Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Italeri M-109 DOHER 1/35
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Voor de GB ga ik de M-109 A2 maken. Denk je een hele vooraad kast te hebben, heb je maar 1 IDF gerelateerde :roll: Dus wordt het deze, ook leuk toch.

Geschiedenis en wat info, voor wie het boeit:
De M109 A2 is een rondrijdende proppenschieter die o.a. actief is in de IDF. Ook was die nog te zien in Nederland tot 2008, toen kwam iemand op het idee om de M109 te vervangen door de Phz 2000 (mocht overigens best tijd worden ;)). Maar we hebben het hier over IDF dus laten we wat die in Nederland heeft gedaan maar achter wegen. De M-109 A2 heeft een aardige proppenschieter (voor de geïnteresseerde: 6.044meter) dit zorgde voor aardige koppijn bij de tegenstanders. Afbeelding Echt een snelheids monster is het nooit geweest, met maar 56 km/h. Maar het bereik maakt het weer goed, met zo'n 18 km.

Zo en nu wat foto's

Box-art:
Afbeelding
En de inhoud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de decals:
Afbeelding
Voor zowat elk europees land, en natuurlijk een U.S. maar geen IDF. Nou hoop ik dat ik op één of andere manier er aan kom. Maar dat zijn zorgen voor later.

En nou een foto'tje van de proppenschieter in het echt:
Afbeelding

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door jurjen op wo 30 jan, 2013 22:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 23:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Deze Italeri moet een van de meest geschikte kits zijn om er een "Doher" van te maken. Succes er mee. Wat die markeringen betreft stuur me maar een PB met je adres, dan zal ik zien of ik wat over heb ( moet bijna wel! ) Maar je moet zelf even uitzoeken hoeveel er op moeten komen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 0:27 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ja, dikke vette blaffer! En met die decals komt het helemaal goed. Mooie keuze, succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Zeer bedankt voor het aanbod Heico, PB'tje komt zo :wink: . Ik zat even te kijken naar de verschillen tussen de DOHER en die M109 A2. En daar zitten toch best wat verschillen tussen die ik niet kan scratchen verwacht ik

DOHER:
Afbeelding
M109 A2:
Afbeelding

Bij de doher zitten er allerlei dingen nog tegen de zijkant hull geplakt, en bij die A2 niet. Ook zit er bij de turret nog zo'n grote box voorop. Dat heeft de A2 weer niet(en de andere versies die meegeleverd zijn ook niet :( ). Er zijn wel van die conversie sets, maar liggen buiten mijn budget :(

En mocht de eventuele transformatie niks worden, heb deze referentie ook nog :) :
Afbeelding

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 20:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Daar zitten inderdaad wat kleine verschillen tussen. Niet geheel onoverkomelijk als ik het zo vlug bekijk, maar er zit dan wel even wat werk in.
Ik kan alleen niet goed zien of je er nou ook reserve stukjes track bij hebt zitten in de kit. Want wat er op de zijkant bij zit zijn ook tracks. (voorop zeg maar)

Ik zou gewoon een paar stukken sprue bewerken en die tegen de zijkant plakken. Voor die bakken zou ik denk ik gewoon creatief zijn met mijn sparebox of plasticcard.

Nou zie ik dat ding op de loop niet op alle foto's. Zitten dan wel een paar show-modellen bij maar goed... Van de eerste link maar even geen img link van gemaakt ivm te groot.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... zer001.jpg

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 sep, 2012 17:20 pm
Berichten: 211
Mooi voertuig, Jurjen!

Ik herinner me dat één van de vele modelbouwmeesters Volker Bembennek er ook zo één gebouwd heeft.
Ter inspiratie :wink: :

De bouw.

Het schilderwerk.

Succes!

Groetjes,

Maarten

_________________
Afbeelding
On the workbench:
Tiger I Late Normandy 1944 1:35 - Dit project kunt u wederom bekijken op het TWENOT-forum en op modelbrouwers.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Ik zie net :oops: dat het bakje wel te maken wordt denk ik. Alleen heb ik nog geen flauw id hoe ik die lange 'palen' op de zijkant moet na maken. Met streched sprue red ik zeker die lengte niet. Alhoewel dat bedenk ik me net, zou het ook kunnen worden gemaakt door die groene draden die ze bij planten gebruiken? Of is dat te dun? Zelf ben ik niet in het bezit van plastic card om het daaruit te maken. Dus jullie creativiteit is zeer welkom :brouw:

Er zitten volgens mij wel sparetracks in. Nou ja ik zie niet zo snel waar ze dan terecht moeten komen, alleen het boxje daarom heen, wordt nog een leuk verhaal :)

Bedankt voor de linkjes Maarten, maar verwacht van mij niet dat ik zoiets ga maken. Ik beheers al die technieken nog niet ;)


gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Saté prikker misschien? of stukje ijzerdraad die je recht maakt?
Leuk dingetje trouwens :brouw:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 12:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
jurjen schreef:
Er zitten volgens mij wel sparetracks in. Nou ja ik zie niet zo snel waar ze dan terecht moeten komen, alleen het boxje daarom heen, wordt nog een leuk verhaal :)



De dingen voor 'die lange palen' zitten dan zijn spare-tracks, vandaar mijn vraag. :) Als je die nml niet hebt kan ik wel even voor je kijken of ik er een paar extra heb... Dan kunnen die evt met je decals mee verzonden worden. Althans als je die er voor wilt doen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Nicky: Denk dat saté prikkers te groot worden daarvoor.

Heico: Als je zou willen kijken zou ik zeer dankbaar zijn, want verwacht zelf dat ik die 'spare tracks' nodig heb voor de tracks zelf. En misschien een brutale vraag maar zou je ook nog willen kijken of je iets hebt wat lijkt op een soort buis dat aan de linkerkant van de hull zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaatje in actie :P : (Eerdere plaatje deed het niet dus maar een ander plaatje)


Citaat:
'die lange palen'
Iemand een betere benaming daarvoor :roll:

Trouwens nog even een stoer plaatje:
Afbeelding

gr,
jurjen

Edit: plaatje wou niet mee werken dus maar een ander plaatje gepakt

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement