Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tiger I early version
BerichtGeplaatst: za 18 mei, 2013 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 mei, 2013 19:16 pm
Berichten: 109
Hallo,

Al een tijdje bezig met de Tiger I early version van ACADEMY schaal 1/35. Het model heeft al veel details toch maar wat toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
W.I.P.
Grumman F-14A Tomcat (Tamiya 1/32)
Stug III Ausf F (Dragon 1/72)
Star Wars AT-ST (Bandai 1/48)


Laatst bijgewerkt door reimer op di 07 apr, 2020 2:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 mei, 2013 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ha Reimer, wat een prachtig gedetailleerde Tiger ben je hier aan het neerzetten! Deze ga ik met veel interesse volgen.

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2013 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ooh, deze kit staat hoog op mijn verlanglijstje, ik ga je volgen!
Mooi detailwerk heb je toegevoegd aan de toch al vrij gedetailleerde tiger. Apart dat het plastic 2 verschillende kleuren heeft.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2013 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
Mag ik als "her-intreder :roll: " ook iets zeggen ?

wow... :shock: waat een detail
zal hem zeker volgen, eens kijken of ik er nog iets van op kan steken :!:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2013 22:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het gaat een prachtig resultaat geven als dit allemaal in elkaar zit. Ik raad je wel aan om elk onderdeel eerst goed af te bramen, bijvoorbeeld die versnellingsbak en de stoeltjes in de koepel, achteraf wordt het lastig om dat nog te bereiken. Werk ook de ejector pin marks in de hull weg, die blijven na schilderen zichtbaar. Succes met dit juweeltje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 mei, 2013 19:16 pm
Berichten: 109
Heren, bedankt voor alle lovende woorden en opbouwende kritiek.
Momenteel bezig met de ...tig wielen. Wederom geka... met de Tamiya verf. De eerste laag dekt niet en de tweede laag wordt een zootje. Moet even goed nadenken voor ik aan de rest begin te kwasten of het Tamiya of Humbrol wordt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Als herintreder zit ik nog met een de oude Verlinden Way. Ja, dat is oud. Heb nog een boekje over de tiger tanks van de on target serie van Verlinden uit 1984. :brouw:

_________________
W.I.P.
Grumman F-14A Tomcat (Tamiya 1/32)
Stug III Ausf F (Dragon 1/72)
Star Wars AT-ST (Bandai 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 1:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Zijn Tamiya's niet eerder bedoeld om te spuiten? Als je gaat kwasten, doe je beter Humbrol. Vallejo heeft wel bruikbare acrylics om te kwasten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Persoonlijk gebruik ik terpentine-basis Revell of Humbroll. Verven met de kwast kan natuurlijk, je moet alleen letten op de juiste dikte. Ik denk dat je geen airbrush hebt dus misschien is een spuitbusje een oplossing. Je hebt zo veel detail, je bent echt een behoorlijke tijd bezig als je met de kwast doet. Persoonlijk zou ik het ook eerst primen… ook met de spuitbus. Anyway, het ziet er goed uit. Succes verder.

Groetjes
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12237
Woonplaats: Eibergen
Je kan wel met Tamiya verfen maarrrrrrrrr het is de verf in een keer aanbrengen dus je kan er niet in blijven strijken zoals een enamel verf.
Dagje laten drogen en dan pas op dezelfde manier een tweede laag aanbrengen dan mag je in principe geen problemen ondervinden.

Maar voor het echte kwast werk raad ik je toch wel een enamel verf aan zoals Humbroll bijvoorbeeld.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 mei, 2013 19:16 pm
Berichten: 109
Hallo allemaal,

Update van de Tiger...

De eerste lagen verf zitten erop! Na een wat moeilijk begin met de verkeerde verf (tamiya :evil: ) gekozen voor de binnenkant matt 27 van Humbrol en matt 121 ook van Humbrol. Voor de buiten kant heb ik besloten dat het een van de eerste serie wordt uit eind 1942 en dus de “standaard” kleur nog grijs was. Vindt ik persoonlijk ook veel mooier voor een duitse tank dan donker geel. Buitenkant dus grijs van Vallejo nl 70995 German Grey. Nu verschilt de kleur 121 (wat wel de juiste kleur is nl RAL 1001, Elfenbein) niet veel met de kleur van het plastic. Ik vond het te donker en alles over gedaan met 70883 silvergrey van Vallejo zoals je op de foto’s kunt zien.

Afbeelding

Afbeelding



Nu de details nog...

Momenteel met de motor en versnellingsbak bezig.

Tot de volgende update :brouw:

_________________
W.I.P.
Grumman F-14A Tomcat (Tamiya 1/32)
Stug III Ausf F (Dragon 1/72)
Star Wars AT-ST (Bandai 1/48)


Laatst bijgewerkt door reimer op di 07 apr, 2020 2:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement