Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 14:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2006 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 21:25 pm
Berichten: 56
Woonplaats: Soest
:? Hier heb ik geprobeerd te chippen met zwarte olie verf, het bleef een beetje glimmen dus heb ik het nagestipt met White Spirit. :)

Weet iemand BTW waar de modellen van MniArt te krijgen zijn (misschien bij MOL?) :D

Afbeelding
Afbeelding

Gr, peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2006 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 21:25 pm
Berichten: 56
Woonplaats: Soest
Hier nog wat plaatjes van een scratch project van mijzelf

:D Het doosje van de Gaz-67 die ik hier voor ombouw, ik gebruik alleen het onderstel de rest heb ik met foto's en met Tech. tek. het patroon gemaakt voor de evergreen panser delen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr, Peter[/img]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2006 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
hoi peter,

fraai scratch projektje!! die volg ik met plezier.

je T-26.....jammer, je chippings doen eerlijk gezegd afbreuk aan wat een juweel leek te worden, maar dat kan alsnog natuurlijk!!!

er zijn diverse soorten chippings, met dus diverse kleuren. je hebt voor roest strepen gekozen, geef deze streepjes ook een chipping. de kleuren die ik daarvoor gebruik zijn humbroll 62 (leather) of gewoon burnt sienna olieverf. mn voorkeur met chippings gaat echter wel uit naar humbroll....

mocht je die strepen hun roest chippings geven, zijn meteen je roeststrepen te verklaren ;)

je schrijft dat je zwart hebt gebruikt, en dat lijkt me niet een heel logische kleur om te gebruiken. het komt op de foto's iig bruin over, en das dus een betere kleur, hoewel hij hier en daar wel te licht overkomt (teveel white spirit denk ik). je hebt t op goede plekken gedaan, maar ook op minder goede (lees te groot/vlekkerig, aan de voorkant van de koepel, en te netjes verdeeld zeg maar over de gehele bovenplaat van de koepel....).

weet dat je met een iets donkerdere kleur groen goed kan chippen, je tank is immers verschoten qua kleur door weers invloeden. een kras betekend dus dat er een donkerdere laag blootkomt!

zo'n donkerdere chipping kan je weer invullen met een donkere chocolade bruine kleur. je hebt nu dus zelfs diepte in je groene chipping aangebracht ;) en mocht t kaal metaal zijn, bij bijv randen, dan kan een potlood, grafiet poeder of mig zijn gun metal pigment perfect uitkomst bieden ;)

chippen, het is een vak opzich, ik beheers het ook nog niet hoor......

de posting is NIET bedoeld om af te kraken, maar dat weet je, maar toch schrijf ik het er maar bij omdat anderen het zo kunnen opvatten ;) je tank heeft nog steeds perspectieven om erg mooi te worden, en dat zeg ik niet snel!

gr,
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2006 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 21:25 pm
Berichten: 56
Woonplaats: Soest
@Bowe natuurlijk zie ik het niet als afkraken :) ik was er ook niet helemaal tevreden mee maar ik zag niet wat het nou was.

Maar de chips staan nu in een te groot contrast met de rest?
is het de bedoeling dat je de chips minder laat afsteken van de kleur van de tank?
en met een brunt siena is dat een betere kleur met dat roest
of zal ik ze als het ware invullen met Brunt sienna om de diepte te creeeren. Anders probeer ik ze er af te halen :D

Ik vind het chippen nog wel moeilijk want ik vind het zelf niet mooi maar ik weet niet wat het nou is dat het niet mooi maakt. Ik zal ook eens kijken in dat MIG boek maar ik ga ook ze aanpassen met wat jij zij Bowe misschien wordt dat mooier.
ik pas het iig !

Bedankt en mensen stuur tips ik kan ze goed gebruiken :D

Gr, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 maart, 2006 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Peter, zelf vind ik chippen ook nog steeds 1 van de lastigste stappen in het weatheringproces, dus veel meer advies dan Frans kan ik je niet geven. Als het met een penseeltje niet goed lukken wil kun je eventueel kleine stukjes pannenspons gebruiken (heb ik ook gedaan op mijn Luchs, en dat ging een stuk eenvoudiger dan mijn penseel-pogingen op de Marder)

Wat denk ik wel heel belangrijk is : niet te veel ! Zeker als je de spons-techniek gebruikt kan je snel te ver gaan, dus als je denkt 'nog een paar chipjes erbij en dan is ie goed' ........... STOPPEN :D

Een adres voor MiniArt in Nederland weet ik zo niet, maar check het eens bij de importeur :

overbeekmodelbouw@planet.nl

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2006 0:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
@michel en peter: chippen met een penseel is echt niet zo moeilijk! peter van jou weet ik dat je eventueel richting den haag komt, en voor jou geldt dat ook michel: ik geef graag een demo bij mij thuis! niet dat ik een master ben, maar ik heb t van flip geleerd, en die is dat in mijn ogen wel :P

@peter: voor roest chippings gebruik ik persoonlijk humbroll 62 leather, maar een gelijkkwaardige tint van een ander merk volstaat. ook burnt sienna kan, al gebruik ik dat weer liever voor roest sporen, maar nogmaals, das puur persoonlijk. ik chip graag met humbroll, omdat een foutje meteen met een vochtig penseel met white spirit te corrigeren is, met acryl gaat dat zeer moeilijk!

je chippings zijn niet allemaal verkeerd, integendeel, maar sommige zijn dat wel, dat zijn meer vlekjes. de kleur is soms ook perfect, sommige zijn weer wat te donker, maar de grootste "fout"is dat je chippings niet natuurlijk overkomen, en de oorzaak is simpel: je hebt om t overdreven te zeggen overal gechipt! had je alleen t luikje gedaan, waar de commander zit, en hier en daar een verdwaalde, en een stukje rand van de koepel, dan ziet t er echter uit!

ik hoop dat je iets aan mn tips hebt, en je weet t, mocht je naar DH komen, dan gaan we ff chippen :P

gr,
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2006 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 21:25 pm
Berichten: 56
Woonplaats: Soest
@Bowe Bedankt ik ga het aanpassen met white spirit krijg ik het nog wel los denk ik.
In het MIG boek zag ik dat hij bij een t-34 eerst lichtgroene chips maakt en deze met een donkerdere kleur (dan de basiskleur) invult.

(Trouwens de T-26 is meer een test object om deze technieken toe te passen want de tracks die erbij zitten
zijn echt helemaal niks, van dat vinyl :D

We moeten maar ff wat afspreken
:D :D :D
Gr, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement