Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 10:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Grappig, ben ik dan de enige die dus niets met Tigers heeft, sowieso weinig met het duitse spul, uitgezonderd, de StuGs, de Zundapp KS750 en de BMW R75 Wehrmacht?

Maar ik ben benieuwd naar je afwerking van zo'n grijs ding, of zet je deze weeg met cammo (volgens mij was cammo toen nog niett zo aan de orde)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Bert : Weet dat ook niet waarom iedereen Tigers bouwt, maar is toch een van de mooiste en stoerste tanks uit WO2 niet ? En die verhalen daarrond zoals Wittman of Carius,Tiger 131... plus al die verschillende versies en camo's tis gewoon een mooi onderwerp denk ik.
Deze zou grijs moeten worden misschien met wintercamo weet het nog niet. Eerst maar eens bouwen met el die PE ik zie daarna wel.

Greeeetzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 8:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Gek genoeg, ik als Duitse bouwers heb ook niet zoveel met Tigers, vroeger was ik er gek op, maar nu is dat gedaald tot het vriespunt.
Maar ik vind het kijken ernaar wel leuk.
Wat betreft het vormen van ronde delen om de uitlaten etc. kan ik het verhitten boven de gasvlam aanraden; even rood laten gloeien boven het gasstel en het PE wordt zo zacht als boter.
Nu kun je het vormen met een rond voorwerp zonder dat het terug veert.
Wat de afwerking betreft, deze tank schreeuwt om een subtiele fijne camouflage accenten. :mrgreen:

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2015 14:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Beste Brouwers,

Tijd voor een update, heb de laatste tijd niet zoveel kunnen bouwen wegens werk en ook ziek geweest. De Tiger begint zo stillaan op een tank te lijken. Ben vooral bezig geweest met de PE. Dit is mijn eerste model met een uitgebreide PE set en dat heb ik geweten. Was begonnen met de Grilles op het achterdek en dat viel zeer goed mee. Maar dan begon het maar pas, de spatborden vb ik dacht dat die uit een of twee delen zouden bestaan. Was ik even verrast toen bleek dat per stuk 7 onderdelen geplooid en gelijmd moesten worden. Sommige delen zijn maar 2mm groot. Bovendien kon ik met de superlijm maar moeilijk overweg. Wanneer je een deeltje aanbrengt kan je het niet meer corrigeren wegens staat al muurvast. Na veel vloeken en ergeren toch tot resultaat gekomen.
Ik heb nog altijd geen PE plooi apparaat maar ik trek mijn plan met een glasplaat een scherp scalpelmes en een platte tang. En hoelanger je daarmee bezig bent hoe beter het begint te lukken. En ik vind het eigenlijk best plezant om een uur te priegelen om vb de" jack block" eerst volledig te strippen om er vervolgens miniscule deeltjes aan te plakken , dat terwijl je hem anders gewoon uit de sprue snijdt en het ding op de tank plakt.
Heb alles wat ik tot nu toe heb gebouwd met een dryfitje aan elkaar gezet en een paar foto's genomen, ziehier het resultaat:

photo 332181


photo 332182


photo 332183


photo 332184

let hier op de details, dat hangslot is 2 mm groot en moet geplooid en gelijmd worden wat geen kattepis is wanneer het dan klaar is moet dat ding nog door een oog gehaald worden wat nog kleiner is

photo 332185


photo 332186

photo 332187


photo 332188


Ook de loop was naar goede Tamiya traditie in twee delen dus lijmen plamuren en schuren om er een presentabele schietbuis van te maken.
Dit was het voor nu, ik hoor graag jullie tips en comments, ga nu de kist die aan de toren hangt eens onder handen nemen die hangt ook vol PE.

Greeeetttzzzzzzzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Kan wel stellen dat je het bewerken van PE al heel goed in de vingers hebt, petje af zo strak!
Dit geeft wel een meerwaarde aan deze op zich toch kale vierkante bakken en jij laat zien hoe dat moet, gaat zo een heel leuk geheel worden.

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Bedankt voor het compliment ! Al doende leert men hè.
Hier nog een foto van de turret basket. Normaal uit de sprue snijden. De bramen eraf en kleven en klaar. Nu een uurtje of twee gepriegeld vooral met die hangsloten. Maar vind het wel plezant


photo 332425


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
netjes hoor!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 13:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
De Tiger, ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Stoere dikke voertuigen om te zien en zeker voor die tijd een leap forward into time maar om een Tiger mooi te maken qua modelbouw wil me op een of andere manier niet lukken. Het zal iets te maken hebben met dat Zimmerit gedoe denk ik :P

Maar dit ziet er al aardig uit zo met al dat PE! Benieuwd wat je er verder mee gaat doen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
@ Heico : een Tiger moet niet mooi zijn maar vervaarlijk :D :lol:
Hier geen zimmerit hoor dit is een early , maar je hebt wel gelijk denk ik. Hoewel ik er nog geen gebouwd heb met zim lijkt het me geen eenvoudige klus zeker decals en verweren zijn dan niet zo makkelijk. Deze namiddag nog wat aan de kont van het beest gepriegeld met dit resultaat.

photo 332821

De jack en die kasten rond de uitlaat. Die hangen nog niet vast daarmee dat het resultaat wat scheef hangt. Ik die dit alles nog steeds zonder PE apparaat. Ben wel tevreden met het resultaat tot nu. Alleen die superlijm: moeilijk om te corrigeren eens je een deeltje vastlijmt. Nu ja oefening baart kunst zeker :D


Greeettzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2015 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Netjes hoor, je kan ook de gel uitvoering proberen van bv ZAP, die kan je wat langer corrigeren, duurt een paar seconden voor die droog is.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement