Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 15:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Inleiding

Een paar dagen geleden kreeg ik zin om even een 1:35 tank in elkaar te plakken, en op advies van Nicky (militairtje) heb ik de PLA ZLC-2000 C&C van Hobby Baas uit de stash getrokken. Het kitje viel in elkaar en na 2 middagjes plakken was hij al helemaal spuit klaar. De kit heeft weinig moeilijkheden, alleen de raket op de toren paste niet goed, dus daar moest ik echt wel even wat tijd in steken om die goed te krijgen. Voor de rest is de kit erg goed, mooie details, en zelf 2 meegeleverde PE roosters. Alleen de loopjes waren niet uitgeboord, dat viel mij eigenlijk wel wat tegen. Maar voordat ik over ga naar de foto’s eerst nog even een stukje geschiedenis en dergelijke, en een plaatje van de box-art.

Afbeelding

De Geschiedenis

De ZLC-2000 is een met een 30 mm kanon bewapend gepantserd troepen voertuig in gebruik bij de Chinese Air Borne. Hij werd ontwikkeld door het: NORINCO, en kan worden gedropt per parachute vanuit grote of middel grote transport vliegtuigen. Het voertuig is in dienst bij de PLAAF air borne eenheden sinds 2003, en is onder ander gespot tijdens ‘Peace Mission 2005’, een gezamenlijk oefening van Rusland en China. De inzet van dit voertuig heeft de slaagvaardigheid van de PLA Air borne eenheden enorm verbeterd. Sinds mid-jaren-90 was de PLA al op zoek naar een goed voertuig voor hun Air Borne eenheden. Onbevestigde bronnen hadden het vermoeden dat China van plan was om Russische BMD’s in licentie te produceren. Maar dat is nooit wat geworden, en dus had de PLA toen besloten om zelf een voertuig te laten ontwikkelen. Het eerste prototype van de ZLC-2000 werd waarschijnlijk geleverd tussen 2000 en 2003. En in 2004 was ook het K/STW-17 voertuig dropping systeem afgerond en werd het voertuig in heb begin van het daarop volgende jaar voor het eerst gespot tijdens een oefening. Van de ZLC-2000 zijn er tot nu toe op zijn minst 3 versies, een ‘Command and Control’ versie, dat is degene die ik ga maken, een gewone standaard troepen transport versie, en een ATGM versie. De zogenaamde: ‘Command and Control’ versie heeft een hogere hul. De IFV versie, beschikt over een 30 mm kanon en heeft een HJ-73C ATGM raketlanceerder op de koepel gebouwd. De ATGM versie is uitgerust met de HJ-8 ATGM. (Anti Tank Guided Missile). Deze voertuigen kunnen gedropt worden door transport vliegtuigen zoals de IL-76MD zonder pallet. Elke IL-76MD kan 3 voertuigen meenemen, de bemanning en passagiers van de ZLC-2000’s worden apart van de voertuigen gedropt via de passagier deuren van het vliegtuig. Nog even een paar gegevens over de ZLC-2000 voertuig opgesomd:

Bemanning: 3
Passagiers: 5
Gewicht: 8000 kg
Max. Snelheid: 68 km/h (op de weg)
Bewapening: 30 mm Kanon + 7,62 mm Coax & HJ-73C ATGM of HJ-8

En nog een paar foto's van dit voertuig in het echt:

Afbeelding

Afbeelding

De Bouw

Ik heb geen foto’s van de kit, alleen foto’s van hoe hij er nu voor staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dit is dan de versie die ik wil gaan maken, echter kloppen de kleuren niet helemaal heb ik al gezien:

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:


Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Laatst bijgewerkt door mr.vdh op ma 05 aug, 2013 12:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 22:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik ben dan weer benieuwd hoe je deze gaat schilderen, met de airbrush, hoop ik. Zelf heb ik ook nog een ZLC in mijn stash zitten, ooit eens gewonnen op een beurs. Dus hou ik een oogje in het zeil. Let wel op met van die megagrote foto's, je post wordt daardoor moeilijk leesbaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Blijft apart spul die chinese/russische voertuigen en ben benieuwd naar de afwerking van dit beestje.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 10:05 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het zijn leuke gedetailleerde kitjes van Hobbyboss en zonder al te veel moeite heb je inderdaad iets leuks en aparts in je kast staan. Succes met de paintjob!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 12:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Ik ben zelf ook zeer benieuwd hoe hij zal worden, het zijn inderdaad erg leuke kitjes om te maken die van hobby Boss, zeker voor herhaling vatbaar. :D
StevenVD schreef:
Ik ben dan weer benieuwd hoe je deze gaat schilderen, met de airbrush, hoop ik. Zelf heb ik ook nog een ZLC in mijn stash zitten, ooit eens gewonnen op een beurs. Dus hou ik een oogje in het zeil. Let wel op met van die megagrote foto's, je post wordt daardoor moeilijk leesbaar.

Ik ga hem inderdaad met de Air Brush doen, alleen begin ik te twijfelen welke camouflage ik zal gaan doen, de standaard met dat zand bruin en groen of deze:

Afbeelding

Dit lijkt mij namelijk ook wel een leuke camo om te maken, nog maar even goed nadenken dus. :mrgreen:
Wat betreft de foto's ik verwijder die grote wel even. :wink:


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 21:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je voor die andere camo de nodige referenties? Je hebt maar één zijde op deze foto.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 21:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Tis dan wel een ZBD-04 maar missch kun je hier wat mee?

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 22:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
StevenVD schreef:
Heb je voor die andere camo de nodige referenties? Je hebt maar één zijde op deze foto.

Nee dat niet, ik ga nog wel even goed zoeken. Als iemand mooie foto's heeft of linkjes zijn die zeer welkom! :)
heico1980 schreef:
Tis dan wel een ZBD-04 maar missch kun je hier wat mee?

Ik zou hier zeker wel wat mee kunnen, zeker met die witte registratie nummers, zou je misschien de afmetingen van die decals per PB door kunnen sturen, als ze namelijk hetzelfde zijn of redelijk in de buurt komen wil ik je aanbod graag aannemen. :D


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2013 18:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik lees je reactie nu pas, maar ik zal vanavond of morgen even voor je kijken!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 aug, 2013 21:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Oké, alvast bedankt. :D

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement