Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2005 15:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Afbeelding

Gekocht via Twenot van een medeb(r)ouwer, volgens hem de doos kompleet. echter na de doos geopend te hebben ontbreekt er een velg(binnenzijde) de figuurtjes zijn verdwenen(is geen ramp zet ze er toch niet bij) een ruitenwisser pleitos en de zijruiten zijn verkeerd gegoten(zitten 'ijsschotsen' in).
Voor de rest een leuke kit

Afbeelding

Het chassis met daarachter de onderbouw waar straks het achterliggende "orgel' op moet komen.

Afbeelding

De 'aandrijving' geschied door 3 assen(welke bestaan uit allemaal losse componenten) pffffffff wat was dat een gelazer om het voor elkaar te krijgen met 1 'grove' hand en een 'fijne' hand. ........(probeer maar eens je linkerhand op een klein onderdeel te leggen zonder je vingers te gebruiken en dan met rechts het andere onderdeel erin te klikken)
Btw ik ben niet uit op complimenten en dit was de laatste keer dat mijn linkerarm tersprake komt.
Zo ik heb gezegd :wink:
Trouwens vind ik dat de Russen voor die tijd al best vooruitstrevend waren, ze hadden toen al een 'Tenwheeldrive' :lol:

Afbeelding

Hier het 'voorfront' en de cabineopbouw. De zijkanten van de cabine bestaat uit 2 onderdelen, hier baal ik altijd van. Je ziet er straks wel niets meer van omdat de bepantsering erovervalt maar je krijgt het bijna nooit echt glad.

Waarom ik aan dit project begonnen ben is omdat ik ff genoeg had van de Hummer, de Tanks en de Zis-5. De Tjalk pak ik pas weer op over enkele maanden als het weer beter wordt, dan zie ik mijzelf over de Friese-wateren zeilen. :lol:

Vanavond ga ik eens aan de slag met Imagestudio om te kijken of ik de volgende foto's groter en duidelijker kan krijgen maar dat zal wel niet meevallen voor een analfalbeet op computergebied zoals ik.

Morgen ga ik ws, als alles meezit de nu klare onderdelen spuiten in de matzwarte 'eerstelaag'.

Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2005 19:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hoi Gert,

Dit is inderdaad een leuk model. Wel kl.te dat er stukken in ontbreken. Misschien dat je via de man die je die doos heeft verkocht alsnog aan de vermiste pieces kan komen.

Wat je linkerarm betreft, dat mag je best hier vernoemen hoor.
Ik denk niet dat er velen onder ons zijn die met een handicap als de jouwe het zouden kunnen opbrengen om een model ineen te knutselen.
Daar doe ik mijn petje voor af.

Citaat:
De Tjalk pak ik pas weer op over enkele maanden als het weer beter wordt, dan zie ik mijzelf over de Friese-wateren zeilen.

Als je een begeleidend/ salvage schip nodig hebt dan stuur ik de Christel II wel met je mee hoor. :D :D :D

Alvast nog veel succes met de bouw van Stalin zijn orgel en laat de fotootjes en het verslag maar komen.

Groetjes,


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Leuke kit Gert.

Jammer dat er een paar onderdelen ontbraken, weet je nog wie de vorige eigenaar was mischien?

Nu even terug naar je yamaha orgel 8) ik zal zelf persoonlijk geen zwart nemen voor de ondergrond maar een erg donker groene bassiskleur, het eindresultaat oogt veel beter (pesoonlijke mening natuurlijk)

Succes en hou ons op de hoogte.

Ronald.

Ps hoe was het zaterdag?

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 10:50 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Hé Gewo,

Allereerst sluit ik me aan bij Droopy'ke. Ik heb soms zelfs niet genoeg aan 2 handen :lol:

Ik hoop voor je dat je de missende en slechte onderdelen nog kunt krijgen/vervangen, want het is een bijzonder model.

Groeten, Corné

_________________
"If I have seen further, it is by standing on the shoulders of giants"; I. Newton.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former"; A. Einstein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Hoi,

Ronald, je hebt gelijk, donkergroen alleen het chassis moet matzwart worden.
Droop en Corne, de onderdelen krijg ik niet meer bij maar gelukkig valt een velg(onderkant) weg wordt reservewiel. en de deurramen laat ik ws weg of scratch er wel een paar.
Tevens mis ik 4 raketten van de 16 dus moet maar iets verzinnen zodat het lijkt dat deze al afgeschoten zijn.

Ronald A'foort vond ik leuk was voor mij de eerste keer een meeting. Veel geleerd en gezien en ik moet eerlijk bekennen nu ik de foc tjes in het ecchie gezien te hebbeb denk ik achhhhhhhh zo gek spuit ik nog niet :wink:

Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2005 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Zo zie je maar weer Gert dat je altijd beter ben dan je zelf denkt :wink:

Ik zelf was helaas niet zelf aanwezig wegens ziekte anders had ik je nog wel even aangeschoten.

Gr,
Ronald

Ps inderdaad het chassis is inderdaad matt zwart bij onze russische vrienden :oops:

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2005 18:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 feb, 2005 1:19 am
Berichten: 100
Woonplaats: Nijverdal
Hallo Gert,

Dat ziet er goed kerel. Jammer van de missende onderdelen inderdaad. Welke kit is dit eigenlijk? Italeri/Alan gok ik zo.

Ik was ook in Amersfoort maar heb je niet gezien. Jammer, maar helaas. Volgende keer Overloon ook weer aanwezig?

Succes verder ermee, MartinD

_________________
"De tied vlög": zer nen boer en hee smit sien vrouw nen wekker achternoa


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2005 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Martin,

Is inderdaad Italeri maar onder de vlag van Revell is al een oude kit van wanneer kan ik niet terug vinden maarwel dat je nog ITALAEREI schreef :wink:
Trouwens Overloon wil ik ook wel naartoe maar dan moet ik vervoer zien te regelen, nu kon ik met de Regiotaxi van Veenendaal naar A'foort voor euri 6.42 (er) maar Overloon is wel iets anders. De Trein kom ik nog wel in met hulp maar een bus is geen optie voor mij of ze moeten ze hebben met een rolstoellift :lol:

Zo nu weer terug naar model.
De BM-13 is dus een vrachtwagen uit het Lent and Leaseprogramma van de US aan de Sovjets. Het voertuig is dus een Chevy of een Studebaker (dit model) Het Stalinorgel betreft alleen de 'raketinstallatie'.
In totaal zijn er zo'n 10.000 BM-13 actief geweest

Afbeelding

De 'ruwbouw' alles hangt nog los aan elkaar maar hebben jullie enig idee. Wat ik me wel afvraag is: de treeplanken hebben houtstructuur en waren ws ook van hout zal ik ze nu groen verven of een houtkleur geven?


Afbeelding
onderstel van het eigenlijke orgel

Afbeelding

Nogmaals maar nu vanaf de 'Kont'

Binnenkort meer

Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2005 19:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Gert schreef:
Citaat:
Wat ik me wel afvraag is: de treeplanken hebben houtstructuur en waren ws ook van hout zal ik ze nu groen verven of een houtkleur geven?


Hallo Gert,

Zoals je op de onderstaande foto's van een model als zowel een 1:1 orgel kan, zien waren de treeplanken in het groen geverfd:

Afbeelding

Afbeelding

Je schiet al aardig op met je model. :wink:


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 maart, 2005 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Droop, bedankt voor de foto's, die van het model had ik al gevonden maar de 1 op1 nog niet. wel leuk om te zien dat het beiden diverse modellen zijn. Ws de een een Stude en de ander Chevy.
OOk leuk dat de richtingaanwijzers op de 1 op 1 veel kleiner zijn dan op het model.
Trouwens de bumper op het model is verkeerd gemonteerd. het gat hoort boven te zitten kijk maar bij de 'echte'. Het is trouwens ook moeilijk terug te vinden op de tekening maar als je goed kijkt (op de tek) kom je erachter.

Nogmaals bedankt

Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement