op de tank gezet. Ook de hamer voor op het voordek is voorzien van het nodige metaal. De PE frets geraken stilaan leeg er is licht aan het eind van de tunnel :D

Dit was het voor nu. Aan iedereen bedankt voor de reacties en tips en comments blijven natuurlijk welkom.


Greeeeeetttzzzzzz Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Ziet er weer goed uit :brouw:

Juist omdat het niet helemaal recht zit ziet het er echt uit, mooi gedaan :wink:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: camping carl en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement