Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 7:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
Beste brouwers,

Zoals ik in mijn eerdere topics al heb laten weten is de m24 Chaffee een van mijn favo modellen 8) . Ik ben nu al een tijdje aan een exemplaar bezig.

het model staat heeft net zijn eerste laag verf gehad, maar ik wil eigenlijk iets meer bagage ( zakken, kleden touwen, uitrusting van crew ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet ben ik er nog wel even aan bezig met verven, weatheren etc. hebben jullie tips hoe ik het model verder kan verfraaien en/of hoe ik het beste de extra bagage kan maken? ook tips of verbeteringen voor de bouw zijn meer dan welkom.


Het is de bedoeling dat uiteindelijk deze chaffee in een dio komt. welke andere voertuigen zijn ik evt hierbij kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!!!! greetz hollywood


Laatst bijgewerkt door hollywood op za 25 feb, 2006 18:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Lijkt me een leuke voor Frans, die is helemaal idolaat van deze gepantserde Smart :wink:

Maar even snel : je kan er zo'n rare tijgerkop op schilderen, plaats 'm in een 'Korea oorlog' scenario, andere voertuigen........ hmmm....... de tegenstanders gebruikten o.a. T34's dacht ik.

Frans, hellup !!!!!!!

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
@michel: u vraagt ik draai :lol:

@hollywood: mooie keuze van je voertuig, en strak gebouwd zo te zien. het enigste wat ik ff zo snel ziet is dat de jerrycans een naadje aan de onderkant hebben zitten. zo uit mn hoofd lag er aan de achterzijde van de chaffee aan beiden kanten een jerrycan, en niet 2...maar das een detail.

de MG heb je naar voren gehaald, dat deed men zeker ook in korea, dus je kunt er een korea versie van maken qua schildering, maaer daar kom ik zo op. er zitten wel (iig op de oudere chaffee kit van italeri) stukjes plastik op de achterkant bovenop de koepel waar de MG tripod op past. deze punten moet je dus wegsnijden! nu er geen MG staat horen ze er ook niet meer!

bepakking? er bestaat een blast (?) setje met speciaal voor de chaffee bepakking in resin ;) niet duur, wel mooi, kijk maar naar mijn chaffee, ik heb dat setje ook gebruikt.

zelf heb ik een chaffee gemaakt die rondreed tijdens operatie "ripper"in de korea oorlog. de draak/tijger/demoon beschildering is daar versleten, je kunt het er ook net geschilderd op aanbrengen uiteraard, en weet ook dat men andere duiveltjes erop schilderde, dus mocht je deze niet mooi vinden? keuze zat.

hier een foto van mn chaffee:

Afbeelding

een dio en andere voertuigen naast je chaffee? dan moet je iets specifieker zijn.....waar? wanneer? en wat wil je uitbeelden?

mocht je verder nog vragen hebben? stel ze gerust, ik heb heel veel foto's van de diverse bouw en schilder fases van mn chaffee.....

gr,
frans.

ps, zit er aan de andere kant van je model een first aid box?!

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 17:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Heeft ook Legend niet een bepakkingsset voor de tanks
Ik heb een setje gebruikt voor een M151 MUTT en ik ben dar zeer tevreden over geweest
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 18:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
zou kunnen, maar ik heb die van blast gekocht....via JW de boer, die heeft dat soort setjes vaak. schijnt ook een hele mooie voor een walker bulldog te zijn, merk zal wel blast of legend zijn.

frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
Bowe schreef:
zou kunnen, maar ik heb die van blast gekocht....via JW de boer, die heeft dat soort setjes vaak. schijnt ook een hele mooie voor een walker bulldog te zijn, merk zal wel blast of legend zijn.

frans.


Als eerste allemaal bedankt voor de goede tips. Frans dat model van je vind ik echt super!!! vooral die tijger voorop, maar ik ben bang dat ik ls beginnende bouwer zo`n werk niet voor elkaar krijg, en al helemaal niet met zo`n mooi resultaat.

Het blast setje is inderdaad wat ik zoek:)

http://www.phpshopxml.com/blamod.shop/C ... e=BL35026K

helaas kan ik deze set nergens op internet vinden (nl`se shop) en ben bang dat ze nergens in de omgeving een modelbouw winkel hebben waar ze zulke setjes hebben :x

Ook zo`n setje voor de walker bulldog?? das mooi, want das favo no 2 :D

Voor het diorama zoek ik een voertuig welke vaak bij een chaffee was, over eentje welke hij vaak tegenkwam :twisted: dit allemaal in een korea setting :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 okt, 2004 11:38 am
Berichten: 426
Woonplaats: Zwolle
Een emailtje naar JW de boer doen Product verkoop van JW de boer

Of een emailtje naar Mol

Met de vraag of ze het kunnen bestellen bij blast.

mvg Menno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
@hollywood: thx voor t compliment! de draak/tijger was op zich niet zo moeilijk, wat sjabloonjes uitsnijden, en airbrushen maar, en sommige delen met de kwast gedaan. de verwering ervan was iets lastiger, mar zoals je zegt je bent "nieuw"in de hobby, dus dat ga je zeker nog wel leren allemaal!

je hebt als je de nieuwste chaffee kit van italeri hebt als t goed is er decals bijzitten voor "eagle claw"een "bekende"chaffee uit de korea oorlog. jouw chaffee heeft net als de echte eagle claw de .50 op de tripod staan. de tripod heb ik om mn chaffee weggelaten (dat werd bij latere chaffee's gedaan vaak). mocht je de decals niet hebben, dan kun je van dry transfers de tekst erop zetten. ik zal dan een foto voor je hier neerzetten van eagle claw.

voertuigen die erbij reden.....dat kan een easy eight zijn, een M16 half track, pershing, M46 patton, you name it. een willy's jeep voor als je je chaffee toch wat meer eruit wilt laten springen, ect. ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in dio's.....persoonlijk heb ik wat foto's van kolones waarin zo'n chaffee dan rijd, met bijv een willy's of een M20 voorop, dat vind ik mooi. ook de M39AUV zie je vaak in de buurt, maar die bestaat niet in kitvorm, en scratch ik zelf, maar daar heb ik mn handen vol aan, en dat project ligt even in de kast ;)

de "gewone"modelbouw zaak heeft dit soort setjes in princiepe niet. de adressen die menno gaf zullen je 100% zeker de setjes kunnen bezorgen.

gr, en blijf updaten!
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2006 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Rechtstreeks bestellen bij Blast kan natuurlijk ook :

http://www.blast-models.com/

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
Na lang pijnzen :shock: heb ik besloten het model verder te laten zoals reeds gebouwd. De bagage set ga ik bestellen voor een m41a3 die winter camo word (op de lange termijn, maar daar ga ik eerst heel erg veel info van jullie voor nodig hebben)

De Chaffee heb ik een bassis kleur gegeven, een beetje beige kleur achtig. Hier een pre resultaat van de kleur:

(let aub niet op de dekking van de spray, het is pas de eerste laag :oops: )

Afbeelding


ik vind de (basis-)kleur een tikkeltje te licht. wat is jullie mening over deze kleur? volgende week carnavals vakantie, en dan gaat een serieus geweathered worden :wink:

Dit is mijn 2e serieuze projecie, dus weathering tips kan ik altijd gebruiken
( ik heb alle documenten op brouwers.nl al doorgenomen;))

edit: de naad van de loop is inmiddels verwijdert :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement