Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 apr, 2013 13:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11864
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Goed, ik heb ook een AK wash gekocht. Maar in de flenzen van je aandrijfwielen is de filter wat te geconcentreerd geworden, lijkt het.

Afbeelding

Voor de rest valt er geen kwaad woord van te zeggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 apr, 2013 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Zo Pelle, wat ga jij snel! :shock:

Qua opmerkingen alleen wat Steven zei - tenzij het een dio in de regen en modder moet worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 17:34 pm
Berichten: 104
Wordt een mooi voertuig, vraag me alleen de zin van plaatsing van sommige voorwerpen op het voertuigDan bedoel ik gasmaskers, losse patroontas.
Misschien wordt het me duidelijk als het helemaal af is.

_________________
Met vriendelijke groet,
Jump

Has it wings? Can you jump out of it....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Of misschien als je de beginpost eens aandachtig doorleest....

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 17:34 pm
Berichten: 104
MarChant schreef:
Of misschien als je de beginpost eens aandachtig doorleest....


Heb ik gedaan, er zijn al de nodige opmerkingen gedaan mbt gasmasker en uitrusting en deze zijn aangepast.
Hoewel bevestiging gasmasker riem is aan de zijkant van de bus op de foto zit deze aan de bovenzijde.
Verder om de gastcapehoes op de bus te houden zou er of een stuk rubber van een autoband omheen gaan of een riempje deze mist ook.

Als je de Duitse uitrusting kent is het onlogisch dat er een losse patroontas op het achterdek en een losse broodzak achterop een tank ligt.
Onlogisch omdat deze beide zaken vast zaten aan de koppelriem met (of zonder) y riemen.
In een situatie dat men net uit gevecht komt zouden deze zeker niet gescheiden op een tank liggen.
In een periode van langere rust zou dit kunnen, maar dan nog zal een soldaat het samenstel (koppel met bajonet, patroontassen, broodzak met veldfles en etensketel, en y riemen) als geheel afgelegd hebben. Daarbij zou hij zijn helm en gasmasker neerleggen om alles bij de hand te hebben. De bemanning vd tank zou alles zo veel mogelijk in het vtg houden.
Maar om niet te uitvoerig op dit onderwerp in te gaan op details die een heleboel mensen niet zullen zien wou ik het hierbij laten.

Ik vind trouwens dat Pelle een mooi stukje werk aflevert en ben nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Dan vallen alle details misschien ook duidelijk op hun plaats.

_________________
Met vriendelijke groet,
Jump

Has it wings? Can you jump out of it....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Jumposaurus schreef:
In een periode van langere rust zou dit kunnen, maar dan nog zal een soldaat het samenstel (koppel met bajonet, patroontassen, broodzak met veldfles en etensketel, en y riemen) als geheel afgelegd hebben.


Mwah...ik kan me heel goed voorstellen dat een soldaat tijdens een periode van langere rust, graag ook eens zijn gehele omhang eens opnieuw rangschikt. Deed ikzelf ook regelmatig tijdens de rustmomenten. Weliswaar heb ik nooit echte gevechtssituaties meegemaakt, maar kan het me heel goed voorstellen dat een soldaat zijn omhang niet vanaf zijn indiensttreding tot zijn afzwaaien onaangeroerd laat.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. We waren er allebei denk ik niet bij van 1939 - 1945.

Pelle zet in ieder geval weer een mooi werk neer.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
@Steven; Oeps, je hebt helemaal gelijk, het is nu weggewerkt.

@Nem; thanks!

@MarChant; Inderdaad :) Verder bedankt voor de feedback jumposaurus, altijd welkom! Van dit soort discussies leer ik weer.

Ik ben weer een stukje verder geraakt. Ik heb bij deze update de tank een stuk viezer gemaakt, omdat hij nog wel erg schoon was voor een herfst/winter in Rusland....

Om te beginnen heb ik met een dun kwastje streepjes aangebracht van AK streaking grime.
Afbeelding

Daarna heb ik ik met een rond penseeltje en wat White Spirit de streepjes uitgestreken (ook wel "featheren" genoemd, tenminste, volgens F.A.Q. van Jimenez). Let op dat je penseel herbij niet doorweekt is van de WS, doop je kwastje in de WS en veeg hem daarna weer af aan een doekje zodat je penseel niet volgezogen is met WS, maar wel bevochtigd. Dat had dit resultaat;
Afbeelding

En dat heb ik twee dagen laten staan drogen om er zeker van te zijn dat het goed droog was, en toen met een plat penseel ben ik weer gaan featheren. Omdat het laagje opgedroogd was kon ik het subtieler bewerken zonder al te veel weg te halen met één penseelstreek.En nu ziet de Panzer er zo uit;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het doel van het featheren met de platte kwast is om de originele kleur er weer doorheen te laten schijnen en de modulatie er ook weer mooi uit te laten komen. Het heeft het effect van de modulatie ook wat versterkt, met name op de toren.

Commentaar, kritiek, alles, zeer welkom!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 apr, 2013 21:29 pm
Berichten: 24
Ziet er heel goed uit, alleen waarom is de voorkant (rond de kabel) ''schoon'' gelaten?
Heb iets anders in gedachte ervoor?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Goed dat je het vraagt, dan kan ik er wat uitleg bij geven; dat is een gebied waar later veel modder en stof en ander vuil komt, net als op de wielen, en die heb ik dus nog even schoon gelaten omdat het geen zin heeft om die al te verweren. Als ik daar verwering op zou toepassen zou het laten verloren gaan in het verweringsproces met modder, en dat zou zonde van mijn tijd zijn :P

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 apr, 2013 21:29 pm
Berichten: 24
De kennis die ik hier vind voor mijn toekomstige 1/72 Jagdpanther... :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement