Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2011 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
zo, nu heel mijn kamer is verbouwd, en ik eindelijk weer tijd (rustig met school) / ruimte heb om te gaan bouwen wil ik toch maar een verslag plaatsen van dit model. dit model loopt al ongeveer 2 jaar (desert storm groepsbouw, weten jullie nog)
ik was eerst gestopt omdat ik heeel veel moeite had met de beschermingskappen voor de ruiten, het is erg vreselijk deze in elkaar te zetten, zie verderop.

info over het model:

De M270 MLRS is een meervoudig raket lanceer systeem van het amerikaanse leger. het model is onder andere gebruikt door de NAVO en het amerikaanse leger (desert storm bijv). Totaal zijn er ongeveer 1300 stuks geproduceerd samen met 700.000 raketten! Vanaf 2003 is de productie gestopt met als laatste bestemming het egyptische leger.

De M270 kan zn projectielen geleid en ongeleid afschietten tot afstanden van 42 kilometer. Ook kan men ballistische raketten gebruiken zoals de ATACMS welk afstanden kunnen bereiken van 300km !! kan je nagaan vanaf brabant tot groningen ongeveer??

De M270 heeft twee rocket pods ( zie mijn model) met elk zes raketten erin. Deze pods kunnen door de m270 zelf uitgeschoven worden en met de hand worden hergeladen. Beide rocket pods kunnen in 1 minuut worden leeggeschoten! Vanwege deze snelheid is dit wapensysteem zeer moeilijk te traceren voor de vijand, omdat hij al lang weg is als de raketten doel bereikt hebben.


zo genoeg vertaald, voor meer info zie mijn website

eerst de doos en inhoud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dan het PE set welk ik erbij heb gekocht!
Afbeelding
Afbeelding

dan wat werk aan de ramen en deuren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wat extra bij de verlichting:
Afbeelding
Afbeelding

en hier heb ik dus veel tijd aan besteed, de bescherming voor de bestuurders etc. alles bestaat uit lossen "planken" ook het frame! dit moet je dus zeer geduldig vasthouden etc.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

een dryfit tot zover:

Afbeelding
Afbeelding

extra detail op de stoelen (zijn er drie )
Afbeelding

en nog wat extras:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding






en dan wat ik vandaag nog heb gedaan, namelijk wat scratchbouw aan de hand van foto's van primeportal:

zo is het normaal:
Afbeelding
Afbeelding


en dit wat ik tot nu toe heb gedaan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



nou dat was dan één grote update in één keer :p
zijn jullie wel gelijk weer bij :panic:

zoals ik heb gezegd ben ik weer terug en zal ik binnenkort ook weer verdergaan aan mn carrier en Type 90!

reacties zijn altijd leuk!

groeten,
Boris

Zie hier de originele M270 MLRS post op mijn website


Laatst bijgewerkt door boris1991 op zo 09 dec, 2012 15:19 pm, in totaal 8 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2011 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Geweldige kit zo te zien, ook mooi gebouwd tot dusver. Kan zijn dat die beschermkappen lastig zijn, ze doen wel een hoop voor het model!

Zat de PE in de kit of heb je dit erbij gekocht?

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Laatst bijgewerkt door rolf mulder op vr 11 nov, 2011 22:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2011 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Boris, da's n doosje waar je blij mee moet zijn! En die extra toevoegingen (PE en scratch) maken het echt mooi!

Succes ermee!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 0:35 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb een MLRS gemaakt zonder PE, en da's al een hoop werk (zie foto, staat trouwens mooi als je er ook nog een HEMTT bijzet met extra MLRessen in!). Ik snap dat je overstuur kan geraken om dat rooster mooi recht in orde te krijgen, op de foto lijkt het overzichtelijk maar elk van die roostertjes is in werkelijkheid maar twee centimeter breed. Het is al een wonder dat er niet meer lijm sporen te zien zijn, knap werk.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 12:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Deze ga ik zeker volgen,
Komt er ook een leuk diorama bij met wat figuren, Ik denk dat dat namelijk wel leuk zou zijn.
Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
rolf mulder schreef:
Geweldige kit zo te zien, ook mooi gebouwd tot dusver. Kan zijn dat die beschermkappen lastig zijn, ze doen wel een hoop voor het model!

Zat de PE in de kit of heb je dit erbij gekocht?

Rolf


ja zker een mooie kit, maar pe is wel een aanrader!
enige minpunt is het lanceer systeem op één of andere manier klemt dit gigantisch!
beschermkappen voegen zeker wat toe!!
pe is een los setje van voyager :wink:

militairtje schreef:
Boris, da's n doosje waar je blij mee moet zijn! En die extra toevoegingen (PE en scratch) maken het echt mooi!

Succes ermee!

gr nicky


bedankt!!

StevenVD schreef:
Ik heb een MLRS gemaakt zonder PE, en da's al een hoop werk (zie foto, staat trouwens mooi als je er ook nog een HEMTT bijzet met extra MLRessen in!). Ik snap dat je overstuur kan geraken om dat rooster mooi recht in orde te krijgen, op de foto lijkt het overzichtelijk maar elk van die roostertjes is in werkelijkheid maar twee centimeter breed. Het is al een wonder dat er niet meer lijm sporen te zien zijn, knap werk.



dat is een erg goed idee steven! hoe kom je aan die andere rocket pods dan? extra kit? en inderdaad die kappen lijken niet zo lastig zo, maar aangezien alles haaks moet zijn etc en zo klein is :?
ik ga nadenken over die hemmt, die is toch van italeri zo uit mn hoofd?

mr.vdh schreef:
Deze ga ik zeker volgen,
Komt er ook een leuk diorama bij met wat figuren, Ik denk dat dat namelijk wel leuk zou zijn.
Dj. :brouw:


zie bovenstaand, misschien ga ik er een HEMMT bij bouwen en dan dus ook wat figuren




binnekort meer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 2:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De HEMTT die je bedoelt heb ik inderdaad ergens zien staan, maar de mijne is een Revell! En daar krijg je toevallig een set MLRS bijgeleverd. Nu weet ik niet of je die kit nog ergens kan verkrijgen, ik heb de mijne zo'n vijftien jaar geleden gemaakt, veel eerder dan ik de MLRS-lanceerder in handen kreeg.

Edit: out of production:

Afbeelding

http://www.scalemates.com/products/product.php?id=120533


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 feb, 2010 11:13 am
Berichten: 545
Woonplaats: Egmond
http://www.phpshopxml.com/blamod.shop/CID/0185fecc96b0f8118cfa9f12521f30f3/function/itemPageDisplay/shopItemCode/ITL292


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
bedankt voor de linkjes mensen.

Ik ben inmiddels al wel wat verder.
ik heb ook koperdraad toegevoegd aan het exterieur van de launcher etc.
kijk en snap wat ik bedoel :wink:
zo is het normaal
Afbeelding
Afbeelding

en met een beetje extra inspanning en research krijg je toch net wat meer detail:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

momenteel heb ik ook alles al in de primer staan en het interieur in kleur gespoten. echter wil ik hier daglichtfoto's van maken dus dit komt van de week wel.

wat vinden jullie er zo van??

Zie hier de originele M270 MLRS post op mijn website


Laatst bijgewerkt door boris1991 op zo 09 dec, 2012 15:19 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2011 15:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik vind het niet slecht, je kan het merendeel van de kijkers ermee tevreden te stellen. Maar als je gaat kijken bij een echte MLRS, dan zit het nog enigszins anders ineeen, en daar is Dragon waarschijnlijk als schuldige voor aan te wijzen want soms slaan die mannen gewoon aan het fantaseren, lijkt het. Op de volgende foto zie je wat er nog ontbreekt/scheef zit:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TomCat75 en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement