Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2015 18:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Robin, thanks

Wat jij schrijft wist ik al, ik heb al het nodig met de primer gespoten en eigenlijk nooit problemen.
Ik airbrusj al een jaar of 20 op hobby schaal, dus weet wel iets van de materie, alleen dit had ik dus even niet zien aankomen. Ik ben voor 90% zeker van het feit dat het mijn eigen schuld is omdat ik dus de 0.4 setting niet goed heb gereinigd na de laatste keer, dat is eigenlijk de meest plausibele verklaring voor het gespetter en de opeens hel veel spuiten. Ik heb er niet bij stilgestaan toen ik de 0.4 er op schroefde ik opeens minder lucht had, ik heb dus de compressor opgedraaid. Achteraf had ik al getriggerd moeten zijn. Maarja dat is na een dag er over denken en het leed was al geschied. Ik heb de evolution nu 10 jaar en dat ding heeft nog een slag verkeerd gedaan behalve de keren dat ik hem niet netjes had behandeld, en dat is nu weer gebeurt .
Maar goed, ik ben niet direct ht type om de boel nu in een hoek te gooien, hoewel ik weet dat er verschillende zullen zijn om hem op te vangen :lol: :lol:

Ik had mij al voorgenomen om de lok en tender lekker een weekje te laten uitharden bij kamer temperatuur, mooi om weer even wat aan mijn figuurskills te doen op 1/35, daar ben ik dus nog niet goed mee

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2015 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hoi Bert,

Ik had al een vermoeden dat je niks aan mijn tips had :lol: , achja ik air-brush nu een jaar of 3 met de goede spullen en ik leer iedere dag. Maar goed schoonmaken is inderdaad ook heel belangrijk :wink:

Ik heb van Trumpeter de 1/35 diesel loc en 2 wagons, ik bouw ze nog even niet i.v.m. de ruimte maar het is wel gaaf spul zeker omdat je er een diorama omheen kan bouwen. Ga jij ook een diorama of display erbij maken?

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2015 21:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nee, het wordt een stand alone, ik heb domweg niet de ruimte voor zo iets groots, ik moet ook nog ergens 2 F14 1/32 en en A10 1/32 kwijt en dan nog het een en ander aan klein spul. Ach, ik mag toch hopen dat de kids binnen zeer afzienbare tijd opzouten (volgende week al, schat :lol: )

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2015 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Haha laat je kinderen dat maar niet lezen , ik woon nog thuis maar ze vinden alles mooi zolang het maar op mijn kamer blijft, dus ik kan en mag niet klagen :lol: :lol:

Maar als de tijd er komt dat ik mijn eigen stekje heb kan ik wel een privé museum openen :D :lol:

Tja die 1/32 toestellen zijn aardig groot, maar wel heel gaaf. Staan die ook op het forum? Ben wel benieuwd.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 7:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Staan wel ergens, maar dan moet je wel een paar jaar terug, zijn nog niet af

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 10:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie basis om op verder te werken... al hoop ik dat die Vallejoprimer gaat blijven zitten... al veel wisselende commentaren over gelezen..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik mag het eigenlijk niet zeggen Bert maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die af en toe de plank volledig misslaat. Heb al eens een oude spuit weggegooit terwijl bleek dat de verf te oud was.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 13:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
@Silenoz
Ik ben eigenlijk best te spreken over die Vallejo
je kan het relatief goeddekkend opbrengen en het droogt heel strak op, dat is nu maar weer bewezen, je kan er na een 10 minuten al rustig een andere laag opzetten zonder dat het bijt (ik spuit wel alleen acrylverf)

@ Jeroen
Thanks, tja, ik ben niet bang om ook mijn blunders en fouten te vermelden, na 45 jaar modelbouw maak ik er nog genoeg, het voor anderen juist weer iets om te leren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mensen die geen fouten maken bestaan niet! :mrgreen:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Iedereen maakt fouten inderdaad, maar dit is toch wel een heel vervelend foutje... Ik kan me goed voorstellen dat je de BR even laat rusten nu. Ik heb op het moment ook een Jagdpanther liggen die zijn verflaag niet heel goed ontvangen heeft, toch maar weer eens voor gaan zitten denk ik.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement