Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Dat met het wiel is heel erg leuk, is meteen een eye catcher.
Welke kleur gebruik je voor de patronen in het MG, die vindt ik uitstekend gelukt :brouw:

De rugzakken etc, ik maak ze ook altijd te donker, maar probeer ze de volgende keer de helft wit bij dat groen te doen:

Afbeelding

of Camo zou ook leuk staan...
Afbeelding


Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 16:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja, dat vond ik ook wel leuk om te doen. Tamiya wou die grote zak daar voorop hebben, maar ik ben er niet zo van om alles precies volgens beschrijving te doen in zulke gevallen :P

Volgens mij heb ik Revell 93 gebruikt ( maar mag ook 92 zijn, ben er niet 100% zeker van ) voor de patronen.

Zakjes zouden als je naar die foto kijkt inderdaad wat lichter mogen, maar ik kan niet zeggen dat ik het nu erg storend vind. Maar wel iets wat ik de volgende keer eens zou kunnen aanpassen. Het ACU cammo patroon was nog niet in gebruik op dat moment. Je kunt het soms ook aan de vorm van de rugzakken zien welke cammo er ongeveer op moeten. Die nieuwere hebben allemaal van die kleine insteek-punten zeg maar. Weet niet precies hoe dat heet.

Afbeelding

Hij is inmiddels af, ik wacht nog even tot vanavond als het hier in huis wat rustiger is voor de eindfoto's. Die kunnen daarna nog even in de galerij van de GB ( staat wel zo leuk vind ik zelf ) en dan kunnen we morgen met een gerust hart naar de meeting.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 21:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eindfoto's! Weer genoeg foto's om naar te kijken dus wees gewaarschuwd. Hij is in ieder geval mooi op tijd klaar voor morgen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 23:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Met die bepakking erop en eraan is het wel mooi geworden. Er zit ook niet teveel rood pigment op en toch goeie kleuraccenten. Het PE valt ook in goede zin op. Touwen zijn vrij stevig uitgevoerd en hangen daardoor niet overal strak, da's het enige puntje waar ik op kan afpingelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: za 23 aug, 2014 11:00 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooi hoor, net resultaat!

Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag uit ziet in het echt. :wink:



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: zo 24 aug, 2014 10:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
StevenVD schreef:
Met die bepakking erop en eraan is het wel mooi geworden. Er zit ook niet teveel rood pigment op en toch goeie kleuraccenten. Het PE valt ook in goede zin op. Touwen zijn vrij stevig uitgevoerd en hangen daardoor niet overal strak, da's het enige puntje waar ik op kan afpingelen.



Dankje Steven, wat de touwen betreft is dat mijn eigen schuld. Ik heb er wel geprobeerd rekening mee te houden, maar dat is niet overal goed gelukt.

mr.vdh schreef:
Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag uit ziet in het echt.


Nou wat vond je er van? :P Het was in ieder geval erg gezellig :)

Op zich wel jammer dat je het verschil niet kan laten zien van met en zonder PE dan ga je toch al vaak anders tegen zo'n model aan kijken. Wat ik zelf bv erg mooi vind van het PE is het vizier van de .50, zo mooi kan het met plastic niet worden. Ook de beugeltjes om de periscopen heen vind ik een enorme verbetering in deze kit.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: zo 24 aug, 2014 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Hij is erg mooi geworden Heico! Jammer dat ik er niet bij kon zijn gisteren wegens de afstand, maar ik had van DJ gehoord dat het een geslaagde middag was geweest.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: zo 24 aug, 2014 19:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dankje Tom, ach het is niet voor iedereen weggelegd om zo'n stuk af te leggen. Het was zeer zeker een geslaagde middag, en vooral voor DJ die eerste is geworden met de Hip. ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: zo 24 aug, 2014 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
heico1980 schreef:
Zakjes zouden als je naar die foto kijkt inderdaad wat lichter mogen, maar ik kan niet zeggen dat ik het nu erg storend vind. Maar wel iets wat ik de volgende keer eens zou kunnen aanpassen. Het ACU cammo patroon was nog niet in gebruik op dat moment. Je kunt het soms ook aan de vorm van de rugzakken zien welke cammo er ongeveer op moeten. Die nieuwere hebben allemaal van die kleine insteek-punten zeg maar. Weet niet precies hoe dat heet.


De rugzakken die aan jouw M113 hangen zijn zgn. ALICE packs, de variant met die 'insteekpunten' is het nieuwere MOLLE systeem.

Op het model heb ik weinig aan te merken. De touwen waar de bepakking aan hangt zijn inderdaad vrij dik (maar ook weer niet onmogelijk dik) en 'touw op schaal' blijft altijd lastig. In ieder geval een betere oplossing dan de bepakking simpelweg tegen het voertuig aanplakken.

Voor sommige onderdelen van de bepakking kun je je afvragen of de plaatsing altijd even logisch is. Bijvoorbeeld omdat het er binnen no time af zou vallen als het voertuig gaat rijden of omdat het het draaien van de koepel beperkt. In een dynamische setting zou het afdoen aan het realiteitsgehalte, maar voor een neutrale / statische opstelling zou het wat mij betreft moeten kunnen. Nice job.

Grtz.
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M113A2 Tamiya 1/35
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 15:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
BigBear schreef:
Voor sommige onderdelen van de bepakking kun je je afvragen of de plaatsing altijd even logisch is. Bijvoorbeeld omdat het er binnen no time af zou vallen als het voertuig gaat rijden of omdat het het draaien van de koepel beperkt. In een dynamische setting zou het afdoen aan het realiteitsgehalte, maar voor een neutrale / statische opstelling zou het wat mij betreft moeten kunnen. Nice job.


Allereerst bedankt. Wat de bepakking betreft, ik snap wat je wilt zeggen, ik heb wel geprobeerd om er zoveel mogelijk rekening mee te houden. In principe zitten de meeste grote zakken wel 'vast' met touwen of ander bindmiddel al meegegoten zijn in het plastic. Het ene zwarte zakje op de zijkant was inderdaad niet heel tactisch geplaatst, maar deze liet ik per ongeluk te vroeg vallen, toen ik deze weer oppakte nam ik wat verf mee, dus hij moest eigenlijk wel weer daar terug.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement